M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » wt lut 21, 2012 12:47

Na kole zamachowym od tdi są dwa znaki?
Kręciłem kołem kilka razy ale znalazłem tylko jeden, oznaczony literą O
powinien być drugi?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » wt lut 21, 2012 14:10

needved, to dziwne bo ja mam koło od 1z i tam nie ma żadnego O tylko jest kreska tak jak w fabrycznym z SB'ka.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » wt lut 21, 2012 15:36

U mnie też jest kreska a za kreską słabo widzialne O innych oznaczeń na kole zamachowym nie ma.
Rozrząd wykluczyłem jest dodrze ustawiony a auto na tłoczku z transita kompletnie nie chce jechać.
Możliwe że wysiadły wtryski od kilku miesięcznego leżakowania?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » wt lut 21, 2012 17:52

needved pisze:auto na tłoczku z transita kompletnie nie chce jechać.
miałem to samo.... albo było słabe i bez dymu, albo kupa dymu i jakoś się odpychało do tego paląc ogromne ilości ON przy normalnej jeździe... zapodaj tłoczek 10mm i zobacz czy będzie lepiej... w moim przypadku jest bardzo znacząca różnica... na plus oczywiście względem tłokorozdzielacza z transita.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » śr lut 22, 2012 17:39

Przywróciłem timing do seri
zamontowałem z powrotem oś regulatora odśrodkowego z otworem i tłoko-rozdzielacz 10mm
fale dałem tą z transita
Auto lepiej teraz chodzi jednak nadal brak dynamiki. Gdy dam gaz do połowy auto lepiej jedzie niż jak dam do dechy.
Gdy dam gaz do dechy to tylko czarna chmura za mną a auto nie jedzie.
Więc problem do końca dalej nie rozwiązany



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » śr lut 22, 2012 18:21

needved, załóż falę od VW jakąś a nie cudujesz z falą od transita... gov'a masz jakiegoś zrobionego czy standardowy układ sprężynek??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » czw lut 23, 2012 00:09

marcinas1983, przy tłoczku z transita ja najlepsze efekty uzyskiwałem na fali z traznola.
needved pisze:Auto lepiej teraz chodzi jednak nadal brak dynamiki. Gdy dam gaz do połowy auto lepiej jedzie niż jak dam do dechy.
Gdy dam gaz do dechy to tylko czarna chmura za mną a auto nie jedzie.


kąt wtrysku do poprawy. jak masz za późny. oś regulatora za mało wkręconą, i dajesze w gaz, dozownik przestawia dawkę na większę i rośnie obciążenie przestawiacz który się "poddaje" i kąt się opóźnia.
daj delikatnie do przodu kąt wtrysku. na pompie z transitato że TD klekocze niczym stare ducato to jest norma.
co innego jak zacznie się za bardzo grzać,

reguluj kąt wtrysku tak żeby przy jeździe ze stałą prędkością pedał gazu jak najmniej naciskac. jak to wyregulujesz to dopiero baw się dawkami.


needved pisze:Możliwe że wysiadły wtryski od kilku miesięcznego leżakowania?

jeśli się syf do nich nie dostał to raczej małoprawdopodobne....



needved, załóż tłoczek 11mm falę z tranzola, a timing zrób i cisnienie w pompie takie jak w serii pompie AAZ, to jest dobra kombinacja wyjściowa pod mody. do tego idziemy w delikatne zwiększenie ciśnienia, governor



