Strona 27 z 52

: śr maja 21, 2008 22:11
autor: Krystek26
paja, ok.
Jeszce jedno zasadnicze pytanie do Formowiczów...
Czy te patenty dot. sterowania kierownicami są w 100% wydajne czy tylko Wam sie tak wydaje?
Mam taka sprężarkę, dorobiłem piny do niej ale to sterowanie nie daje mi spokoju:-k
Poradzicie coś?

: czw maja 22, 2008 11:13
autor: Tomallus
Czym sie rożni GT 1749VA od GT 1749V?
Obie mają kierownice. Być może były stosowane w innych autach i mogą się różnić niektórymi parametrami.

: czw maja 22, 2008 11:48
autor: To_mas
dobra Panowie to jakie VNT najlepiej zakładać i w przybliżnu jaki koszt takiej turbinki ??

: czw maja 22, 2008 14:14
autor: zaprzal
To_mas pisze:dobra Panowie to jakie VNT najlepiej zakładać i w przybliżnu jaki koszt takiej turbinki ??
ale zakladac w jakim celu? bo inna turbine dobierzesz do taczania sie po miescie, do jak najmniejszego spalania a inna na wyscigi ;) koszt w granicach od 600 do 1500zl plus koszty zwiazane z rzeźba przy montazu (tez spore)

: czw maja 22, 2008 16:10
autor: To_mas
zaprzal, chodzi raczej u codzienne uzytkowanie :) nie mam zamiaru stawać na 1/4 mili :)) to tak tylko pytam co byś polecił ??
Jak koszt powyżej 1k zł to qrde juz bym wolał dołożyć i wsadzić Tdi pod maske

: czw maja 22, 2008 16:16
autor: vision
mnie cała operacja instalacji VNT kosztowała ok 500 PLN ( turbo z Audi A6 AWX 04r + kolektor z AAZ ) reszta to własna praca

: czw maja 22, 2008 16:42
autor: zaprzal
vision, mozna i tak, jak sie kupi turbo ponizej ceny rynkowej ;) za darmo ma sie material na jakies flansze, rury, spawanie,przewody smarowania itp

To_mas, najlatwiej szukac cos z 1.9tdi wtedy mozna cos kombinowac z kolektorami td/tdi i w miare to zamontowac

tylko turbo to nie wszystko, zeby to mialo sens to trzeba miec dobra pompe i byc gotowym na dodatkowe problemy typu slizgajace sie sprzeglo. Najlepiej jakby wypowiedzial sie kolega Euglen, on przechodzil taka przerobke i wie jakie komplikacje mozna napotkac ( u niego pekly podpory walu). Mysle tez, ze seryjna skrzynia 020 tez nie polubi nadmiaru nm

[ Dodano: Czw Maj 22, 2008 4:46 pm ]
vision, ktora opcje wysterowania vnt wybrales u siebie?

: czw maja 22, 2008 16:51
autor: To_mas
vision, to Ty takie turbo z AWX kupiłeś po cenie normalnej turbawki do Mk2 :P
zaprzal pisze:tylko turbo to nie wszystko,
no właśnie ... tu masz racje bo co z tego ze wywale kase na turbinke i te materiały wszystko łądnie pospawam porobie a potem zacznie ślizgać sprzęgło pompa zacznie nie wydalać to + kolejny 1k zł
Szczerze to bardzo bym chciał i podziwiam osoby które takie rzeczy robią bo mieć tyle PS ze starego TD to wielki szacun :) ale podliczając to wszystko do kupy to jednak jest sporo wydatków.

Tylko ze u mnie na razie kasy brak ... chciałem zrobić DP pod T3 bo jeszcze mam seryjny... ale przydały by sie jakieś szkice tego :) właśnie moze ktoś posiada ??

