Strona 5 z 27

: wt mar 27, 2007 16:36
autor: souler
taki niepozorny, wysoko stoi...

szakunec jak mawial ali g :bigok:

: wt mar 27, 2007 16:46
autor: Krzylu
ciekawe co na to konkurencja ;)
mimo wszystko Gratulacje duzej mocy jak na 1.6TD oby jezdzil jak najdluzej i jak najwiecej

takie pytanie poza konkursem :hmm:

heble masz oryginalne?? ;)

: wt mar 27, 2007 17:24
autor: adam16v
Moje gratulacje!! rewelacja! Opisz gdzieś dokładnie jak wygląda montaż takiego turba bo moja turbina już siada i szykuję się do regeneracji albo wymiany :bajer:

: wt mar 27, 2007 18:39
autor: zaprzal
Tomallus pisze:Co do tytułowego 1.6 - czy moc nie powinna iść jeszcze, pod koniec, do góry?
Moment masz jak 170KM Jetta, ale w niej dużo większe mody i większe turbo VNT.
sam sobie odpowiedziales, mniejsze turbo - wiekszy moment na dole
wieksze turbo - wiekszy lag, mniejszy moment na dole, ale za to na gorze duzo lepiej

dlatego adam16v, jesli vnt to polecam gt20, mozna dopiero wykorzystac potencjal pompy 10mm a jest on niemaly.

ale bez hardcore, takie turbo jak Euglena do jazdy na codzien to bajka :)

[ Dodano: Wto Mar 27, 2007 6:53 pm ]
Cinek, z calym szacunkiem, jak Euglen sie upora z jeszcze jednym klopotem to seryjny AFN w mk2 bedzie mogl wachac dymek, doslownie ;)

: wt mar 27, 2007 19:34
autor: euglen
Krzylu pisze:heble masz oryginalne?
standardowe, ale dziś założyłem Ate Power Disc 239x12 i klocki Ferodo i jest poprawa, jeszcze teraz zmienię pompę hamulcową na większą i wtedy zobaczymy co będzie :D
Tomallus pisze:Co do tytułowego 1.6 - czy moc nie powinna iść jeszcze, pod koniec, do góry?

właśnie o tym kłopocie mówi Zaprzal :jezor:

Poniżej zamieszczam schemat instalacji sterującej turbosprężarką:

Obrazek

1 i 2 idą do diody 3 i 4 idą do włącznika. Wszystko działa w ten sposób, że w momencie przykręcenia kluczyka w stacyjce zostaje podane napięcie na elektrozawór i podczas pracy silnika powietrze "przechodzi" bezpośrednio do "gruszki" przy turbosprężarce - stopniowe ograniczanie ciśnienia - regulacja max ciśnienia naciągniem sprężyny w gruszce, w momencie przełączenia włącznika elektrozawór zostaje zamknięty (odcięte zasilanie) i zapala się dioda-powietrze przechodzi przez MBC wysterowany na ciśnienie jakie sobie życzymy :bigok:

PS. Na schemacie jest wastegate a nie gruszka, bo to stary rysunek tak jeździlem na K14 i nie chciało mi się przerabiać rysunku :wink:

: wt mar 27, 2007 19:39
autor: souler
tak patrze na ten schemat i narazie nic, a nic nie chwytam :blush:

: wt mar 27, 2007 20:27
autor: McFafik
tomcio666 pisze:a teraz wykresik
jak ja powiem swojej ze nie kupie obraczek na slub ... tylko znów bede ładował kase w VW ??? jak ja jej to powiem :)

: wt mar 27, 2007 21:49
autor: ventil
euglen, gratulacje, kawał dobrej roboty. Niejeden koles na swiatłach sie zdziwi jak brykniesz mu sprzed nosa, hehe... Z ciekawości zapytam na jakim cisnieniu osiągnąłeś ta moc?
Pozdrawiam!
p.s. czuje ze na tym nie poprzestaniesz...

: wt mar 27, 2007 21:51
autor: euglen
tomcio666, :rotfl: :pub:

ventil, dziękuję :pub: a to wszystko działo się na ciśnieniu 1,2 bar :D

: wt mar 27, 2007 22:03
autor: hanti
euglen, szacunek
kawał dobrej roboty :bigok:

: wt mar 27, 2007 22:15
autor: ventil
euglen pisze: ventil, dziękuję :pub: a to wszystko działo się na ciśnieniu 1,2 bar :D
Ooo, to mysle ze jeszcze z 0,3 mozna smialo dołozyc jesli oczywiście IC jest porzadny (nie oryginalny od SB). No i sposobób by sie jeszcze znalazł na więcej paliwa z tej 10mm. Wynik naprawde swietny. czy wydech masz tez zmieniony na wiekszy?

: wt mar 27, 2007 22:39
autor: euglen
ventil, więc mam FMIC ale niezbyt duży - w momencie jak go zakladałem jakieś roku temu to nie przewidywałem, że będzie większy potrzebny :wink: wydech mam caly 56mm średnicy wew. i jeden tłumiczek na końcu :grin: właśnie muszę coś zrobić,żeby moc u góry też była- pomysł chyba mam,ale czy się sprawdzi to się okaże... :chytry: A ciśnienia narazie nie chce większego dawać, bo bez paliwa w górnym zakresie to i tak bez sensu.