Strona 4 z 92

: czw lut 01, 2007 16:05
autor: souler
ciekawi mnie ile potrzeba cisnienia zeby osiagnac 100 koni. oczywiscie jesli dawka idzie w parze z tym. 1.5 bara? do takiego cisnienia seryjna pompa wystarczy czy juz trzeba 10mm?

: czw lut 01, 2007 16:25
autor: zaprzal
ciekawi mnie ile potrzeba cisnienia zeby osiagnac 100 koni. oczywiscie jesli dawka idzie w parze z tym. 1.5 bara?
mysle, ze znacznie mniej i seryjna pompa. Mialem 95koni z silnika 1.6 na 1,2bara i w sumie dawka nie byla tak ostro zwiekszona - pod pelnym boostem nie dymil
PinkFloyd pisze:Bo słyszałęm taką zależność im mniej koni z litra tym bardziej żywotny jest silnik.
napewno masz racje, ale wszystko zalezy od kierowcy. W koncu ilosc paliwa a co za tym idzie rowniez cisnienie doladowania regulujesz swoja prawa stopa

: czw lut 01, 2007 16:44
autor: Darass
sprawdziłem teraz jaką mam turbine, i wyczytałem że k14. Wiem ze to nie za duża turbina, ale lepsza taka niż zadna ;) nie wiem jak sie sprawdza stan techniczny turbin, ale zdjąłem te węże które idą od filtra powietrza, poruszałem za wirnik i nie było żadnych luzów, to chyba dobrze?

i drugie pytanko, czy może mi ktoś powiedziec jak w tej turbinie zwiększyć cisnienie, i czy można chociaz minimalnie zwiększyć bez wskaźnika?


P.S póki co wrażenia z jazdy super. po zmianie pina autko nie dość ze szybciej śmiga, to sie zrobiło duzo bardziej elastyczne. ciągnie od samego dołu wiec wydaje mi sie ze przy spokojnej jeździe, spalanie może spaść :)

: czw lut 01, 2007 20:18
autor: souler
jesli nie ma luzow to bardzo dobrze. jeszcze wirnik powinien sie krecic bez problemu przy poruszeniu palcami i chwile po puszczeniu, zanim sie zatrzyma. nie wiem czy k14 ma ciegno do regulacji. zawsze mozesz zamontowac mbc lub sposob troche druciarski ;) - dziura w wezyku do WG.

: czw lut 01, 2007 21:30
autor: koczyk
moj sie buja 9,3 do setki mierzylismy 5 razy bo nie moglem uwierzyc i zawsze bylo 9,3 do 9,5 calkiem niezle ale nie wiem co jest w nim zrobione bo taki kupilem ale musialem zmieniac wezyki na wtryskach (chyba nie ... chodzi o te co dieselek w nich plynie przy pokrywie ) bo nie dawaly rady teraz jest gites i cisnie rowno na prostej wyciaga 195km/h jak jechalem do domu nad jezioro to jest troche z gorki i zamknalem licznik do 200km/h ogolnie fajnie jezdzi ale mam juz 18 punktow wiec nie szaleje juz az tak nim ale czasami jak mnie wkurza jakies stare wiejskie kadety to deptam :) dodam ze jak sie scigalem z 1,9 TDI 90 koni normalny to nie dawal rady a drugi kumpel ma 110 konikow i ida leb w leb :) tylko boje sie zeby go zakatowac :) wiec na zimnym silniku jade zawsze (prawie) spokojnie wkoncu ja tez jak odpalam rano nie chcialbym zeby mnie ktos meczyl odrazu :)

: czw lut 01, 2007 23:26
autor: pdmcyc
Ja w passacie bawiłem się dawką i ciśnieniem turbo podpiłowałem troche pina bo nie moge dorwać z 1,6 i na oponach zimowych 175/80/14 mam około 12,5 do setki, na letnich 185/65/14 miałem około 11 i jechałem najszybciej 190 i to chyba wszystko z niego było,nie jechałem długo tylko zobaczyć i tyle miałem na liczniku...Z rury oczywiście czarno jak depne i pali około 6,5 - 7 jakbym nie jechał.

: sob lut 03, 2007 17:09
autor: Darass
pobawiłem sie dzisiaj troche ciśnieniem doładowania. nie mam jeszcze wskaźnika (dziś zamówiłem) więc śrubke do regulacji wkręciłem tylko o 2 obroty (turbinka K14). nie odczułem jakiejś większej poprawy osiągów (na pewno większą poczułem po zmianie pina na tego od 1.6TD). co moze byc przyczyną? za mało podkręciłem? (nie chce na razie szalec bez wskaźnika) czy coś innego?

: sob lut 03, 2007 17:46
autor: Darass
tomcio666 pisze:
Darass pisze:za mało podkręciłem?
nie wiem ale w moim musiałem prawie do końca wkręcić i dopiero jest efekt ale bez wskaźnika to ja bym nie kręcił
no dla tego na razie nie fisiuje dalej. koło środy powinienem miec wskaźnik wiec wtedy bede dalej podkręcał.


a mam pytanko. po założeniu pina przy depnieciu na postoju puszcza czarny dymek, co znaczy ze paliwa za duzo (dobrze kumam?) wiec na chlopski rozum, trzeba dać wiecej powietrza, czyli podkrecic turbo. dobrze mysle? :)

: sob lut 03, 2007 21:59
autor: pdmcyc
Darass pisze:a mam pytanko. po założeniu pina przy depnieciu na postoju puszcza czarny dymek, co znaczy ze paliwa za duzo (dobrze kumam?) wiec na chlopski rozum, trzeba dać wiecej powietrza, czyli podkrecic turbo. dobrze mysle? :)


Dobrze myślisz, z tym że na postoju nawet jak ciśnienie podkręcisz też może dymić bo turbo nie zdąży napompować jak gazujesz a jak wciśniesz i będziesz trzymał to nie będzie miało obciążenia i też może zadymić

: ndz lut 04, 2007 01:46
autor: Darass
a czy podkręcaniu turbo musze jeszcze podkręcać dawke paliwa na pompie czy wystarczy ten pin?

: ndz lut 04, 2007 10:38
autor: zaprzal
Darass pisze:a czy podkręcaniu turbo musze jeszcze podkręcać dawke paliwa na pompie czy wystarczy ten pin?
zalezy co chcesz osiagnac ;) jezeli wystarczy ci to co jest to nie podkrecasz

[ Dodano: Nie Lut 04, 2007 9:49 am ]
takie cos znalazlem na vwdiesel.net
koles napisal
1993 1.9td. 2.5" exhaust, no cat, no muffler, no suitcase, boost up to 20, tdi intercooler, stock turbo, k&n panel filter.


the 2 higher results were with higher boost settings, egt's were too high though, the lower one is my daily.
20psi to okolo 1,35bar z seryjnego turbo, nic nie wiadomo jaka pompa

Obrazek

: ndz lut 04, 2007 11:42
autor: pavello
wyciagnal prawie 2 razy tyle ile dala mu fabryka??wow,niezle..

: ndz lut 04, 2007 12:31
autor: zaprzal
wyciagnal prawie 2 razy tyle ile dala mu fabryka??wow,niezle..
jak juz wczesniej pisalem, na to sie nie powinno tak patrzec, ze 2 razy tyle ile fabryka dala... fabryka najpierw zabrala :jezor:

[ Dodano: Nie Lut 04, 2007 11:32 am ]
poza tym zalozyc sensowne turbo i duza pompe i wynik bylby jeszcze lepszy, to jest pojemnosc 1.9