Strona 40 z 50

: wt wrz 01, 2009 20:48
autor: ronuch
Dziś miałem czas żeby popatrzeć czemu tak wolno wstaje turbo u mnie w JR i odkręciłem to kolanko i wspornik co wspomnieliście o nim - okazało sie że WG jest zamknięty więc chyba nie tu tkwi problem. Jak będę miał jeszcze czas i klucz to założę wtryski dwu sprężynowe z AAZ i zobaczę wtedy! A kąt wtrysku ma duże znaczenie do wstawania turbiny? Dodam ze mam też problem z falującymi obrotami na biegu jałowym i np załączenie świateł już obniża obroty ale to chyba wina wydatku resztkowego?? Arwam gdzieś pisałeś komuś żeby sobie to wyregulował - możesz napisać jak to zrobić - mam pompę zwiększającą obroty na ssaniu!

: wt wrz 01, 2009 21:10
autor: Michał_1977
ronuch pisze:A kąt wtrysku ma duże znaczenie do wstawania turbiny?
Ma i to duże.

: wt wrz 01, 2009 22:09
autor: arwam
arwam, pisałeś kiedyś, że można zamiast hydraulicznych popychaczy zastosować mechaniczne w 1.6TD. Mam komplet od 1.6D z transportera T3 na płytkach... wystarczy je podmienić + wałek czy trzeba razem z głowicą taką zmianę robić?? Teraz ten zestaw z 1.6D podejdzie do 1.6TD czy trzeba jakoś kombinować z płytkami co by luz zaworowy był odpowiednio ustawiony??

nie ma znaczenia czy płytki są z D czy TD.
A po zmienie wałka razem ze szklankami trzeba metodą wymiany płytek ustawić odpowiedni luz zaworowy.

taka zamiana ma na celu usunięcie możliwości nie domknięcia zaworu na wskutek dużego pędu sprężonego powietrza i rozsunięcia się popychaczy

ronuch pisze:Jak będę miał jeszcze czas i klucz to założę wtryski dwu sprężynowe z AAZ i zobaczę wtedy!
jak je założysz to wtedy stwierdzisz że jest jeszcze gorzej ich jedyna zaleta to cichsza praca silnika

ronuch pisze:Dodam ze mam też problem z falującymi obrotami na biegu jałowym i np załączenie świateł już obniża obroty ale to chyba wina wydatku resztkowego??

masz śrubę ograniczającą położenie dźwigni gazu kiedy jest puszczona.
Wykręcasz ją aż będzie "luz" w działaniu gazu i wkręcasz ją do momentu kiedy zaczynają wzrastać po czym cofasz ją o pół obrotu. jak nadal będą falować to wtedy odrobinę ją wykręcasz.
i zapomniałem napisać że jak za pierwszym razem ja wykręcisz to wtedy sobie tą ukośną śrubą z tyłu pompy ustawiasz obroty i dopiero jak masz już ustawione jałowe to wtedy wkręcasz do momentu kiedy sie zaczną obroty zwiększać już minimalnie, potem o pół obrotu wykręcasz ją i powinna być już dobrze

: wt wrz 01, 2009 23:12
autor: marcinas1983
arwam, no dobrze, ale głowicy nie trzeba zmieniać na tą od mechanicznej regulacji, czy Trzeba zmienić?? I jak właściwie dobrać płytki??

: śr wrz 02, 2009 07:10
autor: Michał_1977
marcinas1983 pisze:arwam, no dobrze, ale głowicy nie trzeba zmieniać na tą od mechanicznej regulacji, czy Trzeba zmienić?? I jak właściwie dobrać płytki??
No właśnie jak to jest :hmm: ?
Hydro jest innej średnicy niż zwykłe popychacze,czy jak?
Może wystarczy wywalić hydro-szklanki i wstawić płytkowe...

: śr wrz 02, 2009 15:25
autor: arwam
Może wystarczy wywalić hydro-szklanki i wstawić płytkowe...
tak, wystarczy wstawić i wyregulować
jak jest za duży bądź za mały luz to wymieniamy same płytki aż osiągniemy odpowiedni luz

: śr wrz 02, 2009 15:27
autor: Michał_1977
arwam pisze:wymieniamy same płytki aż osiągniemy odpowiedni luz
Jaki?

: śr wrz 02, 2009 17:54
autor: arwam
Michaś_1977 pisze:
arwam pisze:wymieniamy same płytki aż osiągniemy odpowiedni luz
Jaki?
o ile dobrze pamiętam a nie jestem tego pewien to 0,2mm na ssących i 0,3 na wydechowych

: śr wrz 02, 2009 18:16
autor: marcinas1983
To przy kolejnej jakiejś większej robocie zajmę się tą zmianą na mechanikę :) a później pompka wtryskowa po tuningu :)

: śr wrz 02, 2009 20:01
autor: arwam
marcinas1983,

żeby potem nie było że Cię na dużą pompę nakręciłem :lol:

: śr wrz 02, 2009 20:24
autor: ronuch
arwam pisze:Jak będę miał jeszcze czas i klucz to założę wtryski dwu sprężynowe z AAZ i zobaczę wtedy!


jak je założysz to wtedy stwierdzisz że jest jeszcze gorzej ich jedyna zaleta to cichsza praca silnika
ale kiedyś mi pisałeś że one tną dawkę dopiero przy wysokich obrotach!?
A jakie końcówki mi proponujesz bo jak będzie taka lipa jak piszesz to oddam wtedy swoje do zrobienia (a na tamtych będę jeździł) i mniej więcej jaka cena za końcówkę, szukać boscha czy może WZM też się do czegoś nadają?

: śr wrz 02, 2009 20:31
autor: arwam
ronuch pisze:ale kiedyś mi pisałeś że one tną dawkę dopiero przy wysokich obrotach!?
A jakie końcówki mi proponujesz bo jak będzie taka lipa jak piszesz to oddam wtedy swoje do zrobienia (a na tamtych będę jeździł) i mniej więcej jaka cena za końcówkę, szukać boscha czy może WZM też się do czegoś nadają?
dawki tną w całym zakresie pracy silnika ale szczególnie w górnych obrotach.
Będzie to szczególnie widoczne jeśli teraz masz dawkę na "chmurce" a po samej przekładce zmniejszy się ilość dymku i moc.
jeśli stoisz przed wyborem końcówek to zakładaj DN OSD 261 lub DN OSD 310
ja polecam firmę MONARK DIESEL sam na takich jeżdżę i sobie chwalę ewentualnie BOSCH

: śr wrz 02, 2009 20:34
autor: marcinas1983
arwam, nie no sama pompa to nie wszystko :P będzie mnie blokować K14 :P , w sobotę jadę na hamownię sprawdzić ile teraz ma KM, czyli przelot wydech, IC od mastera boost 1.2-1.4 bara i coś tam lekko zwiększona dawka ON'a :)

: śr wrz 02, 2009 20:41
autor: ronuch
arwam pisze:zakładaj DN OSD 261 lub DN OSD 310
a od czego te końcówki??
będą miały duży wpływ na spalanie (nie mowie o bucie bo wtedy to wiadomo, tylko o spokojnej jeździe)