Strona 27 z 38

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: ndz mar 30, 2014 13:11
autor: arwam
powienieneś mieć wersję na trzy śruby czyli turbo T15 lub K03, T2 nie będzie pasować,
zrób najlepiej foto pod maską u siebie żeby zweryfikować, ale na 99% jest jak napisalem jeśli jest ori i nikt nic nie kombinował

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: wt kwie 01, 2014 01:12
autor: babcia126
arwam pisze:Powinieneś mieć wersję na trzy śruby czyli turbo T15 lub K03, T2 nie będzie pasować.
No i się nie pomyliłeś kolego, mam wersję na 3 śruby. Jest to KKK 580310150 '95. Cztery śruby o których myślałem to są od ... No właśnie, od czego? Dopiero po zdjęciu ogumowania i głębszym przyjrzeniu się dojrzałem montaż na 3 śruby :-( Teraz muszę zobaczyć czy uda się jakoś dogadać z panem z Litwy by wymienić turbinkę. Zauważyłem, że moja stara turbinka wszystkie łopatki ma, krawędzie są bardzo ostre, tyle że po sprawdzeniu palcem kręci się dość opornie. Być może dlatego auto nie miało mocy bo słabo się kręciło? Co w takim bądź razie mogło spowodować awarię? Co mogło być tym 'kolczykiem w malakserze'?
Oto zdjęcia, które udało mi się dziś zrobić.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Od czego są te 4 śruby?

Obrazek

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: wt kwie 01, 2014 06:08
autor: EnejVW
babcia126, te 4 śruby są od wydechu i z góry mówię że będzie z nimi problem, nie weiem czy dasz redę bez palnika

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: wt kwie 01, 2014 08:27
autor: marcinas1983
babcia126 pisze:Co mogło być tym 'kolczykiem w malakserze'?
trzeba sprawdzić klin na wale czy przypadkiem nie zaczął popuszczać.

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: ndz kwie 06, 2014 21:24
autor: babcia126
arwam pisze:Powienieneś mieć wersję na trzy śruby czyli turbo T15 lub K03
Gratuluję kolego, miałeś rację, dostałem się do tabliczki znamionowej i mam K03. Rozumiem, że odpowiednikiem Garretta jest T15? Miły pan z Litwy wymieni mi turbinkę, nawet koszta przesyłki są znośne. Niestety poległem przy demontażu. Zamówiłem Wurth, jak kolega radził, psikałem trzy dni z rzędu ale śruby nawet nie drgnęły. Z resztą nie mogę się nawet do nich dobrze dostać, bo nie podołałem wyzwaniu demontażu tej metalowej rurki co mi w dostępie do niej przeszkadza. Dwie górne śruby na imbus 6 ustąpiły, ale dwie dolne nakrętki 12 nie chciały współpracować. Z jedną się w końcu dogadałem ale druga niestety sześciokąta na zewnątrz już nie ma :( choć narzędzia mam przyzwoite. Boję się, że wizyta u tutejszego mechanika przekroczy wartość auta, tym bardziej, że nie wiem co mu tak naprawdę dolega. Ale chyba dam mu jeszcze jedną szansę, w końcu to mój Golfik :) Mam jeszcze jedno pytanie, wszystkie łopatki w turbinie są całe ale gdy złapałem za wałek to luz mógł mieć ponad 1mm. Jaki wpływ na pracę turbiny ma taki luz?

Obrazek

Dziękuję za rady, pozdrawiam serdecznie.

P.S. Czyli Garrett T15 też będzie pasować?

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: ndz kwie 06, 2014 22:23
autor: arwam
babcia126 pisze:P.S. Czyli Garrett T15 też będzie pasować?

tak, będzie pasować P&P

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: ndz kwie 06, 2014 23:57
autor: Q_mac
Dobra nasadka 6-kątną, nałóż ją, stuknij w nią młotkiem (czasem to odbije rdze) i zdecydowanie i mocno wykręcaj. Te śruby nie siedzą niemożliwie-trzeba się do tego śmiało przyłożyć. Jeśli obrobisz nakrętkę może być kłopot, ale jeśli masz porządny zestaw-nie powinno być problemów.

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pn kwie 07, 2014 01:52
autor: babcia126
Q_mac pisze:Jeśli obrobisz nakrętkę może być kłopot.
Tak też się stało, nakrętka 12-tka, od tej rurki, co przeszkadza w dojściu do tych czterech od wydechu.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pn kwie 07, 2014 06:42
autor: arwam
Q_mac, tu są śruby o łbach dwunastokątnych, i ten myk nie przejdzie,, trzeba dobrego odrdzewiacza i obficie nim polać i zostawić na parę godzin,

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pn kwie 07, 2014 09:40
autor: Q_mac
Miałem namyśli śruby od wydechu, takie były na zdjęciu-i zasugerowałem się że o nie chodzi. Jeśli chodzi o śruby mocujące turbo, to oczywiście są dwunastokątne.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt kwie 11, 2014 15:35
autor: pablo176
Sorki,że się wryję... Przy turbinie k16 z 2.5td dałem jako spływ przewód o przekroju 10mm z tym,że na przyłączu hydraulicznym przy turbinie jest 8mm i na przyłączu w króćcu w misce też,czy te zwężenia mogą rozszczelnić turbinę? Bo mam drugą też zamontowaną tylko,że spływ od 1.6 pasował więc został a ten drugi spływ był składany.
silnik 1.6 td
turbina K16-2015A

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: śr kwie 16, 2014 11:03
autor: Modeusz
Podepnę się pod temat. Doładowanie kkk k24 , problem w tym, że urwał się gwint śruby do regulacji zaworu WG, sztangi (nie wypadł, kręci się wokół własnej osi) Czy ta przypadłość może być przyczyną niemożności zwiększenia ciśnienia doładowania ponad 1 - 1.1 bar?

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: śr kwie 16, 2014 11:31
autor: marcinas1983
Modeusz pisze:Podepnę się pod temat. Doładowanie kkk k24 , problem w tym, że urwał się gwint śruby do regulacji zaworu WG, sztangi (nie wypadł, kręci się wokół własnej osi) Czy ta przypadłość może być przyczyną niemożności zwiększenia ciśnienia doładowania ponad 1 - 1.1 bar?
tak... może być to przyczyną braku możliwości zwiększenia doładowania gdyż... trzeba mocniej tą śrubkę wkręcić żeby ciśnienie doładowania zwiększyć, jak ona stoi w miejscu to niby jak doładowanie ma wzrosnąć??


P.S.

W razie czego mam sprawne WG do k24... reszta na PW.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: śr kwie 16, 2014 12:22
autor: arwam
w K24 lepiej jak w T3 zwiększać doładowanie za pomocą MBC, jest stabliniejsze, nie ma tendencji do wzrostu wraz ze wzrastającymi obrotami, szczególnie jak się dawkę zwiększy...