Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Krystek26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 19:38
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Krystek26 » śr maja 21, 2008 22:11

paja, ok.
Jeszce jedno zasadnicze pytanie do Formowiczów...
Czy te patenty dot. sterowania kierownicami są w 100% wydajne czy tylko Wam sie tak wydaje?
Mam taka sprężarkę, dorobiłem piny do niej ale to sterowanie nie daje mi spokoju:-k
Poradzicie coś?



Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » czw maja 22, 2008 11:13

Czym sie rożni GT 1749VA od GT 1749V?
Obie mają kierownice. Być może były stosowane w innych autach i mogą się różnić niektórymi parametrami.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw maja 22, 2008 11:48

dobra Panowie to jakie VNT najlepiej zakładać i w przybliżnu jaki koszt takiej turbinki ??



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw maja 22, 2008 14:14

To_mas pisze:dobra Panowie to jakie VNT najlepiej zakładać i w przybliżnu jaki koszt takiej turbinki ??
ale zakladac w jakim celu? bo inna turbine dobierzesz do taczania sie po miescie, do jak najmniejszego spalania a inna na wyscigi ;) koszt w granicach od 600 do 1500zl plus koszty zwiazane z rzeźba przy montazu (tez spore)



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw maja 22, 2008 16:10

zaprzal, chodzi raczej u codzienne uzytkowanie :) nie mam zamiaru stawać na 1/4 mili :)) to tak tylko pytam co byś polecił ??
Jak koszt powyżej 1k zł to qrde juz bym wolał dołożyć i wsadzić Tdi pod maske



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » czw maja 22, 2008 16:16

mnie cała operacja instalacji VNT kosztowała ok 500 PLN ( turbo z Audi A6 AWX 04r + kolektor z AAZ ) reszta to własna praca
Ostatnio zmieniony czw maja 22, 2008 16:36 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw maja 22, 2008 16:42

vision, mozna i tak, jak sie kupi turbo ponizej ceny rynkowej ;) za darmo ma sie material na jakies flansze, rury, spawanie,przewody smarowania itp

To_mas, najlatwiej szukac cos z 1.9tdi wtedy mozna cos kombinowac z kolektorami td/tdi i w miare to zamontowac

tylko turbo to nie wszystko, zeby to mialo sens to trzeba miec dobra pompe i byc gotowym na dodatkowe problemy typu slizgajace sie sprzeglo. Najlepiej jakby wypowiedzial sie kolega Euglen, on przechodzil taka przerobke i wie jakie komplikacje mozna napotkac ( u niego pekly podpory walu). Mysle tez, ze seryjna skrzynia 020 tez nie polubi nadmiaru nm

[ Dodano: Czw Maj 22, 2008 4:46 pm ]
vision, ktora opcje wysterowania vnt wybrales u siebie?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw maja 22, 2008 16:51

vision, to Ty takie turbo z AWX kupiłeś po cenie normalnej turbawki do Mk2 :P
zaprzal pisze:tylko turbo to nie wszystko,
no właśnie ... tu masz racje bo co z tego ze wywale kase na turbinke i te materiały wszystko łądnie pospawam porobie a potem zacznie ślizgać sprzęgło pompa zacznie nie wydalać to + kolejny 1k zł
Szczerze to bardzo bym chciał i podziwiam osoby które takie rzeczy robią bo mieć tyle PS ze starego TD to wielki szacun :) ale podliczając to wszystko do kupy to jednak jest sporo wydatków.

Tylko ze u mnie na razie kasy brak ... chciałem zrobić DP pod T3 bo jeszcze mam seryjny... ale przydały by sie jakieś szkice tego :) właśnie moze ktoś posiada ??

