: ndz cze 03, 2007 23:00
Skrzynia bankowo idzie do wymiany (pewnie założę jakąś od MK2 TD) a co do sprzęgła ... no to mysle, że p. Radzikowski pomożeMichnik pisze:Ciekawi mnie własnie najbardziej sprawa sprzęgła...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
Skrzynia bankowo idzie do wymiany (pewnie założę jakąś od MK2 TD) a co do sprzęgła ... no to mysle, że p. Radzikowski pomożeMichnik pisze:Ciekawi mnie własnie najbardziej sprawa sprzęgła...
Na 130KM to raczej mała szansa żeby sprzęgło wytrzymało. Trzeba by je wzmocnić. Skrzynia też pewnie będzie już przeciążona, ale od biedy można by spróbowac ją zostawić(najwyżej sie rozleci to sie wtedy pomyśli o czymś innym). Jeżeli jeszcze masz turbine KKK K03 która się szybko wkręca od niskich obrotów to tym bardziej będzie kiepsko ze sprzęgłem. Wiem bo sam mammikan pisze:ja nie mowie ze nie biore pod uwahe takichrzezczy,ale mi chodzilo do ilu moge kreic zeby nie zmieniac skrzyni ani sprzegla itd,jesli nie 130 to bede sie szykowal na mniej byleby fura wyrztmala
Jeżeli piszesz o TD i w nim mocy 130KM to nie ma sensu, po pierwsze lepiej wrzucic silnik TDI i o zmodyfikować, po drugie dla silnika TD AAZ nie wskazane jest więkrza moc niz 100KM- sworznie tłoków tego nie wytrzymają, spadnie jego trwałość, autko ma juz swoje lata i nie wiadomo jak to sie przełozy na jego dalszą eksploatację po drugie autko przestanie być czym jest - tanim środkiem transportu, bedziesz musiał liczyc sie ze spalaniem bedzie w granicach 9l a to już traci sens miec dielsa, bedzie kopcić jak lokomotywa- TDI jest leprze do tych modów, przy czym nawet dla 90KM nikt nie proponuje mocy 130KM, a tym bardziej dla TD. Dla silnika TD skrzyna CHD kończy swoje możliwości przy 185km/h- 4600 obr. Trzeba wymienić skrzynie, jej wodziki, bo w TDI są inne + modyfikacje- taniej znaleśc TDI i zmodyfikować niż pakować się w TD.Wg moich doświadczeń pogodzenie spalania , osiągów , trwałości dla TD to moc w granicach 85-95KM.mikan pisze:no w sumie,tylko ogolnie rzuclem haslo 130 koni bo odazu pod to sie chce przygototywac,a nie pod 100, zbey 2 razy robot nie robic.takze stad moje pytanie jaki ic czt tam fmic
Bez obrazy kolego, ale gdyby podchodzić do sprawy Tuningu silnika na Twój sposób to byśmy daleko nie zaszli!!PinkFloyd pisze:Jeżeli piszesz o TD i w nim mocy 130KM to nie ma sensu, po pierwsze lepiej wrzucic silnik TDI i o zmodyfikować, po drugie dla silnika TD AAZ nie wskazane jest więkrza moc niz 100KM- sworznie tłoków tego nie wytrzymają, spadnie jego trwałość, autko ma juz swoje lata i nie wiadomo jak to sie przełozy na jego dalszą eksploatację po drugie autko przestanie być czym jest - tanim środkiem transportu, bedziesz musiał liczyc sie ze spalaniem bedzie w granicach 9l a to już traci sens miec dielsa, bedzie kopcić jak lokomotywa- TDI jest leprze do tych modów, przy czym nawet dla 90KM nikt nie proponuje mocy 130KM, a tym bardziej dla TD. Dla silnika TD skrzyna CHD kończy swoje możliwości przy 185km/h- 4600 obr. Trzeba wymienić skrzynie, jej wodziki, bo w TDI są inne + modyfikacje- taniej znaleśc TDI i zmodyfikować niż pakować się w TD.Wg moich doświadczeń pogodzenie spalania , osiągów , trwałości dla TD to moc w granicach 85-95KM
nie ma co popadac w skrajnosci... kazdego diesla mozna dlubac i tyle, a TD sporo taniej niz TDIPinkFloyd pisze:Jeżeli piszesz o TD i w nim mocy 130KM to nie ma sensu, po pierwsze lepiej wrzucic silnik TDI i o zmodyfikować, po drugie dla silnika TD AAZ nie wskazane jest więkrza moc niz 100KM- sworznie tłoków tego nie wytrzymają, spadnie jego trwałość, autko ma juz swoje lata i nie wiadomo jak to sie przełozy na jego dalszą eksploatację po drugie autko przestanie być czym jest - tanim środkiem transportu, bedziesz musiał liczyc sie ze spalaniem bedzie w granicach 9l a to już traci sens miec dielsa, bedzie kopcić jak lokomotywa- TDI jest leprze do tych modów, przy czym nawet dla 90KM nikt nie proponuje mocy 130KM, a tym bardziej dla TD. Dla silnika TD skrzyna CHD kończy swoje możliwości przy 185km/h- 4600 obr. Trzeba wymienić skrzynie, jej wodziki, bo w TDI są inne + modyfikacje- taniej znaleśc TDI i zmodyfikować niż pakować się w TD.Wg moich doświadczeń pogodzenie spalania , osiągów , trwałości dla TD to moc w granicach 85-95KM.mikan pisze:no w sumie,tylko ogolnie rzuclem haslo 130 koni bo odazu pod to sie chce przygototywac,a nie pod 100, zbey 2 razy robot nie robic.takze stad moje pytanie jaki ic czt tam fmic