Strona 40 z 52

: pn sie 31, 2009 07:36
autor: piori
Na allegro tu kilka widać: http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... nge_view=1 , ale myślę że na forum uda się kupić nawet nieco taniej.

: czw paź 01, 2009 20:51
autor: żyto
siema,jest taka sprawa ze pompe zalozylem(oczywiscie z grzybkiem) dawka itp,tylko teraz sprawa taka ze nie mam w kolektorze dolotowym wejscia na przewod prowadzacy z pompy wlasnie do kolektora,czy mam to poprostu wywiercic,nagwintowac i wkrecic jakis kruciec czy kupic drugi z tym wejsciem?

: czw paź 01, 2009 21:07
autor: piori
Śmiało możesz wiercić, ktoś już chyba kiedyś o to pytał i tak zrobił. To wejście nie jest w samym kolektorze, tylko w tym aluminiowym kolanku, które przykręca się do kolektora. Obejrzyj na jakiejś fotce jak to jest w oryginale, powinien być tam taki nadlew - zgrubienie materiału. Wykręć kolanko i dopiero "na stole" przewierć, żeby opiłki do silnika nie leciały, zresztą pewnie wiesz o co kaman ;)

: czw paź 01, 2009 21:19
autor: żyto
piori pisze:Śmiało możesz wiercić, ktoś już chyba kiedyś o to pytał i tak zrobił. To wejście nie jest w samym kolektorze, tylko w tym aluminiowym kolanku, które przykręca się do kolektora. Obejrzyj na jakiejś fotce jak to jest w oryginale, powinien być tam taki nadlew - zgrubienie materiału. Wykręć kolanko i dopiero "na stole" przewierć, żeby opiłki do silnika nie leciały, zresztą pewnie wiesz o co kaman ;)


dzieki,pozdro :D

[ Dodano: 06 Gru 2009 18:17 ]
piori pisze:Śmiało możesz wiercić, ktoś już chyba kiedyś o to pytał i tak zrobił. To wejście nie jest w samym kolektorze, tylko w tym aluminiowym kolanku, które przykręca się do kolektora. Obejrzyj na jakiejś fotce jak to jest w oryginale, powinien być tam taki nadlew - zgrubienie materiału. Wykręć kolanko i dopiero "na stole" przewierć, żeby opiłki do silnika nie leciały, zresztą pewnie wiesz o co kaman ;)
ZROBIONE, przy okazji kata wywalilem. Wskaznik turbo podlaczony i tu moje mega zdziwnienie.Turbiny nie krecilem chcialem sprawdzic ile dmucha w serii i co sie okazalo? w morde jeza! na prostej potem pod gorke na 2,3 i na 4 biegu pokazuje mi 1.3 bara! Nie wiem jak to jest mozliwe..! Jutro sprobuje raz jeszcze.Ale jak ktos cos wie to pisac.pozdro

[ Dodano: 07 Gru 2009 22:30 ]
Krzysiek W. pisze:Czy w 1V z 1990 roku może być zawór bezpieczeństwa? Turbo k14 - 100%. Pompa seryjna. A przy kolektorze siedzi zawór. :bajer:
oczywiscie ze moze u mnie jest hahahah ale teraz mam inna rzecz bo mi turbo pompuje 1.3 na serii i nie wiem jak to jest mozliwe

: czw gru 10, 2009 13:23
autor: piori
żyto pisze:turbo pompuje 1.3 na serii i nie wiem jak to jest mozliwe
Jak się podniesie dawkę to nieco wzrasta też ciśnienie, ale nie aż tyle. Może ktoś już tam wcześniej kręcił przy tej turbinie... Wskaźnik na pewno masz dobry?
Jak nie uda Ci się wyregulować tego ciśnienia na niższe, to pewnie masz zapieczony zawór WG w pozycji zamkniętej i turbo cały czas ładuje na maksa. Chodzi o tą gruchę z tego postu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2534643#2534643

: pt gru 11, 2009 21:13
autor: emssi20
Też podkręcam swojego TD, pompę mam z Passata z silnikiem JR, turbo pompuje od 0,6 do 1,3 bara -nie mam zaworu blow-off, więc stałego ciśnienia nie mogę uzyskać. Poza tym mam wtryski z SB, jest trochę zwiększona dawka paliwa, ale samochód nie kopci, nie ma też katalizatora. Nie znam mocy jaką osiąga moje auto, ale tak na oko ma około 75 KM. Męczy mnie jeden problem, z którym nie mogę sobie dać rady -przegrzewanie się silnika. Przy normalnej jeździe wskazówka jest na 3/4 skali, jak dam w palnik to temperatura mocno rośnie, tak samo w korku -temperatura też rośnie ale niewiele. Przed modami temperatura była w normie i nawet jazda 140-160 km/h nie powodowała wzrostu. Nie wiem co powoduje przegrzewanie, bo wiele z modów robiłem na raz. Termostat wymieniałem 2 razy, płyn nawet więcej. Chłodnica nie wygląda na zapchaną, cała jest gorąca, w układzie chłodzenia nie ma żadnej rdzy, czujniki temperatury są wymienione, węże w układzie są drożne i widać w zbiorniczku, że płyn krąży, pompa wody ma 20 tys. km przebiegu, wiatrak działa, głowica jest po regeneracji, pompa też, hamulce nie zacinają się.

