Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob sie 23, 2008 00:02

nic mu sie nie rozleci, jak masz takiego dobrego dawce to śmiało zaturbiaj. Niektore rzeczy moga nie pasowac


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

arwam

Post autor: arwam » sob sie 23, 2008 04:53

Dany44 pisze:To_mas. Można by było przełożyć silnik, ale to by się wiązało z przełożeniem ( kupieniem) skrzyni biegów, ponieważ u mnie w audi silnik jest ustawiony rzędowo. A z tego co się orientuję to poprzeczna skrzynia od golfa nie pasuje do tego silnika. co do przełożenia IC to przełożył bym cały układ razem z filtrem powietrza itp. a wyjście z turbiny podłączył bym ( gumową rurą) z oryginalnym kolektorem ssącym. A co do samej turbiny to trzeba było by wyspawać kryzy aby wstawić ją w układ wydechowy. ( oryginalne kolektory od audi raczej by nie pasowały). Tak więc wydaje mi się, że nie powinno być problemu ze zrobieniem czegoś takiego. Trudności widział bym przy wysterowaniu turbiny, doprowadzeniu smarowania oraz odpowiedniej regulacji.
Jeśli się mylę lub piszę coś nie tak to wyprowadźcie mnie z błędu :-)
Skrzynia biegów będzie pasować przekładasz sprzęgło z 1,9
Kolektor wydechowy będzie pasował na bank a ssący zostaje kupić od 1,9TD lub przez jakiś czas jeździć na kolektorze z 1,6 ale przy wysokich obrotach będzie brakować powietrza ponieważ kryzy kolektorów ssących w miejscu styku z głowicą mają ciut inne kształty
W podstawce mocowania filtra oleju powinienś mieć 2 wyjścia w tym jedno zaślepione.
Turbina sama steruje ciśnieniem doładowania ponieważ ma zintegrowany zawór regulacji ciśnienia doładowania (wastegate).
Zrób zdjęcia dobrej jakości tego co masz pod maską to powiemy Ci coś więcej
Ja już przerabiałem temat zaturbiania 1.9D i 1.6D
obydwa jeżdżą do tej pory.
PozdroVWienia :okej:

[ Dodano: 23 Sie 2008 05:05 ]
To_mas pisze:Sama taka przekłądka to juz spora robota... i ok myślisz o tym ale nie muślisz ze uturbiasz zwykły silnik diesla i jeśli zbytnio mu będziesz przyciskać to szybko sie rozleci .... weź to pod uwagę i zastanów sie czy sie opłaca.
Można i bardzo wysilić silnik ważne żeby go nie przegrzać zbyt dłógotrwałym wykorzystywaniem maksymalnej mocy
P.S.
powyżej 92r chyba już wszystkie diesle 1,9 miały natrysk oleju na denko tłoka
Sprawdź co pisze z tyłu bloku silnika jak patrzysz koło prawej półosi jeśli masz 1.9TD to na bank masz natrysk oleju
Można kręcić go wtedy bardzo mocno i jeśli silnik jest dobrej kondycji to nie powinno się nic dziać ja ze swojej strony zaciłbym jednak wcześniej podjechać do mechanika i sprawdzić ciśnienie sprężania bo może się okazać że pomimo palenia od strzała mogą to być już zwłoki.
Jak masz w granicach 28-30 to śmiało zaturbiaj a wtedy MOC I DYM będą z nami :helm:



Dany44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2008 22:24
Lokalizacja: Jesionka
Kontakt:

Post autor: Dany44 » sob sie 23, 2008 09:27

Postaram się zrobić zdjątka tego co mam pod obiema maskami i wkleić na forum.
Pozdrawiam



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob sie 23, 2008 17:46

Dany44 pisze:Pewnie zaraz napiszesz, że w takim razie to nie opłaca się w ogóle przekładać tych elementów bo różnica w jeździe nie będzie adekwatna do poświęconego czasu i nakładów finansowych
nieeeee ale chce widzieć jak to będizesz spokojnie jeździć :P hehe
Jestem jak najbardziej za tym zebyś to zrobił i zeby sie wszystko udało.
arwam pisze:jeśli silnik jest dobrej kondycji to nie powinno się nic dziać
tylko faktycznie musi być w tej dobrej kondycji :)

Panowie a jak z chłodnicą ?? czy chłodnica z 1.9D wytrzyma ?