Zrobie DP poddam jeszcze paliwka do wakacji polatam moze uda mi sie zarobić na jakigoś Tdi :P

: czw maja 22, 2008 16:59
autor: zaprzal
To_mas pisze:Szczerze to bardzo bym chciał i podziwiam osoby które takie rzeczy robią bo mieć tyle PS ze starego TD to wielki szacun :) ale podliczając to wszystko do kupy to jednak jest sporo wydatków.
zeby dlubac TD to trzeba byc wariatem TD ;) to troche sztuka dla sztuki, bo w przypadku mocniejszych, mlodszych silnkow, podobnym nakladem kasy uzyskasz duzo ciekawsze efekty

[ Dodano: Czw Maj 22, 2008 5:00 pm ]
To_mas pisze:Zrobie DP poddam jeszcze paliwka do wakacji polatam moze uda mi sie zarobić na jakigoś Tdi :P
dokladnie, skoro masz juz T3, to zrob dobry przelot, poskladaj jakas dobra pompe 10mm i jazda ;) juz bedzie przyjemnie latal - dobrze i tanio ;) hehe

: czw maja 22, 2008 17:06
autor: To_mas
zaprzal pisze:zeby dlubac TD to trzeba byc wariatem TD ;)
coś w tym jest :) ale powiem Ci ze jak mnie ten silnik wqr... jak jest zimny i mi trzęsie budą to tak go uwielbiam za spalanie i to jak chodzi po modach :PP
zaprzal pisze:dokladnie, skoro masz juz T3, to zrob dobry przelot,
tylko DP mam seryjne ale mam juz na nie materiały :) tylko poskładać pospawać itd a wydech to jest przelotówka fi 55mm i na koncu tylko tłumik z TDi

zaprzal, dzięki za rozjaśnienie sprawy z VNT :pub:
vision, jest gdzieś filmik jak ten twoj lata na VNT ?? :chytry:

: czw maja 22, 2008 17:07
autor: vision
MIG, MAG,TIG itd nie jest mi obcy , zaprzal mam pytanie jak kierownice ustawie na max to autko prawie nie jedzie , niema siły , wolne obroty spadają wygląda na przeładowanie co o tym myślisz , ster. z gruszki nadciśnieniowej poszukam foto to zapodam

[ Dodano: 22 Maj 2008 17:10 ]
filmu nie robiłem ma skrzynie benzynową

[ Dodano: 22 Maj 2008 17:13 ]
start szału nie robi ale zbiera się tak od 2

[ Dodano: 22 Maj 2008 17:14 ]
sama turbina kosztowała 200PLN

: czw maja 22, 2008 17:16
autor: To_mas
vision pisze:sama turbina kosztowała 200PLN
jak za darmo :)

: czw maja 22, 2008 17:29
autor: euglen
zaprzal pisze:zeby dlubac TD to trzeba byc wariatem TD to troche sztuka dla sztuki, bo w przypadku mocniejszych, mlodszych silnkow, podobnym nakladem kasy uzyskasz duzo ciekawsze efekty
Tutaj się zgadzam....
Jak komuś zależy tylko na osiagach/wynikach to tylko pakować nowsze jednostki napędowe.
A jak zacznie się coś modzić w starym silniku (np. 1,6TD ;) to trzeba liczyć się z duzym nakladem finansowym: sprzęgło, skrzynia, pompa itd.
No i jakieś dziwne wzmocnienia podpór wału :wink:

: czw maja 22, 2008 17:36
autor: vision
To_mas pisze:jak za darmo :)
taką mi przysłali kupowałem w ciemno no ale miała brak śruby do zasilania oleju i brak powrotu bo ze T3 nie pasuje ale coś uspawałem :grin:

[ Dodano: 22 Maj 2008 17:57 ]
euglen pisze:
zaprzal pisze:zeby dlubac TD to trzeba byc wariatem TD to troche sztuka dla sztuki, bo w przypadku mocniejszych, mlodszych silnkow, podobnym nakladem kasy uzyskasz duzo ciekawsze efekty
Tutaj się zgadzam....
Jak komuś zależy tylko na osiagach/wynikach to tylko pakować nowsze jednostki napędowe.
A jak zacznie się coś modzić w starym silniku (np. 1,6TD ;) to trzeba liczyć się z duzym nakladem finansowym: sprzęgło, skrzynia, pompa itd.
No i jakieś dziwne wzmocnienia podpór wału :wink:

patrząc z perspektywy czasu pewnie bym teraz nie przerobił swojej Audi z benzyn na TD tylko na m-TDi , no cóż człowiek się uczy całe życie