Strona 4 z 5

MBC - le faq

: śr kwie 06, 2011 13:27
autor: coleman
koledzy a taki mbc podpasuje? sprzedawca powiedział że jest z kulką, odbiega czymś od properfectu ?

http://allegro.pl/zawor-mbc-manual-boos ... 58849.html" onclick="window.open(this.href);return false;

MBC - le faq

: pt lut 03, 2012 00:52
autor: baca962
a jak załozyv mbc do gareta kkk jak ta wg niema wezyków tylko zrube na imbus do regulaci
:otepienie:

MBC - le faq

: sob lut 04, 2012 01:23
autor: coleman
a nie wystarczy ci sruba troche pomodzic? sprobuj ile sie da sruba najpierw

MBC - le faq

: pt mar 09, 2012 22:02
autor: emek5555
Witam mam pytanie posiadam silnik 1.9 TD i jest w nim turbo k03 obok niego jest cięgno do regulacji i na zdj co kolega podesłał http://imageshack.us/photo/my-images/44 ... 02tx8.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false; jest ta gruszka od turba i kolega podłączył wezykiem pod mbc u mnie od tej gruszki odchodzi przewód do zaworku N75 ;/ mam pytanie bo posiadam Turbo garretta T3 i nie wiem w którym miejscu podłaczyć ten wezyk od tego zaworku http://www.google.pl/imgres?q=garrett+T ... ,r:15,s:79" onclick="window.open(this.href);return false; zdj zapożyczone

MBC - le faq

: sob mar 10, 2012 13:18
autor: tygrxek
ile razy w lewo ile razy w prawo zeby byly zauwazalne roznice w doladowaniu? zeby nie przedobrzyc ?? moje turbo male bo k14.. teraz jest 0,9 bar

MBC - le faq

: pt kwie 20, 2012 11:23
autor: wtulich1
Witam! Kupiłem do swojego 1v zawór MBC, turbinę mam k14 i nie wiem gdzie to podłączyć... :otepienie: Z tego co tu czytam to nie zalecacie montować tego zaworu do k14 gdyż jest dość łatwa regulacja za pomocą kluczy... Ale ja się pośpieszyłem i już go mam :banghead: a skoro go mam to bym go chciał zamontować gdybym wiedział jak... Pomożecie??? :-)

MBC - le faq

: pt kwie 20, 2012 21:09
autor: t0mal
Musisz rozciąć metalowy przewód idący do wg i się w niego wpiąć.
Następnie zrób zdjęcie i nie zapomnij dodać do tematu >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=17&t=274391" onclick="window.open(this.href);return false;

MBC - le faq

: sob kwie 21, 2012 11:48
autor: wtulich1
A ten metalowy przewód to nie od oleju? Żebym tam czegoś nie uszkodził bo odwrotu nie będzie :-)

MBC - le faq

: sob kwie 21, 2012 17:29
autor: t0mal
Jezu człowieku, żartowałem.
Wkręcaj śrubę na zaworze WG - dostęp jest elegancki, a poza tym to jest zdrowsze dla sprężarki i dla silnika niż MBC.

MBC - le faq

: ndz kwie 22, 2012 09:34
autor: wtulich1
W takim razie nie chce ktoś kupić nowiutkiego zaworu MBC? :chytry: Czekam na chętnych :hmm:

MBC - le faq

: wt maja 22, 2012 12:21
autor: tomogolf2
Stosowal ktos MBC do regulacji cisnienia w zewnetrzynych waste gateach?(taki wg jak w 2,2turbo z audi np) jak to sie sprawuje?

MBC - le faq

: wt maja 22, 2012 22:55
autor: souler
tomo stosowanie mbc w benzynie moze sie zle skonczyc. jesli komp nie skoryguje to stopisz tloki.

Re: MBC - le faq

: czw maja 24, 2012 00:02
autor: tomogolf2
a kto powiedzial ze chce to stosowac w benzynie?:D

MBC - le faq

: ndz maja 27, 2012 11:13
autor: arwam
wtulich1 pisze:W takim razie nie chce ktoś kupić nowiutkiego zaworu MBC? Czekam na chętnych

tak, a ile chcesz?
a na poważnie. MBC jest lepszą opcją ponieważ w górnych obrotach nie mamy ograniczonego stopnia otwarcia zaworu WG, jak w przypadku kręcenia śrubką. zobaczcie nawet w temacie Michaś_1977 że jak czy to podkręcił dawkę czy czmienił pompę to mu rosło doładowanie mimo że go nie zwiększał. to jest wada tego sposobu regulacji. przy MBC nie mamy tego problemu. jeśli trzeba WG jest poprostu szerzej otwierane i i dzięki temu mamy mniejsze straty na wydechu i wirnik kręci się z tą samą prędkością, również dalsze zwiększanie prędkości nie skutkuje przerostem doładowania ani większe obciążenie wyższymi przełożeniami.
takżę ja uważam że jest to lepsza opcja szczególnie przy większych turbinach ponieważ tam się WG zacznie uchylać dopiero przy osiągnięciu zadanego ciśnienia, a nie jużprzy mniejszych ciśnieniach zacznie się stopniowo uchylać co z powdouje ze później zostanie osiągnięte max zadane doładowanie.