M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » wt sty 24, 2012 10:41

statyczny kąt to inaczej mówiąc kąt wyprzedzenia wrysku. czyli moment jego rozpoczęcia. przy układach o niskim ciśnieniu otwarcia wtryskiwaczy, moment otwarcia następuje przeważnie tuż po rozpoczęciu wciskania tłoczka w głowiczkę.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » wt sty 24, 2012 11:09

Dzisiaj rozebrałem górę pompy z 1.6D i sobie zobaczyłem jak wypada ustawienie statycznego kąta wtrysku względem fali... teraz już wiem co i jak... u siebie muszę przyspieszyć i zrobię to później, i zobaczę jak będzie auto odpalać.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » wt sty 24, 2012 11:23

marcinas1983, ta fala po prawej z fotki to co to za fala? jest kształtem i wysokością podobne do HD374 z pompy od Man'a



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » wt sty 24, 2012 11:51

arwam, ma numer 440 z jednej strony a z drugiej 432 i żadnych innych nie ma. Zmierzyłem ją w jednym miejscu i ma 8mm, ale to nie jest jej najazd tylko wysokość, czyli właściwie wymiar zbędny.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pn lut 06, 2012 19:32

Zamówiłem sobie czujnik zegarowy żebym we własnym zakresie mógł ustawić kąt wtrysku. Do tej pory ustawiałem na słuch, obserwując poranne odpalanie, twardość pracy silnika itp.
I teraz pytanie do was jaki powinien być prawidłowy kąt mierzony czujnikiem w AAZ?
Oraz jaki w M-tdi jeśli ktoś w ogóle ustawiał czujnikiem?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn lut 06, 2012 19:55

needved, gdzieś wyczytałem na forum, że dla 1z powinno to być chyba... 0.7mm, zaś AAZ'et powinien mieć na 0.83 - 0.97mm.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn lut 06, 2012 21:18

needved, to ma sesn pod warunkiem że np w AAZ'cie ustawiasz ale na ori tłoko-rozdzielaczu. tak samo jak w M-TDI jak bierzesz tłoko-rozdzielacz z np 1Z'a to ustawiasz jak dla niego. jak masz modzoną pompę i tłoko-rozdzielacze od innych aut to to Ci nic nie da. po za przekonaniem że jest dobrze a zimny rozruch bezie rozczarowaniem, tak jak i zachowanie silnika.



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Baryla » pn lut 06, 2012 22:34

needved, ja w mtdi na ori pompie z JR nie grzebanej ustawiłem na 1mm i było ok



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pn lut 06, 2012 22:58

arwam pisze: to ma sesn pod warunkiem że np w AAZ'cie ustawiasz ale na ori tłoko-rozdzielaczu. tak samo jak w M-TDI jak bierzesz tłoko-rozdzielacz z np 1Z'a to ustawiasz jak dla niego. jak masz modzoną pompę i tłoko-rozdzielacze od innych aut to to Ci nic nie da. po za przekonaniem że jest dobrze a zimny rozruch bezie rozczarowaniem, tak jak i zachowanie silnika.
Zdaje z tego sprawę. Czytałem też że na większym tłoko-rozdzielaczu trzeba ustawić mniej niż seria. Możecie to potwierdzić?
Będę też ustawiał w oryginalnym AAZ i pytanie czy to się ustawia z przyspieszaczem czy bez???
AAZ'et powinien mieć na 0.83 - 0.97mm. Jest aż taka duża tolerancja?



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn lut 06, 2012 23:38

needved pisze:Zdaje z tego sprawę. Czytałem też że na większym tłoko-rozdzielaczu trzeba ustawić mniej niż seria. Możecie to potwierdzić?

tak

needved pisze:Będę też ustawiał w oryginalnym AAZ i pytanie czy to się ustawia z przyspieszaczem czy bez???

bez


needved pisze:AAZ'et powinien mieć na 0.83 - 0.97mm. Jest aż taka duża tolerancja?

tak bo nie każda pompa mimo takich samych nasaw się tak samo zachowuje



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » wt lut 07, 2012 00:05

Dzięki Arwam sprawdzę też jaki mam kąt wtrysku w M-tdi bo przy obecnych mrozach żeby nie było problemu z porannym rozruchem musiałem podłączyć świeczki



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » wt lut 07, 2012 18:42

Sprawdziłem dzisiaj kąt wtrysku, okazało się że jest ustawiony na 1,13mm
Pytanie czy nie za dużo?
Obecnie mam tłoko-rozdzielacz 11mm z transita i wtryski 220-300bar z ASV
Wie ktoś może jaki jest kąt wtrysku mierzony czujnikiem w ASV?
Po uruchomieniu gdy silnik jeszcze zimny delikatnie kopci na niebiesko
Na ciepłym silniku delikatny niebieski dym można zauważyć tylko po ostrym przegazowaniu
Czyżby kąt jeszcze zbyt późny?



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » wt lut 07, 2012 20:52

ja do -20*C jak miałem M-TID to palił na dotyk jak na gorącym silniku, jedynie trochę niższe obroty były, przy -30*C już trzeba było koło 2s pracy rozrusznika, przy podgrzaniu świeczkami bez względu na temperaturę palił na dotyk, fakt że nigdy mi paliwa nie złapało.


needved pisze:Po uruchomieniu gdy silnik jeszcze zimny delikatnie kopci na niebiesko
Na ciepłym silniku delikatny niebieski dym można zauważyć tylko po ostrym przegazowaniu

jak na zimnym czy gorącym pali na doty to spróbuj nieco ciśnienie wewnętrzne podnieść.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » śr lut 08, 2012 11:17

arwam pisze:ja do -20*C jak miałem M-TID to palił na dotyk jak na gorącym silniku, jedynie trochę niższe obroty były, przy -30*C już trzeba było koło 2s pracy rozrusznika, przy podgrzaniu świeczkami bez względu na temperaturę palił na dotyk, fakt że nigdy mi paliwa nie złapało.
Ustawiałeś pompę czujnikiem? pamietasz może jaki miałeś kąt wtrysku?
Ja przy -10 bez świec to już mam problem z uruchomieniem a jak już odpali to telepie silnikiem chwilę a z wydechu kłęby niebieskiego dymu.
Ze świecami pali od strzała ale trochę niebieskiego dymu też można zauważyć.
Nie wiem czy jeszcze przyspieszyć kąt czy jest już za wczesny.
Po uruchomieniu w temperaturze -10 muszę zrobić jakieś 12-15km zanim silnik załapie temperaturę 90*C



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości