Strona 4 z 40

: czw kwie 20, 2006 22:10
autor: Cinek
dokładnie, przebiegi no i moja była od nowości, 20 lat :) 3 forkomory popękane miałem. a głowica wokół zaaworów po prostu nie istniała. dziwne że w ogóle jeździł i to nieźle. podejrzewam że wcześniej już puszczała ale tamtej zimy jeźdizłem na tym co było wlane za poprzedniego właściciela, a do płynu mogły być różne rzeczy dolane.przed zimą wymieniłem płyn na nowy, wypłukało w kńcu to co było i h...bo nie możliwe żeby taki dramat sie stał w krótkim czasie

: sob kwie 22, 2006 22:50
autor: KuZi
Witam,

Moje auto nie było wogóle kręcone(80km, spokojnie jezdze, nie wykorzystuje jego potencjału), najpierw myślałem że to tylko uszczelka padła, po rozebraniu okazało się że z głowicy niezły meksyk(taki już los tych aluminiaków). Głowicę oddaję do spawania do Mikołowa do firmy "JURGAL", podobno świetnie robią ale i życzą sobie za to niezłą kasę. W niedalekiej przyszłości chcę podniesc cisnienie turbiny, co wypadałoby zrobić już teraz gdy silnik rozebrany ?
Docelowo chciałbym zejść do ok. 9-10sek do 100, aby w miarę sprawnie radzić sobie z niektórymi "gagatkami", podkreślam nie katuje auta, ale zdarza mi się z raz w miesiącu przycisnąć jakiegoś "cfaniaka" z escorta.

: ndz kwie 23, 2006 08:15
autor: Cinek
wypadało by zobaczyć cylindry i tłoki. w razie konieczności owpowiednio powymieniać i przeszlifować. do tego pierścionki, panewki. taki prawie kapitalny remoncik walnąć. zależy jak z kasą u ciebie. a jak dół jest dobry to niekoniecznie trza coś robić. przed wyjęciem głowy sprawdzałeś kompresje ??

: ndz kwie 23, 2006 09:14
autor: ventil
KuZi, tak z ciekawości zapytam ile kosztuje u Ciebie regeneracja głowicy, bo nowa (dokładnie nowa - nie regenerowana) głowica do 1,6TD kosztuje ok. 950 zł. No i tak jak Cinek mówi, warto sprawdzić tłoki i cylindry, ewentualnie panewki.

: ndz kwie 23, 2006 16:47
autor: Cinek
u mnie regenerowana, z nowymi prowadnicami, uszczelniaczem, dobrym wałkiem, prostymi zaworami, planowana i sprawdzona na szczelność kosztuje 600 na wymiane, za starą płasą około 50-100 więc taka do założenia wychodzi 500

: ndz kwie 23, 2006 18:04
autor: KuZi
kompresje we wrześniu miałem b. dobrą, niemal jak w nowym wozie.
Mysle ze w ciagu pol roku trzeba bedzie wymienic pierscienie.
Koszt regeneracji z gwarancja na szczelność(ogólnej gwarancji pół roku) i po pobycie w piecu to prawie tyle co nowa głowica z tym że ta będzie podobno wzmocniona niejako przygotowana już pod wieksze cisnienie.
Ide szukac na forum jak to podniesc to cisnienie na turbie...

: ndz kwie 23, 2006 18:21
autor: zaprzal
KuZi, jak juz zamierzasz robic glowice to poszukaj na vwdiesel.net informacji o swapie glowicy z 1.9 td, silnik jest wtedy odporny na wyzsze cisnienia doladowania, ma wieksze kanaly, poczytaj

: ndz kwie 23, 2006 19:50
autor: KuZi
Na razie zrobie to co mam, jesli by padł dopiero gdzies za rok to pomysle o jakimś swapku.
Poprzeglądałem trochę forum i podsumowując:
1.Zwiększenie dawki paliwa (robić to metodą prób i błędów czy jest jakis "utarty" schemat?)
2.Zwiększenie ciśnienia do 1,2 bara (podobno w miare bezpieczne dla tej głowicy)

Ile zyskam ? Warto się w to bawić ?

Inter mam w stanie dobrym, turbinka idzie aż miło.

Gdzie zakupić czujnik doładowania turbo ? Przy okazji poszukałbym czujnika temperatury oleju...Gdzie tego szukać ? Podejdzie z innego vw ?

Pali mi ok 5 l ropki, dużo nim nie szaleje wiec nie podam ile mi spali maksymalnie bo nie wiem :) Escort TD został kiedyś w tyle, z 1.9tdi(90km) brata nie dałem rady, z 1.6 benzyna na automacie szedł łeb w łeb i zawiódł mnie bardzo tym :/

: ndz kwie 23, 2006 20:14
autor: Kapibara
KuZi, witam, wkoncu ktos z jaworzna probuje cos majstrowac takim goferkiem. co do zwiekszana dawki paliwa to zaprzal, powinien tutad podac odpowiedniego linka ze zdjeciami bo ja go neistety nei mam. pierw sie podkreca turbinke. 1,2 to juz gorna granica ja bym na poczatek dal neico mniejsze tak ok 1 a nawet 0,9. potem sie na pompie regoloje dawke i bieg jalowy.

wskazniki doladowanai i temperatury oleju mozna dostac na allegro. sa to dosc drogie zegarki ale bez nich sie nei obejdzie a przy mocniejszych modach to i gazow wylotowych. do wskaznika cza czujnik jeszcze

co do osiagniec to ja niestety dzis zodstalem pojechany przez nubirte kombi ;(

: ndz kwie 23, 2006 20:51
autor: Cinek
Kapibara pisze:co do osiagniec to ja niestety dzis zodstalem pojechany przez nubirte kombi ;(
o żesz w morde...daj namiary na numery to cie pomszcze jak złoże gofra do qpy :bigok:

: ndz kwie 23, 2006 20:55
autor: zaprzal
KuZi, zdecydowanie WARTO :) bedziesz poprostu zaskoczony osiagami, jesli wszystko sie poustawia jak nalezy to jest zupelnie nie ten samochod. Ciezko napisac osiagi bo z tego co zauwazylem to w zaleznosci od stanu technicznego kazde auto reaguje inaczej, ale jak sie postarasz to spokojnie mozna dorownac seryjnemu 1.9 tdi 90 koni (lub go rownie spokojnie przewyzszyc jezeli silnik jest zdrowy).

tak jak Kapibara, napisal, wskaznikow szukaj na allegro, mozna je dostac dosyc tanio
rowniez sie zgodze, ze cisnienie lepiej ustawiac stopniowo i obserwowac co sie dzieje z silnikiem, z temperatura, czy nie ubywa jakichs plynow i.t.p Nie mam w tym momencie czasu zeby szukac konkretnych linkow, ale uzyj opcji http://forum.vwgolf.pl/search.php - wszystko juz dokladnie opisalismy na forum w kilku tematach, poza tym http://vwdiesel.net/ (cala masa informacji, po angielsku) oraz http://forum.fueldner.net/index.php (po niemiecku)

: ndz kwie 23, 2006 21:17
autor: Kapibara
Cinek, nawet nei przypominaj do 100 kilometrow byl za mna a potem jak wytrzelil to szok pewnei mail podtlenek heehhe

: pn kwie 24, 2006 07:08
autor: ventil
Witam!
Kuzi,myślę, że zwiększenie do ok. 0,8 - 1bar jest jeszcze w miare bezpieczne dla silnika pod warunkiem że jest jeszcze w dość dobrym stanie i nie będziesz go "katował" gdzieś dłuższy czas na autostradzie z prędkością maksymalną. Krótkie sprinty w mieście nie podniosą temperatury silnika (oleju) do zbyt wysokiej wartości ale dłuższa jazda z dużą prędkością to juz robi swoje. U mnie przy pierwszej regulacji z 0,3 do 0,6 odczułem juz dość spora różnice w przyśpieszeniu. No i oczywiście wskaźnik ciśnienia by sie przydał (allegro i sklepy netowe ok. 60 - 100 zł). Temperatury oleju wskaźniczek też nie powinien być drogi. Najdroższe są wskaźniki EGT (temp. spalin) - jeśli ktoś gdzieś znajdzie poniżej 300 zł, proszę o info.

: pn kwie 24, 2006 13:36
autor: Krzylu
mowice ze TDIc mk2 ze zwiekszonym cisnieniem bedzie miec podobne osiagi jak TDI 90PS ale:
-wg katalogu
TDIc ma 13,2s do 100kmh
TDI ma 12,8s do 100kmh

czyli nie zaduza roznica a co idzie w zwiazku z tym to podnoszac cisnienie i zyskujac tylko marne 0,4s niejest jakims zbytnim modem dzieki ktoremu odczuwa sie zzysk mocy

moze mi ktos to dobrze wyłumaczyc

co do Escorta TD to padla ostatnio na warsztacie taki zagoscil z przebiegiem 89tys km
tozcznik 98 cos mu sie stalo z blokiem
po odkreceniu glowicy ukazala nam sie milo wygladajaca dziura oraz pekniety na pol tłok.osiagi sa smieszne tych aut na prostej drodze zwyklasowi nawet niemoze uciec
wiec niewiem po co turbo w tym silniku