[ Dodano: Sob Sie 23, 2008 17:47 ]
arwam, mozesz coś więcej napisać na ten temat:
JR+wiekie IC+GT2052V
:satan:



Dany44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2008 22:24
Lokalizacja: Jesionka
Kontakt:

Post autor: Dany44 » ndz sie 24, 2008 01:05

Witam dodje zdjęcia do tej wiadomości aby pokazać co mam pod maską w Audi i w golfie.
no ale mam mały problem z dodaniem zdjęć
Ostatnio zmieniony ndz sie 24, 2008 01:06 przez Dany44, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » ndz sie 24, 2008 09:03

arwam, mozesz coś więcej napisać na ten temat: Cytat:
JR+wiekie IC+GT2052V



_________________
no poewnie że mogę
Obrazek

[ Dodano: 24 Sie 2008 09:13 ]
To jest zdjęcie z przed dwóch miesięcy w tym czasie sprawdzałem inny system regulacji ciśnienia który niestety się nie sprawdził i wróciłem do systemu pokazanego na zdjęciu
A co do IC to jest z jakiegoś Opla 2,2dti
w każdym bądź razie jest większy od chłodnicy i ledwo co się mieści w przestrzeni którą mamy przednią?
P.S. czy może mi ktoś powiedzieć czym zrobić filmik?
Myśle że jak pompę 9mm jest zarąbiście

[ Dodano: 24 Sie 2008 09:28 ]
z resztą więcej fotek jest w temacie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2006890

Co do dużego ciśnienia przy niewielkich obciążeniach to z tym się już uporałem;
otwarłem kierownice bardziej za pomocą ogranicznika w ten sposób aby na luzie przy obrotach 2500rpm ciśnienie wynosiło około 0,15 bara przy 80km/h jest około 0,3 bara i myślę jeszcze troszkę otworzyć kierownicę ale cel został osiągnięty
Ostatnio zmieniony ndz sie 24, 2008 09:04 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Dany44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2008 22:24
Lokalizacja: Jesionka
Kontakt:

Post autor: Dany44 » ndz sie 24, 2008 11:29

Nie wiem czy mi się uda, ale wstawiam linki do zdjęć z tym co mam pod maską w Audi i Golfie

Audi: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bdb ... edbd3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4e ... ae7b1.html

Golf: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/057 ... 3217b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb2 ... dcff2.html

mam nadzieję, że nic nie pokręciłem.


arwam napisał "Zrób zdjęcia dobrej jakości tego co masz pod maską to powiemy Ci coś więcej
Ja już przerabiałem temat zaturbiania 1.9D i 1.6D
obydwa jeżdżą do tej pory"


ok. udało mi się wstawić linki są powyżej.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz sie 24, 2008 13:44 przez Dany44, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: skibszczok » pn sie 25, 2008 22:29

Witam!

Jak ma sie spalanie w waszych autach? :P bo to dla mnie podstawowa kwestia :P chcial bym zeby mi ktos dokladnie powiedzial ile po takich przerobkach jak zmiana pompy i podkerecenie turbo zwieksza sie spalanie. Dzięki za pomoc :grin:


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

Awatar użytkownika
rzemyk34
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn maja 26, 2008 21:05
Lokalizacja: Krzeszyce

Post autor: rzemyk34 » pn sie 25, 2008 22:32

spalanie się musi zwiększyć! Przecież będziesz mocniej deptał :helm: Ale przy normalnej jeździe spalanie nie powinno się zwiększyć, ja przynajmniej różnicy nie widze


Co powiecie na mojego kozak golfa?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175337

Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » pn sie 25, 2008 23:14

ja tankując co 700 km nie widzę różnicy w średniej. Jak w morde strzelił 5,8l a naprawde często depcze, a da sie zejść do 4,2 spokojnie jadąc na trasie


Obrazek

Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: skibszczok » pn sie 25, 2008 23:21

hehe mi przy mieszanej wyszlo 4,9 litra hehe :P to ze wiecej spali to wiem i tego sie uniknac nie da niestety :P Zastanawialo mnie poprostu jak duzo bo zalezy mi na niskim ale ta moc jaka mi moj 1V oderuje to dla mnie porazka jest jak sie w 4 osoby jedzie :P


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn sie 25, 2008 23:26

6-6,5 jak w morde strzelil i nie uwierze, ze fura zalana koksem spali 4


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt sie 26, 2008 00:09

Ja nie zauwazyłem jakiejś znaczącej różnicy w spalaniu.... jak juz to max 0,5 litra choć tak na oko to bardzo cięzko powiedzieć :)arwam, dzięki za opis i linka prześledze sobie sprawe :D



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt sie 26, 2008 06:39

zaprzal, często leję po korek i sprawdzam spalanie i 5,5 większość w trasie i powyżej 6 jeszcze nie odnotowłem , chyba że jeżdziłbym po mieście .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości