Strona 33 z 38

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: sob maja 23, 2015 20:17
autor: Matiuas
kamilw7, MBC daj bez trójnika

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: sob maja 23, 2015 21:39
autor: kamilw7
Matiuas, czy to oznacza, że mam po prostu pozwolić ciśnieniu w wastegate zwiększać się przez jakiś tam dłuższy okres niż fabryka dała? (aż mbc wypuści powietrze z wastegate do dolotu?) Czy z tego wynika, że działanie wastegate (i ew. sprawność taniego allegrowego MBC) mogę sprawdzić, zatykając czymkolwiek wylot powietrza z wastegate i zobaczyć na wskaźniku do ilu rośnie pod obciążeniem?

Pytam, bo nigdzie w sieci nie znalazłem odpowiedzi wprost na takie pytania.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: sob maja 23, 2015 22:15
autor: t0mal
Tak jak masz podłączone to będziesz miał regulację od 0-0,8 bara.
Dzieje się tak, bo WG jest wyregulowane na 0,8 bara a mbc w takim połączeniu upuszcza ciśnienie do atmosfery.


Właśnie sobie zdałem sprawę, że napisałem zupełne głupoty.

Część ciśnienia które steruje WG jest upuszczane = wyższe ciśnienie jest potrzebne żeby go otwożyć.

Czyli jest dobrze podłączone.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: sob maja 23, 2015 22:21
autor: kamilw7
Super, dowiedziałem się wszystko co chciałem się dowiedzieć.

Wywalę trójnik, wstawię samo MBC wlotem do wastegate, wylotem do dolotu (czyli tak, żeby powietrze z wastegate wywierało nacisk na MBC, a więc po chwili powodowało jego otwarcie) i zobaczę co się święci..

Bardzo Wam dziękuję za wskazówki ;)

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: ndz maja 24, 2015 09:51
autor: Michał_1977
kamilw7 pisze:Wywalę trójnik, wstawię samo MBC wlotem do wastegate, wylotem do dolotu (czyli tak, żeby powietrze z wastegate wywierało nacisk na MBC, a więc po chwili powodowało jego otwarcie) i zobaczę co się święci..
Jak tak zrobisz,to będzie niezła kaszana.
kamilw7 pisze: wstawię samo MBC wlotem do wastegate
Wlot do MBC,ma być połączony wężykiem z muszlą zimną sprężarki (dolot),a wylot MBC łączysz wężykiem z WG.
Obrazek

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: ndz maja 24, 2015 20:38
autor: kamilw7
Chwila moment, bo t0mal zrobił edit, i teraz chciałbym się do tego odnieść bo się zamotałem :)

Wastegate działa tak, że rośnie w nim ciśnienie aż do pewnego momentu (progu regulacji), aż osiągając je w układzie bez MBC, powietrze to zostaje upuszczone do części zimnej, do dolotu, tak?

Dlatego też właśnie wydawało mi się, że mam dobrze układ podłączony :) tylko upuszczałem to atmosfery a nie do dolotu, co w pewnym sensie jest kwestią wtórną zdaje się.. Nie ma wpływu na ciśnienie jakie zostanie wytworzone przez sprężarkę?

Michał1977, skoro wastegate ma mieć możliwość upuszczenia powietrza, to czemu do wylotu?
Jeśli założę taki zaworek
Obrazek
(swoją drogą, 6 dolarów z przesyłką na ali-express, a na alledrogo 60zł ;) )
to wlotem ma być ta strona, od której powietrze z WG będzie napierać na ten korek osadzony na sprężynie, aż sprężyna pozwoli upuścić powietrze do części zimnej, i to nazwiemy wylotem?

Bo na alledrogo są jeszcze zaworki firmy Turbosmart, a na nich jest jasno oznaczona strzałka do WG, więc to nie pozostawia pola do dyskusji.. ;)

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pn maja 25, 2015 10:56
autor: t0mal
Widzisz, bo to zależy jaki MBC masz, niektóre zwyczajnie dławią przepływ do WG, niektóre upuszczają, niektóre są właśnie z tym zaworkiem.
Wastegate działa tak, że rośnie w nim ciśnienie aż do pewnego momentu (progu regulacji)
No właśnie w T3 tak jest, ale nie do końca, tzn nie ma tak, że przy pewnym ciśnieniu nagle WG się otwiera, powietrze w dolot jest upuszczane przy każdym ciśnieniu a otwarcie zaworu zależy od przepływu, dlatego jest taki gruby wężyk wchodzący do WG.

Dlatego najlepiej się sprawdzają takie zawory co się podłącza tak jak Michał_1977, pokazał. Jak masz taki co upuszcza powietrze do atmosfery może okazać się, że cała regulacja to będą dwa ostatnie stopnie.

Taki jak wrzuciłeś to raczej nie polecam - szybko się zapychają, szczególnie jak turbo już nie pierwszej młodości i pluje olejem

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pn maja 25, 2015 12:34
autor: kamilw7
Dziękuję za porady i podrzucenie wiedzy ;) chociaż dyskusję o MBC to można by spokojnie podpiąć w inny topic :D

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pn maja 25, 2015 12:42
autor: marcinas1983
kamilw7, jest osobny temat -> viewtopic.php?f=176&t=106074&p=6779129#p6779129" onclick="window.open(this.href);return false;

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: czw sie 20, 2015 20:59
autor: brabus124
Dziś rozebrałem 2 szt. turbosprężarek VNT15. Okazuje się że są różne i jak widać wiele osób to myli, bo sugerują się tylko wybitym modelem "VNT 15". Nowe vnt15 to w rzeczywistości gt1749v. Dla porównania zdjęcia ukazujące różnicę vnt15 (gt1749v) i vnt15 Obrazek
Obrazek
vnt15 33mm/44mm vnt15(1749v) 33mm/49mm i ok. 3mm wyższa łopatka

Różnią się też gruszkami. Wirnik po stronie gorącej jest taki sam.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pn sie 24, 2015 08:06
autor: drakula500
Brabus masz tam gdzieś jeszcze ori T15?? MOżesz sprawdzić czy muszla nachodzi na kompresor ten z VNT, a jeśli nie to czy dużo jej brakuje?

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pn sie 24, 2015 08:32
autor: wesol
Jesli mnei jeszcze pamiec nie myli to jest jeszcze mala roznica miedzy tymi suszarkami w czesci goracej a mianowicie w zmienej geometrii. Starsza ma chyba 9 kierowniczek a nowsza zdaje sie 11.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pn sie 24, 2015 10:12
autor: brabus124
Stare Vnt15 i t15 mają taką samą stronę zimną więc wszystko pasuje zamiennie. Różnice czasem są takie że występują koła kompresji płaskie i wypukle - są do nich inne talezyki i inne odrzutniki oleju.
Muszla z 1749v nie pasuje na talezyk t15 i starego Vnt15. Pod 1749v jest trochę większy talezyk.

Mam jeszcze gorąca muszlę 1749v więc sprawdzę ile jest lopatek w kierownicy.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pn sie 24, 2015 18:50
autor: drakula500
ale mi chodzi o zrobienie hybrydy, gorąca strona to się domyślam że by pasowała, tylko że nie chciałbym zmieniać rury oryginalnej dolotowej (trąbka)... nie mam tego w rękach i nie wiem co można byłoby zaradzić żeby ori muszle zasunąć na ten większy kompresor