Strona 40 z 129

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw lut 23, 2012 23:08
autor: arwam
zrób mniej więcej ori ciśnienie w pompie i dopiero wtedy próbuj albo "wyzeruj" zaworek i znajdź dobry statyczny kąt, a potem dopiero podbijaj.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw lut 23, 2012 23:20
autor: needved
Spróbuje jeszcze wyzerować tak jak piszesz i znaleźć dobry statyczny.
Do wyzerowania mam wybić zaworek na równo?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt lut 24, 2012 00:02
autor: arwam
tak tylko najpierw wydłub zabezpieczenie, potem wyciągnij tłoczek i spreżynę i dopiero wybijaj, nie próbuj czasem przez tłoczek i sprężynkę pobijać bo załatwisz sprezynkę i slag ją trafi

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt lut 24, 2012 00:15
autor: needved
arwam pisze:tylko najpierw wydłub zabezpieczenie, potem wyciągnij tłoczek i spreżynę i dopiero wybijaj, nie próbuj czasem przez tłoczek i sprężynkę pobijać bo załatwisz sprezynkę i slag ją trafi
Wiem o tym arwam nie raz to robiłem, mam już nawet zrobiony przyrząd do wyjmowania zabezpieczenia.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt lut 28, 2012 14:14
autor: arwam
needved, no i co tam wymużdżyłeś ? :bigok:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw mar 01, 2012 19:20
autor: needved
Nie pisałem kilka dni bo cały czas coś tam działałem.
Udało mi się tak w 85% wyregulować pompę auto jedzie dosyć dobrze jednak tylko powyżej 3tyś do tych obrotów jakoś się muli i kopci.
Nie miałem już innych pomysłów dlaczego tak jest a nie inaczej więc dzisiaj sprawdziłem ciśnienie sprężania.
Rozgrzałem auto lecz zanim wszystko rozkręciłem itp trochę ostygło miało tak z 60*C
Pomiar wykazał odpowiednio 32,26,24,30bar ( nowe pierścienie)
Według mnie w tym leży problem, wygląda że panowie skopali robotę i źle dotarli zawory albo wcale tego nie zrobili.
Zawiozę im jeszcze raz tą głowicę i tym razem będę patrzeć na ręcę :hammer:
Sprawdzę jeszcze jak będzie na zimnym silniku bo z odpalaniem nie było wesoło

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw mar 01, 2012 21:07
autor: needved
Sprawdziłem na zimnym silniku pomiar wykazał odpowiednio 31,24,20,29bar
Jak dla mnie tylko na jednym ciśnienie jest takie jak trzeba
Na dwóch środkowych to porażka :panna:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw mar 01, 2012 21:15
autor: marcinas1983
needved, chyba żartujesz... TD nie powinien mieć po 34 bary?? Ja po założeniu głowicy + uszczelka od AAZ'ta odprężyłem silnik i miałem 29 na jednym... więc z Twoim silnikiem coś nie halo...

Pytanie... czy ktoś z was porównywał pompkę wstępną z TDI do TD...?? Bo mam do niej podejrzenia... założyłem do siebie pompkę wstępną od TDI i mam problem z wyregulowaniem dynamicznego... jak dam gwałtownie gaz to dość szybko narasta mi ciśnienie w pompie, sprężyna tymingu seryjna od 1.6TD poddawała się... dałem zamiast 2.2mm podkładek aż 4mm i to samo przy wkręcaniu gwałtownym na obroty wtryski się odzywają jak głupie... dałem sprężynę tymingu od transita + 4mm podkładek i jest lepiej, ale na górze obrotów znów wyprzedzony kąt wtrysku dość znacznie... na wolnych obrotach słychać głośno wtryskiwacze, chociaż kąt wtrysku statyczny ustawiony na 0.85mm, muszę rozebrać pompę i porównać pierścienie pomp wstępnych... bo może się okazać, że przedobrzyłem montując pompkę wstępną od ASV :panna: .

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw mar 01, 2012 21:49
autor: needved
Mam rozebrane dwie pompy od ASV i AAZ ale nie porównywałem ich. Chcesz to mogę je porównać?
marcinas1983 pisze:TD nie powinien mieć po 34 bary
Jeśli wszystko ok powinno być lekko powyżej 30bar
u mnie tak nie jest, muszę zdzierać głowicę i docierać zaworki

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw mar 01, 2012 21:57
autor: marcinas1983
needved pisze:Mam rozebrane dwie pompy od ASV i AAZ ale nie porównywałem ich. Chcesz to mogę je porównać?
jakbyś mógł dzisiaj to porównać bo bym był wdzięczny... bo ja jutro zamierzam się zabrać za pompę jak się okaże, że pierścień jednak ma inaczej otwory odwiercone.... :panna: a chciałem dobrze bo miałem w ładnym stanie pompkę wstępną z TDI.... :panna:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw mar 01, 2012 22:11
autor: needved
Mierzyłem sprawdzałem porównywałem i według mnie to te pompki są identyczne oczywiście poza otworem na ośkę. Masz na pewno drożny nypel na powrocie pompy?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw mar 01, 2012 22:23
autor: marcinas1983
needved pisze:Masz na pewno drożny nypel na powrocie pompy?
tak... mam, paliwo przez niego wraca do baku bez problemu... zresztą zakładałem drugi i jest tak samo... a co do pierścieni pompek wstępnych... pytanie czy ta od 1.6TD jest taka sama jak ta z AAZ'ta... AAZ'et ma ciśnienie wyższe o 0,5 bara niż SB... może być tak, że ciśnienie wolniej narasta przez inny zaworek.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw mar 01, 2012 22:36
autor: needved
A jakie masz ciśnienie wewnętrzne? może za duże?
Po za tym słychać Ci wtryski a nie twardszą pracę?
Na wolnych obrotach ciśnienie w pompie jest małe oś regulatora odśrodkowego otwiera otwór i ciśnienie spada.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw mar 01, 2012 22:40
autor: needved
marcinas1983 pisze: pytanie czy ta od 1.6TD jest taka sama jak ta z AAZ'ta.
Tego to już Ci niestety nie powiem bo nie mam pompy od 1.6td i takiej nigdy nie rozbierałem