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » czw lut 23, 2012 00:56

arwam, po co ma robic gov'a skoro dźwignia gazu z transita jest już gov'em?? Do tego ma dźwignie dozownika z transita więc dodatkowo zapas paliwa ma. Ja właśnie teraz sam reguluję pompę od nowa... cały problem polega na tym, że odpalając auto mam strasznie dużo dymu... dodam, że dźwignia dozownika z transita, dźwignia gazu też... dawka o 2mm mniej wkręcona niż standardowo na 9mm, ale... właśnie mam dużo dymu odpalając rano auto, do tego auto ciężko odpala... tzn... jak kręcę rozrusznikiem to zachowuje się tak jakby chciało chwycić, ale nie chce i jeżeli w tym momencie puściłbym kluczyk to nie odpali... jak przytrzymam dłużej to odpali. Do czego doszedłem dzisiaj.... dawka zmniejszona o 1.5 obrotu... wcześniej czy włączyłem klimę czy światła... auto w ogóle nie reagowało... było mocno słychać świst turbiny na postoju po rozgrzaniu, jak zagrzałem auto do temp załączania wentylatorów i zrobiłem jakąś dłuższą trasę to po przyjeździe do domu czuć było takie słodkawe spaliny i dużo palił, wydatek resztkowy wykręcony prawie na max'a. Teraz zmniejszyłem dawkę i po przegazowaniu nadal mam dymakę z tyłu :helm: , to już nie będę pisał jaka była wcześniej końska dawka ustawiona. Auto zaczęło reagować jak się klimę włączy czy zacznie kręcić kierownicą ze wspomaganiem. Przypuszczalnie źle zrobiłem wkręcając tak gwałtownie dawkę... powinieniem zrobić inaczej... dawkę ustawić tak, żeby auto w miarę dużo nie dymiło a później doregulować resztę łącznie z wydatkiem resztkowym czy nawet dźwignią gazu względem ośki gazu.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » czw lut 23, 2012 07:35

arwam pisze: załóż tłoczek 11mm falę z tranzola, a timing zrób i cisnienie w pompie takie jak w serii pompie AAZ, to jest dobra kombinacja wyjściowa pod mody. do tego idziemy w delikatne zwiększenie ciśnienia, governor
Odechciało mi się wszelkich modów po tym jak mi teraz auto chodzi.
W ogóle nie ma chęci do życia, wcześniej przy depnięciu gazu na postoju wkręcało się na obroty prawie jak benzyna.
Teraz jak depnę gaz to tylko czarna chmura a obroty niechętnie trochę się podnoszą.
Będę próbował jeszcze ustawić pompę i zobaczymy jakie będą tego efekty.

Gov mod mam zrobiony dwie podkładki po 1mm każda pod sprężynką siedzą.

Nasuwa mi się pytanie czy aby na pewno kreska na kole zamachowym w TD i TDI jest w tym samym miejscu???



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » czw lut 23, 2012 07:44

needved pisze:Nasuwa mi się pytanie czy aby na pewno kreska na kole zamachowym w TD i TDI jest w tym samym miejscu???
ja kupiłem komplet na swapa skrzyni biegów od TDI założyłem koło zamachowe od 1z po stoczeniu i u mnie wszystko pasuje... przy czym ja ustawiam na kreskę bo dodatkowego zera nigdzie nie mam.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » czw lut 23, 2012 13:28

jeśli masz koło zamachowe od benytomasz dwa znaki bo jeden jest do ustawiania zapłonu a drugi do ustawiania rozrządu

nie wiem czy przeoczyliście czy nie zwracacie wogóle uwagi na to co piszęale jeśli nie ustawicie dobrze kąta zarówno statycznego jak i dynamicznego to nic nie pomoże.


ja też się sporo borykałe ze swoją pompą w poprzednim AAZ'cie ale po dograniu jeździł pięknie.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » czw lut 23, 2012 15:05

Koło zamachowe mam od tdi i jest na nim jeden znak
Ustawianie kąta statycznego małymi kroczkami do oporu w jedną i drugą stronę nic nie pomaga.
Regulacja ciśnienia wewnętrznego czyli pobijanie zaworka, też małymi kroczkami za bardzo nie pomaga.
Jeśli są jakieś rezultaty to niewielkie.
Przestawiałem też pompę o jeden ząbek do przodu względem wału i poza głośnym klekotaniem i trochę niższymi obrotami brak zmian auto nadal zamulone i niechętnie się wkręca na obroty.
Zostało mi sprawdzić wtryski więcej pomysłów mi brak.



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » czw lut 23, 2012 15:39

co do statycznego to nie daje sęw jedną i drugą stronędo oporu tylko małymi kroczkami znajdujesz najlepszą pozycję , i dopiero wtedy regulujesz dynamiczny. ak masz skopany statyczny to za cholerę nie ustawisz dynamicznego kąta.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » czw lut 23, 2012 16:14

Przyspieszałem małymi kroczkami aż doszedłem do końca skali
Opóźniałem też małymi kroczkami.
Przy opóżnianiu przychodził taki moment że silnik zaczynał przebierać i kopcić wtedy przerywałem opóżnianie.
Na poluzowanych śrubach delikatnie przekręcam pompą



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości