Strona 32 z 129

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt sty 24, 2012 10:41
autor: arwam
statyczny kąt to inaczej mówiąc kąt wyprzedzenia wrysku. czyli moment jego rozpoczęcia. przy układach o niskim ciśnieniu otwarcia wtryskiwaczy, moment otwarcia następuje przeważnie tuż po rozpoczęciu wciskania tłoczka w głowiczkę.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt sty 24, 2012 11:09
autor: marcinas1983
Dzisiaj rozebrałem górę pompy z 1.6D i sobie zobaczyłem jak wypada ustawienie statycznego kąta wtrysku względem fali... teraz już wiem co i jak... u siebie muszę przyspieszyć i zrobię to później, i zobaczę jak będzie auto odpalać.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt sty 24, 2012 11:23
autor: arwam
marcinas1983, ta fala po prawej z fotki to co to za fala? jest kształtem i wysokością podobne do HD374 z pompy od Man'a

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt sty 24, 2012 11:51
autor: marcinas1983
arwam, ma numer 440 z jednej strony a z drugiej 432 i żadnych innych nie ma. Zmierzyłem ją w jednym miejscu i ma 8mm, ale to nie jest jej najazd tylko wysokość, czyli właściwie wymiar zbędny.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn lut 06, 2012 19:32
autor: needved
Zamówiłem sobie czujnik zegarowy żebym we własnym zakresie mógł ustawić kąt wtrysku. Do tej pory ustawiałem na słuch, obserwując poranne odpalanie, twardość pracy silnika itp.
I teraz pytanie do was jaki powinien być prawidłowy kąt mierzony czujnikiem w AAZ?
Oraz jaki w M-tdi jeśli ktoś w ogóle ustawiał czujnikiem?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn lut 06, 2012 19:55
autor: marcinas1983
needved, gdzieś wyczytałem na forum, że dla 1z powinno to być chyba... 0.7mm, zaś AAZ'et powinien mieć na 0.83 - 0.97mm.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn lut 06, 2012 21:18
autor: arwam
needved, to ma sesn pod warunkiem że np w AAZ'cie ustawiasz ale na ori tłoko-rozdzielaczu. tak samo jak w M-TDI jak bierzesz tłoko-rozdzielacz z np 1Z'a to ustawiasz jak dla niego. jak masz modzoną pompę i tłoko-rozdzielacze od innych aut to to Ci nic nie da. po za przekonaniem że jest dobrze a zimny rozruch bezie rozczarowaniem, tak jak i zachowanie silnika.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn lut 06, 2012 22:34
autor: Baryla
needved, ja w mtdi na ori pompie z JR nie grzebanej ustawiłem na 1mm i było ok

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn lut 06, 2012 22:58
autor: needved
arwam pisze: to ma sesn pod warunkiem że np w AAZ'cie ustawiasz ale na ori tłoko-rozdzielaczu. tak samo jak w M-TDI jak bierzesz tłoko-rozdzielacz z np 1Z'a to ustawiasz jak dla niego. jak masz modzoną pompę i tłoko-rozdzielacze od innych aut to to Ci nic nie da. po za przekonaniem że jest dobrze a zimny rozruch bezie rozczarowaniem, tak jak i zachowanie silnika.
Zdaje z tego sprawę. Czytałem też że na większym tłoko-rozdzielaczu trzeba ustawić mniej niż seria. Możecie to potwierdzić?
Będę też ustawiał w oryginalnym AAZ i pytanie czy to się ustawia z przyspieszaczem czy bez???
AAZ'et powinien mieć na 0.83 - 0.97mm. Jest aż taka duża tolerancja?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn lut 06, 2012 23:38
autor: arwam
needved pisze:Zdaje z tego sprawę. Czytałem też że na większym tłoko-rozdzielaczu trzeba ustawić mniej niż seria. Możecie to potwierdzić?

tak

needved pisze:Będę też ustawiał w oryginalnym AAZ i pytanie czy to się ustawia z przyspieszaczem czy bez???

bez


needved pisze:AAZ'et powinien mieć na 0.83 - 0.97mm. Jest aż taka duża tolerancja?

tak bo nie każda pompa mimo takich samych nasaw się tak samo zachowuje

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt lut 07, 2012 00:05
autor: needved
Dzięki Arwam sprawdzę też jaki mam kąt wtrysku w M-tdi bo przy obecnych mrozach żeby nie było problemu z porannym rozruchem musiałem podłączyć świeczki

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt lut 07, 2012 18:42
autor: needved
Sprawdziłem dzisiaj kąt wtrysku, okazało się że jest ustawiony na 1,13mm
Pytanie czy nie za dużo?
Obecnie mam tłoko-rozdzielacz 11mm z transita i wtryski 220-300bar z ASV
Wie ktoś może jaki jest kąt wtrysku mierzony czujnikiem w ASV?
Po uruchomieniu gdy silnik jeszcze zimny delikatnie kopci na niebiesko
Na ciepłym silniku delikatny niebieski dym można zauważyć tylko po ostrym przegazowaniu
Czyżby kąt jeszcze zbyt późny?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt lut 07, 2012 20:52
autor: arwam
ja do -20*C jak miałem M-TID to palił na dotyk jak na gorącym silniku, jedynie trochę niższe obroty były, przy -30*C już trzeba było koło 2s pracy rozrusznika, przy podgrzaniu świeczkami bez względu na temperaturę palił na dotyk, fakt że nigdy mi paliwa nie złapało.


needved pisze:Po uruchomieniu gdy silnik jeszcze zimny delikatnie kopci na niebiesko
Na ciepłym silniku delikatny niebieski dym można zauważyć tylko po ostrym przegazowaniu

jak na zimnym czy gorącym pali na doty to spróbuj nieco ciśnienie wewnętrzne podnieść.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: śr lut 08, 2012 11:17
autor: needved
arwam pisze:ja do -20*C jak miałem M-TID to palił na dotyk jak na gorącym silniku, jedynie trochę niższe obroty były, przy -30*C już trzeba było koło 2s pracy rozrusznika, przy podgrzaniu świeczkami bez względu na temperaturę palił na dotyk, fakt że nigdy mi paliwa nie złapało.
Ustawiałeś pompę czujnikiem? pamietasz może jaki miałeś kąt wtrysku?
Ja przy -10 bez świec to już mam problem z uruchomieniem a jak już odpali to telepie silnikiem chwilę a z wydechu kłęby niebieskiego dymu.
Ze świecami pali od strzała ale trochę niebieskiego dymu też można zauważyć.
Nie wiem czy jeszcze przyspieszyć kąt czy jest już za wczesny.
Po uruchomieniu w temperaturze -10 muszę zrobić jakieś 12-15km zanim silnik załapie temperaturę 90*C