Podejrzewam:
-uszkodzony wskaźnik temperatury na desce lub przewody elektryczne odpowiedzialne za prawidłowe wskazania (wcześniej jednak wskaźnik działał prawidłowo),
-problem z pompą -zły kąt wtrysku (jest ustawiony na oko, ale próbowałem kilku ustawień i jest to samo), może złe ciśnienie przetaczania (nie wiem czy to może mieć wpływ)
-zasłonięta w 100% chłodnica przez intercooler, który nie jest na razie podłączony (ale przed montażem intercoolera też się grzał)
-przegrzewanie oleju -zapchana chłodnica oleju
-źle ustawione wtryski -możliwe, że mają są rozbieżności od 155 do 165 barów

Jeśli macie jakieś doświadczenia w tym temacie to proszę o wskazówki, bo sam nie jestem w stanie znaleźć przyczyny i muszę udać się do mechanika a nie chcę pakować się w dodatkowe koszta i rozbierać pół silnika jeśli to nie jest konieczne.

Poniżej wrzucam zdjęcie jak wyglądają wskazania temperatury w rzeczywistości. Jak to jest z tym wskaźnikiem? Zaczyna się od 70 stopni, potem 80, na środku 90, dalej 100 i 110 czy jest inaczej?
Obrazek

: pt gru 11, 2009 21:41
autor: żyto
piori pisze:
żyto pisze:turbo pompuje 1.3 na serii i nie wiem jak to jest mozliwe
Jak się podniesie dawkę to nieco wzrasta też ciśnienie, ale nie aż tyle. Może ktoś już tam wcześniej kręcił przy tej turbinie... Wskaźnik na pewno masz dobry?
Jak nie uda Ci się wyregulować tego ciśnienia na niższe, to pewnie masz zapieczony zawór WG w pozycji zamkniętej i turbo cały czas ładuje na maksa. Chodzi o tą gruchę z tego postu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2534643#2534643
jak zmienilem pompe to auto zaprowadzilem do machera zeby mi kat ustawil i chyba mi dawke na mniejsza ustawil,to jutro wezme dawke zwieksze i zobacze czy cisnienie jeszcze wzrosnie,bo jak nie wzrosnie to narazie nie bede wg robil bo trza cala dmuchawke demontowac bo to jest k14 i inaczej sie nie da.A jest jeszcze jedna sprawa,gdzie jest ten wichajster od ustawienia obrotow bo cos mi szybko zaczal pracowac niz wczesniej a gaz dopiero chwyta przy podlodze .. :grrr:

: pt gru 11, 2009 21:54
autor: arwam
emssi20,

jeśli będziesz miał za wczesny kąt wtrysku to temperatura też będzie skakać.

podłącz IC to wtedy temperatura powinna mocna spaść bo tak maszją zasłoniętą ale silnik nie jest zasilany chłodnym powietrzem z IC tylko gorącym prosto z turbiny i w połączeniu z mniejszym przeciągiem w komorze silnika daje to większą temperaturę płynu

: pt gru 11, 2009 22:19
autor: t0mal
emssi20, Czyli normalnie sobie jedziesz a temperatura dochodzi do 3/4 i się trzyma?

[ Dodano: 11 Gru 2009 21:22 ]
żyto pisze:gaz dopiero chwyta przy podlodze
Źle założona dźwignia gazu, trzeba zdjąć i poprawić.

: pt gru 11, 2009 22:55
autor: emssi20
t0mal,
jak jadę spokojnie to się trzyma. W korku trochę się podnosi i tak samo jak jadę szybko albo jak przyspieszam mocniej. Ta zwiększona temperatura mnie niepokoi, bo nikt się na to nie skarży a mi już ze 3 razy płyn się zagotował.

: sob gru 12, 2009 12:45
autor: t0mal
To, że po pałowaniu z dużą prędkością skacze temperatura, to normalne, przy braku ic. Zmierz temperaturę płynu w zbiorniczku, wiele to wyjaśni, jeśli temperatura by była jak na zegarku, to powinieneś zauważyć gotowanie się płynu przy otwartym zbiorniczku.
Może odwrotnie popięłeś czujniki? Masz ubytki płynu?

: sob gru 12, 2009 14:41
autor: emssi20
Nie mam ubytków płynu, czujniki podpięte na odwrót i normalnie. Pozostaje mi chyba zmierzyć jakoś temp właśnie w zbiorniczku.

: ndz sty 24, 2010 22:03
autor: vwer2
Sprawdź czy chłodnica nie jest zabita kurzem owadami itp .Zobacz czy jest prześwit między lamelkami ,spróbuj przedmuchać sprężonym powietrzem - oczywiście dmuchaj od strony silnika !!! :grin:

: ndz lut 28, 2010 18:24
autor: dede_mk2
Witam wszystkich :grin:
jestem nowy w tym gronie, chociaż z vagami mam do czynienia poprzez audi 80. Odświeżę troszkę temat, bo mam kilka pytań. Niedawno kupiłem mk2 1v (wiadomo-pompa bez grzybka, brak obrotka, kat :crazy: ) Mam kilka gratów z 1y oraz aaz i czy warto jakieś z nich pchać do tego golfa?? Mam cały silnik 1.9 1y z pompą (ale też bez grzybka), skrzynię itp. oraz wtryski z aaz'eta. Czy jeśli coś przełożę z tego to wzrośnie trochę moc?? Czy seryjna suszarka z 1v starczy do 80-90km?? Oczywiście wiem, że bez pompy to ani rusz. Przekładać coś z tych 1.9 czy nie?
Proszę o poradę
Pozdro