Strona 35 z 40

: pt paź 27, 2006 14:30
autor: vw_vandal
Też jestem ciekawy jak to będzie śmigało :food:

: pt paź 27, 2006 15:27
autor: Trochim
hehe przecudne :bigok:

tak jak widać na fotkach, zresztą jakiś czas temu był temat z filmikiem z odpalania. Pod koniec przyszłego tygodnia będzie dłuzszy filmik z pracy silnika (powinny być juz wszystkie graty wstawione w komore silnikową) :bajer:

: pt paź 27, 2006 16:29
autor: zaprzal
czekamy na filmik m-tdi syncro na sniegu :bigok:

: pt paź 27, 2006 21:12
autor: ventil
Witam.
Koniec tygodnia więc jest chwila wolnego. U mnie prace idą jak krew z nosa. Dzis dopasowałem napinacz do paska micro a było z tym wiele problemów bo silnik od passata ma jeszcze wspomaganie i wisko-sprzęgło a u mnie tego nie bedzie więc układ paska zmienił sie i tzreba było kombinowac. Ale jak nie jedno to drugie, hehe... Tydzień temu zacząłem czyścić metalową rurke wodną - jest praktycznie tylko jedna taka powyginana i okazało sie że przy czyszczeniu zrobiła sie dziura - ruka po prostu była zbyt stara - nową dostałem dopiero dzis i właśnie zalałem silnik płynem. Kombinowanie z wężami od chłodnicy która jest większa (70cm) a w szczegulnośi z dolnym doprowadziło mnie do małej nerwicy - spędziłem przy tych wężach (moge tylko robic 2 godź. co drugi dzień a i to nie zawsze) 5 roboczogodzin. W niedziele jadę dorabiać flanszę pod turbo i zaślepki do EGR. Pozostaje dorobienie rurek olejowych - może ktoś ma jakieś namiary??? Czekam jeszcze na zewn. chłodnice oleju - cos to się przedłuza. Jutro po pracy odpale silnik na razie bez turbo i poczekam aż złapie temperaturę do włączenia wentylatora - przy okazji spradzę czy nie ma wycieków. Powoli małymi krokami zaczyna to jakos klarownie wyglądać ale w tym roku jeszcze chyba w zimie nie wyjadę...

: pt paź 27, 2006 22:22
autor: Kapibara
o kurcze rzeczywiscie mechaniczne hehehe bardzo dobrze :bigok:

ventil, czytalem o sterowaniu twojego silnika jakie planujesz robic. Powiem ci ze calkiem ciekawy pomysl. Chcesz sterowac osobiscie wszystkim tym za co odpowiadal ECU? A bedziesz montowal wszystkei czujniki ktore byly na silniku bo on dostosowywal dawke paliwa na podtawie wielu czujnikow a ty hccesz poprostu z pedalu gazu tak?

: pt paź 27, 2006 23:13
autor: ventil
Właściwie tylko od pedału gazu no i jeszcze od czujnika temperatury silnika który troszke będzie zwiększał dawke gdy silnik będzie zimny. Podstawową rola całej elektorniki jest przede wszaystkim spełnianie norm dotyczących spalin a nas przeciez te normy nie dotyczą :jezor:
jeśli będę chciał zadymic srodowisko to po prostu wcisne pedał i zmajstruje masakryczna chmure - elektronika by na to nie pozwoliła. Podgrzewanie swiec będzie ręczne - mogło by być z zastosowaniem przekaźnika od MK2 ale takie bardziej mi sie podoba. Po analizie wykresów kata wtryku i odczytów z vag-com dla silników tdi wynika jasno że kąt przy wciśnietym pedale do końca zawsze jest w pełni przyśpieszony i właściwie powyżej 2000 obr też jest dość znaczne przyspieszenie więc kąt ten będe sterował z przełącznika w potencjometrze pedału gazu i z przetwornika częstotliwość-napięcie z obrotów wału korbowego. To w zupełności wystarczy do pracy silnika (stare diesle "regulowały sie" same w zależności od obrotów i pedału przyśpieszenia...) tak więc tylko czujnik temperatury i czujnik prędkości wału - reszta odpada np. czujnik temperatury paliwa, czujnik temperatury powietrza, przepływomierz, czujnik we wtrysku 3-go cylindra itd. Jutro postaram sie odpalic na dłuzej i nakręcić film.

: sob paź 28, 2006 06:38
autor: Kapibara
no ciekaew ciekawe. jestem ciekaw jak zniweczysz wieloletnei prace inzynierow zeby wymyslic cala elektronike ktora ochroni kilka drzewek i zrobisz potwora hehehe a co z mapa wtryskow?

: sob paź 28, 2006 21:01
autor: Trochim
cała mapa wtrysku w nodze kierownika zawarta :D

: sob paź 28, 2006 21:12
autor: ventil
Właśnie wróciłem do domu. Trochim, masz racje - mapa będzie w nodze... mapa wtrysku zawarta w programie ogranicza dawke do wartości zapewniających odpowiednia czystość spalin...
Mapa
Obrazek

: czw sty 04, 2007 23:46
autor: Brzezi
Sorki Za odkop ale przejrzalem caly temat i jestem ciekaw Waszych postępów:P

: wt lut 20, 2007 21:35
autor: Tebbleta
No widać kolega się ładnie napracował - ale efekty są widoczne i na pewno też słyszalne. Gratuluję odwagi i Pozdrawiam :weedman:

: śr lut 21, 2007 20:43
autor: mular
Sluchajcie panowie a po co jemu bawic sie z pozostaloscia tej elektroniki moi kumplowie wlozyli do audi 80 silnik 1z a cala elektronike zastapili pompa wtryskowa od turbo diesla i maja taki odlot ze ja swoim 1z nie mam szans, co prawda zostawia za soba troche nie ekologiczne spaliny

[ Dodano: 21 Lut 2007 19:43 ]
Sluchajcie panowie a po co jemu bawic sie z pozostaloscia tej elektroniki moi kumplowie wlozyli do audi 80 silnik 1z a cala elektronike zastapili pompa wtryskowa od turbo diesla i maja taki odlot ze ja swoim 1z nie mam szans, co prawda zostawia za soba troche nie ekologiczne spaliny.

: śr lut 21, 2007 21:51
autor: souler
mular dla sportu. m-tdi to zadna nowosc, ale ventil buduje cos wiecej. w 1Z nie masz turbiny vnt, itd...

: śr lut 21, 2007 22:19
autor: mular
Sorry,nie przeczytalem wszystkiego