Strona 27 z 52
: śr maja 21, 2008 22:11
autor: Krystek26
paja, ok.
Jeszce jedno zasadnicze pytanie do Formowiczów...
Czy te patenty dot. sterowania kierownicami są w 100% wydajne czy tylko Wam sie tak wydaje?
Mam taka sprężarkę, dorobiłem piny do niej ale to sterowanie nie daje mi spokoju:-k
Poradzicie coś?
: czw maja 22, 2008 11:13
autor: Tomallus
Czym sie rożni GT 1749VA od GT 1749V?
Obie mają kierownice. Być może były stosowane w innych autach i mogą się różnić niektórymi parametrami.
: czw maja 22, 2008 11:48
autor: To_mas
dobra Panowie to jakie VNT najlepiej zakładać i w przybliżnu jaki koszt takiej turbinki ??
: czw maja 22, 2008 14:14
autor: zaprzal
To_mas pisze:dobra Panowie to jakie VNT najlepiej zakładać i w przybliżnu jaki koszt takiej turbinki ??
ale zakladac w jakim celu? bo inna turbine dobierzesz do taczania sie po miescie, do jak najmniejszego spalania a inna na wyscigi
koszt w granicach od 600 do 1500zl plus koszty zwiazane z rzeźba przy montazu (tez spore)
: czw maja 22, 2008 16:10
autor: To_mas
zaprzal, chodzi raczej u codzienne uzytkowanie
nie mam zamiaru stawać na 1/4 mili
) to tak tylko pytam co byś polecił ??
Jak koszt powyżej 1k zł to qrde juz bym wolał dołożyć i wsadzić Tdi pod maske
: czw maja 22, 2008 16:16
autor: vision
mnie cała operacja instalacji VNT kosztowała ok 500 PLN ( turbo z Audi A6 AWX 04r + kolektor z AAZ ) reszta to własna praca
: czw maja 22, 2008 16:42
autor: zaprzal
vision, mozna i tak, jak sie kupi turbo ponizej ceny rynkowej
za darmo ma sie material na jakies flansze, rury, spawanie,przewody smarowania itp
To_mas, najlatwiej szukac cos z 1.9tdi wtedy mozna cos kombinowac z kolektorami td/tdi i w miare to zamontowac
tylko turbo to nie wszystko, zeby to mialo sens to trzeba miec dobra pompe i byc gotowym na dodatkowe problemy typu slizgajace sie sprzeglo. Najlepiej jakby wypowiedzial sie kolega Euglen, on przechodzil taka przerobke i wie jakie komplikacje mozna napotkac ( u niego pekly podpory walu). Mysle tez, ze seryjna skrzynia 020 tez nie polubi nadmiaru nm
[ Dodano: Czw Maj 22, 2008 4:46 pm ]
vision, ktora opcje wysterowania vnt wybrales u siebie?
: czw maja 22, 2008 16:51
autor: To_mas
vision, to Ty takie turbo z AWX kupiłeś po cenie normalnej turbawki do Mk2
zaprzal pisze:tylko turbo to nie wszystko,
no właśnie ... tu masz racje bo co z tego ze wywale kase na turbinke i te materiały wszystko łądnie pospawam porobie a potem zacznie ślizgać sprzęgło pompa zacznie nie wydalać to + kolejny 1k zł
Szczerze to bardzo bym chciał i podziwiam osoby które takie rzeczy robią bo mieć tyle PS ze starego TD to wielki szacun
ale podliczając to wszystko do kupy to jednak jest sporo wydatków.
Tylko ze u mnie na razie kasy brak ... chciałem zrobić DP pod T3 bo jeszcze mam seryjny... ale przydały by sie jakieś szkice tego
właśnie moze ktoś posiada ??
