Strona 28 z 40
: sob sie 12, 2006 17:42
autor: vw_vandal
szerszeniak, ale i przyśpieszenie mniejsze??
: sob sie 12, 2006 18:05
autor: zaprzal
vw_vandal, mowie raczej o predkosciach 120-140
: sob sie 12, 2006 18:06
autor: vw_vandal
zaprzal, czyli skrzynia od TDi'ka jest dobra?? Jak jest z tą głowicą od 1.9 TD podejdzie bez niczego do 1.6 TD.
: sob sie 12, 2006 23:38
autor: zaprzal
vw_vandal pisze:czyli skrzynia od TDi'ka jest dobra??
pytaj szerszeniaka, on ma skrzynke od TDI, IMHO bardzo dobry pomysl jak sie jezdzi na trasie
: ndz sie 13, 2006 00:52
autor: szerszeniak
pozatym nie jest taki znów mułowaty na tej dłógiej skrzyni wczoraj walczyłem skutecznia z 90TDI w MK3
: ndz sie 13, 2006 08:47
autor: wozekGTD
A nie da sie zrobic tak zeby wymienic tylko czesc skrzyni, 4ry pierwsze biegi mialyby przelozenia jak w normalnym dieslu a piatka bylaby szybsza i do tego oszczednosciowa
. slyszalem o takich przerobkach w pugach 205GTI (tam autka pomimo 130KM chodzily max 190 niektore do 200), wkladali tam piatke od diesla(albo turbodiesla) i autka bez problemu bujaly sie ponad 220
: ndz sie 13, 2006 10:50
autor: zaprzal
wozekGTD, kiedys zakladalem taki temat na forum i ludzie odpisywali, ze sie da, ale niestety nie testowalem tego. Ciekawe jaka bylaby wtedy roznica miedzy 4 a 5 biegiem
Co do skrzyni od TDI to Holset kiedys tez taka chwalil i mowil, ze 3 bieg byl fajny. Czyli wcale nie musi byc muł
: ndz sie 13, 2006 11:12
autor: PiTTer99
mozna robic rozne kombinacje odnosnie roznych biegow w skrzyni ...tzn jedno kolo z innej skrzyni , drugie z innej , jednak musi sie tym zająć ktos kto troche siedzi w skrzyniach , poza tym nalezy dobrac kola od juz uzywanych skrzyn tzn w podobny sposob wypracowane ..... czyli taka zabawa w dobieranie kółeczek to zajecie dla mikrometra.
: pn sie 14, 2006 17:56
autor: Johny1984
vw_vandal pisze:Jeżeli mam wydać ok 800 zł za skrzynie
800 pln??? mozna kupić już za 500 zł
Trochim pisze:a może chcesz skrzynię od mkII syncro
ja chce....
ile chcesz za nią??
pzdr
: pn sie 14, 2006 20:43
autor: ventil
Jeśli chodzi o zmiane przełożeń przez zmianę zębatek to jest to możliwe ale ciężko powiedzieć jak duza będzie różnica pomiędzy 4 a 5 biegiem. 5-ka służyła by do jazdy na trasie a pozostałe do konkretnego przyśpieszenia. Sam mam teraz taki dylemat - mam juz prawie wszystko do złożenia nowego auta - silnik AFN, napęd syncro od MK3 ze skrzynia biegów i resztę klamotów - autko - srebrne MK2 też stoi juz bez silnika. Właściwie to pasowały by mi takie przełożenia jak w MK2 gtd ale mam skrzynię od TDI z napędem 4x4 i w niej na 5-ce będie około 2000obr/min a mi by pasowało 2500 - nie zależy mi na prędkości ale na przyspieszeniu - i tak w trasie nie jeżdżę jak oszołomiony za to lubie "kopnąć" czasami kogos na światłach. Mam skrzynie od benzyny i z nie mógłbym przełozyc zębatki ale to znów za wysokie obroty. No i mam dylemat...
: pn sie 14, 2006 20:51
autor: szerszeniak
ventil, załóż mniejsze koła jakieś 13" i w sumie bedzie dobrze bo to co stracisz na dłógiej skrzyni nadrobisz zmniejszeniem obwodu koła jedyny minus to ze licznik bedzie ostro przekłamywał ale mozesz sobie zrobić tarcze przekalibrowaną i bedzie ok. wiadomo mniejsze kołoa wieksze przyśpieszenie za to max prętkość mniejsza
: pn sie 14, 2006 20:52
autor: Johny1984
ventil pisze:5-ka służyła by do jazdy na trasie a pozostałe do konkretnego przyśpieszenia.
moim skromnym zdaniem, 5 bieg nie odpowiada tylko za ekonomiczniejszą jazdę...
przecież jeśli auto jedzie powiedzmy 200 km/h na 5 biegu to rzecz jasna, że nie pojedzie tyle na 4 biegu...
pzdr
: pn sie 14, 2006 21:10
autor: tomogolf2
tomcio666 pisze:niekoniecznie, jeśli 5 będzie bardzo długa to będzie bardzo ekonomiczna powiedzmy przy 120/h będziemy mieli max moment obrotowy ale mocy nie starczy żeby bujnąć go do np 180, obroty dojdą np do 4000 i koniec, będzie się mulił a na 4 dojdą do max obrotów czyli np 5100 i się okaże że będzie osiągał max prędkośc właśnie na 4, nie będzie to jakas kolosalna różnica, może raptem 5-10 km/h
tomcio666, po czesci masz racje, na 4 biegu szybiej przyspiesze niz na 5, ale za to na 5 biegu osigne wieksza predkosc niz 5-10 km/h na 4 160km/h a na 5 to ponad 180km/h, ale to tylko moje skromne zdanie