Strona 35 z 129

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob lut 11, 2012 14:29
autor: arwam
zwyższą falą znaczy jaką?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob lut 11, 2012 16:22
autor: marcinas1983
arwam, przecież piszemy o tej fali ze zdj...

Obrazek

tej wyższej, bo niska to oryginalna fala z pompy SB.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob lut 11, 2012 17:34
autor: needved
Nie wiem jak wygląda fala z SB bo takiej nigdy nie miałem ale z AAZ jest wyższa niż z transita

marcinas1983 ta twoja wysoka fala wygląda mi na falę z AAZ

Moja oryginalna fala z AAZ ma numer 426

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob lut 11, 2012 17:49
autor: arwam
needved pisze:Nie wiem jak wygląda fala z SB bo takiej nigdy nie miałem ale z AAZ jest wyższa niż z transita
ale na fali z AAZ'a skok tłoczka będzie mniejszy niz na fali z transita.

needved pisze:Moja oryginalna fala z AAZ ma numer 426
masz jeszcze pompę bez elektronicznej regulacji kąta wtrysku o nr 0 460 494 286

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob lut 11, 2012 18:53
autor: artur998877
Witam mam pytanko czy pompa wtryskowa od golfa mk2 1,6D będzie pasowała do golfa 1 o pojemności silnika 1,5D wizualnie wygląda tak samo

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob lut 11, 2012 21:52
autor: needved
arwam pisze:ale na fali z AAZ'a skok tłoczka będzie mniejszy niz na fali z transita.
A dlaczego skoro fala z AAZ jest wyższa?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob lut 11, 2012 21:54
autor: needved
artur998877 pisze:Witam mam pytanko czy pompa wtryskowa od golfa mk2 1,6D będzie pasowała do golfa 1 o pojemności silnika 1,5D wizualnie wygląda tak samo
Jeśli mocowania i koło pasowe jest takie same powinna podejść

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob lut 11, 2012 22:21
autor: artur998877
dzięki kolego bo właśnie zamiaruje taka zakupić bo z mojej leję się jak ciepły pali odrazu ale jak zimny to jest tragedia teraz juz nawet wogóle nie pali łapie aby trochę

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob lut 11, 2012 23:58
autor: arwam
needved pisze:A dlaczego skoro fala z AAZ jest wyższa?

zmierz skok czujnikiem zegarowym

wysokość o czym już kiedyś pisałem często jest pozorna. co innego skok fali albo inaczej mówiąc wznios krzywek

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz lut 12, 2012 13:29
autor: needved
Mierzyłem właśnie wznios krzywek obydwu fal i wyszło:
fala z AAZ 3,2mm
fala z transita 2,6mm
co ewidentnie wskazuje, że fala z AAZ jest wyższa

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz lut 12, 2012 16:03
autor: marcinas1983
needved, przecież to widać, że fala od transita jest najsłabszą falą... Tak więc arwam, trochę mija się z prawdą. Tak samo nie rozumiem dlaczego na większych tłoczkach trzeba opóźniać kąt wtrysku statyczny... skoro po swoich obserwacjach widziałem, że należy zrobić odwrotnie... przyspieszyć kąt wtrysku, żeby całą większą dawkę wcześniej wtrysnąć i w całości spalić... Tak samo nie rozumiem po co skracać tłoczek tymingu, skoro i tak ciśnienie wewnątrz pompy będzie obniżone... skoro ciśnienie w pompie jest obniżone to i tak tyming nie będzie działał tak jak wcześniej, czyli może zajść taka sytuacja, że tyming nie przesunie się nawet do tego miejsca co było jego max położeniem przy seryjnej pompie...

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz lut 12, 2012 16:58
autor: arwam
marcinas1983,
co do fal polecam tą lektórę :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 0#p4757093" onclick="window.open(this.href);return false;

kiedyś na tłoczku 11mm przetestowałem wspomniane fale, i tam nasz opisame jak się silnik zachowywał.



także widać że wysokośc jednak za wiele wspólnego nie ma z tym jak auto się zachowywuje.


po drugie mamy jeszcze coś takiego jak tolerancja wykonania. dlatego jedynym miarodajnym pomiarem jest czujnik zegarowy.
wtedy zmierzysz dokładnie skok fali.


needved, umocuj stabilnie czujnik albo przestań mierzyć suwmiarką bo to nic dobrego :kac: :pub:

niestety te najtańsze produkowane teraz nie grzeszą dokładnością...

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz lut 12, 2012 17:16
autor: marcinas1983
arwam, czytałem ten temat... ja mam obecnie dwie fale mierząc je suwmiarką mają po 8mm, ale... wiadomo, że to nie jest żaden miarodajny pomiar... ważniejszy jest kształt fali...
Zaraz pokaże wam zdj...

fala od półelektronicznego diesla...

Obrazek

Jak widać gwałtowny najazd, przesunięty względem dolnego trapezika, który odpowiada za miejsce i czas wtrysku wtrysk. Wtryśnięta dawka była wcześniej niż przed OT... widać to po budowie fali. Do tego wtrysk dawki był krótki.

fala od... właśnie nie wiem z czego ona jest...

Obrazek

Kształt taki jak ta oryginalna z SB tylko wyższa... do tego trapezik na dole odpowiadający za miejsce i czas wtrysku takiej samej wielkości i w tym samym miejscu.... co ori w SB.

Teraz tak... miałem falę od półelektronicznego diesla... auto jechało dobrze dopiero od 3.5 tys obr/min tak jak to pokazał mój wykres... wcześniej był kibel... teraz mam tą podobną budową do SB'kowskiej, ale wyższą i nie ma problemu z mocą i momentem na niskich obrotach.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz lut 12, 2012 17:19
autor: needved
Co do opóźniania kąta wtrysku to trochę w tym prawdy jest ponieważ większy tłoczek powoduje delikatnie wcześniejsze otwarcie wtrysku. Taka jest przynajmniej teoria. A w praktyce to bywa różnie jeśli auto po uruchomieniu kopci i przebiera to trzeba przyspieszyć. Po za tym dobrze ustawiona pompa w TD powinna zapewniać że delikatnie już rozgrzany silnik odpala bez świec.
A co do timingu to racja nie ma sensu skracać tłoczka jeśli mamy zamiar obniżyć ciśnienie w pompie.
marcinas1983 jak masz możliwość to zmierz wznios tej wysokiej fali co masz