Zrobie DP poddam jeszcze paliwka do wakacji polatam moze uda mi sie zarobić na jakigoś Tdi :P



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw maja 22, 2008 16:59

To_mas pisze:Szczerze to bardzo bym chciał i podziwiam osoby które takie rzeczy robią bo mieć tyle PS ze starego TD to wielki szacun :) ale podliczając to wszystko do kupy to jednak jest sporo wydatków.
zeby dlubac TD to trzeba byc wariatem TD ;) to troche sztuka dla sztuki, bo w przypadku mocniejszych, mlodszych silnkow, podobnym nakladem kasy uzyskasz duzo ciekawsze efekty

[ Dodano: Czw Maj 22, 2008 5:00 pm ]
To_mas pisze:Zrobie DP poddam jeszcze paliwka do wakacji polatam moze uda mi sie zarobić na jakigoś Tdi :P
dokladnie, skoro masz juz T3, to zrob dobry przelot, poskladaj jakas dobra pompe 10mm i jazda ;) juz bedzie przyjemnie latal - dobrze i tanio ;) hehe
Ostatnio zmieniony czw maja 22, 2008 17:01 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw maja 22, 2008 17:06

zaprzal pisze:zeby dlubac TD to trzeba byc wariatem TD ;)
coś w tym jest :) ale powiem Ci ze jak mnie ten silnik wqr... jak jest zimny i mi trzęsie budą to tak go uwielbiam za spalanie i to jak chodzi po modach :PP
zaprzal pisze:dokladnie, skoro masz juz T3, to zrob dobry przelot,
tylko DP mam seryjne ale mam juz na nie materiały :) tylko poskładać pospawać itd a wydech to jest przelotówka fi 55mm i na koncu tylko tłumik z TDi

zaprzal, dzięki za rozjaśnienie sprawy z VNT :pub:
vision, jest gdzieś filmik jak ten twoj lata na VNT ?? :chytry:



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » czw maja 22, 2008 17:07

MIG, MAG,TIG itd nie jest mi obcy , zaprzal mam pytanie jak kierownice ustawie na max to autko prawie nie jedzie , niema siły , wolne obroty spadają wygląda na przeładowanie co o tym myślisz , ster. z gruszki nadciśnieniowej poszukam foto to zapodam

[ Dodano: 22 Maj 2008 17:10 ]
filmu nie robiłem ma skrzynie benzynową

[ Dodano: 22 Maj 2008 17:13 ]
start szału nie robi ale zbiera się tak od 2

[ Dodano: 22 Maj 2008 17:14 ]
sama turbina kosztowała 200PLN



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw maja 22, 2008 17:16

vision pisze:sama turbina kosztowała 200PLN
jak za darmo :)



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » czw maja 22, 2008 17:29

zaprzal pisze:zeby dlubac TD to trzeba byc wariatem TD to troche sztuka dla sztuki, bo w przypadku mocniejszych, mlodszych silnkow, podobnym nakladem kasy uzyskasz duzo ciekawsze efekty
Tutaj się zgadzam....
Jak komuś zależy tylko na osiagach/wynikach to tylko pakować nowsze jednostki napędowe.
A jak zacznie się coś modzić w starym silniku (np. 1,6TD ;) to trzeba liczyć się z duzym nakladem finansowym: sprzęgło, skrzynia, pompa itd.
No i jakieś dziwne wzmocnienia podpór wału :wink:
Ostatnio zmieniony czw maja 22, 2008 17:29 przez euglen, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » czw maja 22, 2008 17:36

To_mas pisze:jak za darmo :)
taką mi przysłali kupowałem w ciemno no ale miała brak śruby do zasilania oleju i brak powrotu bo ze T3 nie pasuje ale coś uspawałem :grin:

[ Dodano: 22 Maj 2008 17:57 ]
euglen pisze:
zaprzal pisze:zeby dlubac TD to trzeba byc wariatem TD to troche sztuka dla sztuki, bo w przypadku mocniejszych, mlodszych silnkow, podobnym nakladem kasy uzyskasz duzo ciekawsze efekty
Tutaj się zgadzam....
Jak komuś zależy tylko na osiagach/wynikach to tylko pakować nowsze jednostki napędowe.
A jak zacznie się coś modzić w starym silniku (np. 1,6TD ;) to trzeba liczyć się z duzym nakladem finansowym: sprzęgło, skrzynia, pompa itd.
No i jakieś dziwne wzmocnienia podpór wału :wink:

patrząc z perspektywy czasu pewnie bym teraz nie przerobił swojej Audi z benzyn na TD tylko na m-TDi , no cóż człowiek się uczy całe życie
Ostatnio zmieniony śr wrz 17, 2008 18:12 przez vision, łącznie zmieniany 4 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości