Strona 28 z 52

: czw maja 22, 2008 18:22
autor: adam16v
euglen pisze:
zaprzal pisze:zeby dlubac TD to trzeba byc wariatem TD to troche sztuka dla sztuki, bo w przypadku mocniejszych, mlodszych silnkow, podobnym nakladem kasy uzyskasz duzo ciekawsze efekty
Tutaj się zgadzam....
Jak komuś zależy tylko na osiagach/wynikach to tylko pakować nowsze jednostki napędowe.
A jak zacznie się coś modzić w starym silniku (np. 1,6TD ;) to trzeba liczyć się z duzym nakladem finansowym: sprzęgło, skrzynia, pompa itd.
No i jakieś dziwne wzmocnienia podpór wału :wink:
Potwierdzam to i ja. Gdybym nie dostał VNT za free to bym się za zakładanie nie brał. Pozostałe koszta to przedewszystkim masa dłubaniny przy flanszach, przerobieniu smarowania na pionowy no i sterowanie kierownicami. Z mojego patentu jestem zadowolony, sprawdza się. To za co musiałem płacić to uszczelki od kolektora , gruszka, wężyki , przeróbka wydechu oryginalnego i montaż turbiny. Kasy nie wydałem więc dużo, bo jakieś 300zł. Ale roboty było w H...! Polecam na zimowe wieczory :okej: Efekt jest, bo auto zbiera się z każdego biegu i z każdych obrotów.

: czw maja 22, 2008 18:24
autor: zaprzal
To_mas pisze:ale powiem Ci ze jak mnie ten silnik wqr... jak jest zimny i mi trzęsie budą
hehe, typowy stary traktorwagen ;) tez mnie to wqrw.... szczeoglnie na dolocie bez zadnych tlumikow ssania i wydechu przelotowym jest TRAKTOR
vision pisze:zaprzal mam pytanie jak kierownice ustawie na max to autko prawie nie jedzie , niema siły , wolne obroty spadają wygląda na przeładowanie co o tym myślisz
nie wiem, jestem ciekaw co w takich warunkach pokazalby manometr mierzacy cisnienie w kolektorze wydechowym - moze jest duze EGP? nie mam pomyslu, nie mialem stycznosci z vnt w TD

[ Dodano: Czw Maj 22, 2008 6:26 pm ]
Efekt jest, bo auto zbiera się z każdego biegu i z każdych obrotów.
efekt jest bo auto jest BARDZO przyjemne do jazdy na codzien - super jedzie z dolu... ale nie znaczy, ze przy wyscigu nie zbierze sie batow ;)

: czw maja 22, 2008 18:30
autor: vision
zaprzal pisze:vision napisał/a:
zaprzal mam pytanie jak kierownice ustawie na max to autko prawie nie jedzie , niema siły , wolne obroty spadają wygląda na przeładowanie co o tym myślisz


nie wiem, jestem ciekaw co w takich warunkach pokazalby manometr mierzacy cisnienie w kolektorze wydechowym - moze jest duze EGP? nie mam pomyslu, nie mialem stycznosci z vnt w TD
dodam że dziwny dźwięk wydobywa się z dolotu

[ Dodano: 22 Maj 2008 18:31 ]
taki basowy

[ Dodano: 22 Maj 2008 18:32 ]
może wydech za mały i dusi ,mam tylko tłumik końcowy

: czw maja 22, 2008 18:39
autor: adam16v
vision pisze:, zaprzal mam pytanie jak kierownice ustawie na max to autko prawie nie jedzie , niema siły , wolne obroty spadają wygląda na
Jak u siebie ustawiłem wierownice na max, bez jakiej kolwiek dalszej regulacji odchylaniem kierwonic to sam początek naciskania gazu był fajny, auto zaczynało ciągnąć, ale zaraz potem kicha. Ciśnienia kupa i... kupa. Turbina VNT w ustawieniu kierownic na max ma bardzo ciasny przelot i możliwe że silnik się dusi na obrotach. Ja mam ustawione na max, do tego gruszka i sprężyna oporująca. Początek obrotów tak do 0,3bara jest przy maxymalnym ustawieniu łopatek. Potem ciśnienie zaczyna za pomocą gruszki stopniowo odchylać łopatki, a sprężyna regulowana nakrętką pilnuje żeby zbyt szybko nie odchyliły się.

: czw maja 22, 2008 18:45
autor: vision
adam16v
muszę zajrzeć do tego już z miesiąc nie zaglądałem pod maskę

[ Dodano: 22 Maj 2008 18:50 ]
adam16v, a jak tam spalanie u mnie średnio 6 tylko miasto odcinki 18km

: czw maja 22, 2008 19:10
autor: adam16v
vision pisze:adam16v, a jak tam spalanie u mnie średnio 6 tylko miasto odcinki 18km
Trochę wzrosło ale niedużo.
vision pisze:dodam że dziwny dźwięk wydobywa się z dolotu
Przeładowanie pewnikiem, tzw "turbo surge" - patrz szkodliwe dla silnika.
zaprzal pisze:efekt jest bo auto jest BARDZO przyjemne do jazdy na codzien - super jedzie z dolu... ale nie znaczy, ze przy wyscigu nie zbierze sie batow
Silnika używam w niskich i średnich obrotach. Pod taki kątem wyregulowałem sterowanie kierownicami. Tak żeby był super "dół" i ostro na obrotach to już tylko sterowanie komputerem i poprostu dobry program w TDI.

: czw maja 22, 2008 23:59
autor: zaprzal
vision pisze:może wydech za mały i dusi ,mam tylko tłumik końcowy
wydech to nie to
juz raczej adam16v, wyjasnil:
adam16v pisze:Turbina VNT w ustawieniu kierownic na max ma bardzo ciasny przelot i możliwe że silnik się dusi na obrotach
moze wtedy EGP sie robi kosmos i tak sie dzieje, trzeba by pomierzyc i by bylo wiadomo bo to teoretyzowanie na razie

: pn cze 02, 2008 00:53
autor: heyus1986
A jaj mam takie pytanko czy ze zwlyklego 1.6D mozna cos wyciagnac narazie mam caly wydech przelotowy z seryjnym tlumnikiem na koncu co ma wspawana koncowke okragla wygieta do gory.Prosze o odpowiedz na moj temat o golfie link ponizej pozdrawiam

Moj Golfik
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

: śr lip 02, 2008 23:22
autor: rzemyk34
cze! Mam pytanie! Czy jest sens zakładać intercooler do 1v? Tam jest mała turbinka i nie wiem czy poradzi sobie z przepompowanie powietrza na takiej długości rur. Bo intercooler chcę włożyć przed chłodnicę. Pozdrawiam i czekam na opinie! Aha no i mam pompe z grzybem:D

: śr lip 02, 2008 23:29
autor: To_mas
rzemyk34, odnośnie FMIC jest inny temat !!
ale IC mozna dać zwiększyć ciśnienie i będzie super :) a jest to dla tak małej turbinki wręcz wskazane :)

: pt lip 04, 2008 00:45
autor: rzemyk34
To_mas, a wiesz może jakie max ciśnienie powinienem ustawić na turbo? teraz mam 1.1 ale szału nie ma. Golf wcale lepiej nie jeździ.. dawka myślę, że spora bo trochę kopci jak na jałowym mu wstawię tak samo w czasie jazdy dopóki turbo nie złapie kopci delikatnie. Obroty wzrosły po podniesieniu dawki ale jurto się pobawię tą śrubką od cięgna ssania. Proszę o jakieś porady. Nie mam obrotomierza nie wiem jaki brać teraz pkt odniesienia. Mam zmienioną tylko górę od pompy. Ten trzpień obrócony, spiłowana podkładka w LDA. A golf nie za specjalnie się mimo wszystko zbiera. Jakieś rady?

: pt lip 04, 2008 00:57
autor: To_mas
rzemyk34, to jest metoda prób i błędów zeby dobrze ustawić odpowiednie cisnienie i dawke :)
Ja za pierwszym razem sie z tym w sumie 3 dni bawiłem po trochu kazdego dnia .... Twoj turbo powinnno spokojnie pracowac na cisnieniu ok 1,2 bara :) do tego obrócić LDA i podkładke gdzieś połowe dać mniejszą :)
Jak ja z tym zaczynałem i pytałem jak ustawić dawke do ciśnienia to pewna mądra Osoba napisała mi tak : Przy max ciśnieniu ma nie kopcić. i tego sie proponuje trzymać :)

Tak sie jeszcze zapytam czy wywaliłeś katalizator ?? bo od tego wg mnie powinieneś zacząć :)

: pt lip 04, 2008 08:40
autor: rzemyk34
heheh no katalizator został wydłubany odrazu. Ustawiam ciśnienie turbo wkręcając tą śrubę? No nic będzie trzeba się pobawić. Przy max ciśnieniu przestaje dymić ale będe musiał kogoś za sobą przewieźć, żeby mi powiedział czy dymi czy nie

: pt lip 04, 2008 13:20
autor: To_mas
rzemyk34, ja patrzyłem w lusterko :)
ale wyjeździłem przy tym chyba ze 15litrów paliwa...
tak wkręcająć śrube :) podnosi to tez obroty które sie zmniejsza inną śrubką a jak nie masz obrotka to ustaw na słuch...