Zrobie DP poddam jeszcze paliwka do wakacji polatam moze uda mi sie zarobić na jakigoś Tdi
: czw maja 22, 2008 16:59
autor: zaprzal
To_mas pisze:Szczerze to bardzo bym chciał i podziwiam osoby które takie rzeczy robią bo mieć tyle PS ze starego TD to wielki szacun
ale podliczając to wszystko do kupy to jednak jest sporo wydatków.
zeby dlubac TD to trzeba byc wariatem TD
to troche sztuka dla sztuki, bo w przypadku mocniejszych, mlodszych silnkow, podobnym nakladem kasy uzyskasz duzo ciekawsze efekty
[ Dodano: Czw Maj 22, 2008 5:00 pm ]
To_mas pisze:Zrobie DP poddam jeszcze paliwka do wakacji polatam moze uda mi sie zarobić na jakigoś Tdi
dokladnie, skoro masz juz T3, to zrob dobry przelot, poskladaj jakas dobra pompe 10mm i jazda
juz bedzie przyjemnie latal - dobrze i tanio
hehe
: czw maja 22, 2008 17:06
autor: To_mas
zaprzal pisze:zeby dlubac TD to trzeba byc wariatem TD
coś w tym jest
ale powiem Ci ze jak mnie ten silnik wqr... jak jest zimny i mi trzęsie budą to tak go uwielbiam za spalanie i to jak chodzi po modach :PP
zaprzal pisze:dokladnie, skoro masz juz T3, to zrob dobry przelot,
tylko DP mam seryjne ale mam juz na nie materiały
tylko poskładać pospawać itd a wydech to jest przelotówka fi 55mm i na koncu tylko tłumik z TDi
zaprzal, dzięki za rozjaśnienie sprawy z VNT
vision, jest gdzieś filmik jak ten twoj lata na VNT ??
: czw maja 22, 2008 17:07
autor: vision
MIG, MAG,TIG itd nie jest mi obcy , zaprzal mam pytanie jak kierownice ustawie na max to autko prawie nie jedzie , niema siły , wolne obroty spadają wygląda na przeładowanie co o tym myślisz , ster. z gruszki nadciśnieniowej poszukam foto to zapodam
[ Dodano: 22 Maj 2008 17:10 ]
filmu nie robiłem ma skrzynie benzynową
[ Dodano: 22 Maj 2008 17:13 ]
start szału nie robi ale zbiera się tak od 2
[ Dodano: 22 Maj 2008 17:14 ]
sama turbina kosztowała 200PLN
: czw maja 22, 2008 17:16
autor: To_mas
vision pisze:sama turbina kosztowała 200PLN
jak za darmo
: czw maja 22, 2008 17:29
autor: euglen
zaprzal pisze:zeby dlubac TD to trzeba byc wariatem TD to troche sztuka dla sztuki, bo w przypadku mocniejszych, mlodszych silnkow, podobnym nakladem kasy uzyskasz duzo ciekawsze efekty
Tutaj się zgadzam....
Jak komuś zależy tylko na osiagach/wynikach to tylko pakować nowsze jednostki napędowe.
A jak zacznie się coś modzić w starym silniku (np. 1,6TD
to trzeba liczyć się z duzym nakladem finansowym: sprzęgło, skrzynia, pompa itd.
No i jakieś dziwne wzmocnienia podpór wału
: czw maja 22, 2008 17:36
autor: vision
To_mas pisze:jak za darmo
taką mi przysłali kupowałem w ciemno no ale miała brak śruby do zasilania oleju i brak powrotu bo ze T3 nie pasuje ale coś uspawałem
[ Dodano: 22 Maj 2008 17:57 ]
euglen pisze:zaprzal pisze:zeby dlubac TD to trzeba byc wariatem TD to troche sztuka dla sztuki, bo w przypadku mocniejszych, mlodszych silnkow, podobnym nakladem kasy uzyskasz duzo ciekawsze efekty
Tutaj się zgadzam....
Jak komuś zależy tylko na osiagach/wynikach to tylko pakować nowsze jednostki napędowe.
A jak zacznie się coś modzić w starym silniku (np. 1,6TD
to trzeba liczyć się z duzym nakladem finansowym: sprzęgło, skrzynia, pompa itd.
No i jakieś dziwne wzmocnienia podpór wału
patrząc z perspektywy czasu pewnie bym teraz nie przerobił swojej Audi z benzyn na TD tylko na m-TDi , no cóż człowiek się uczy całe życie