Strona 26 z 52

: czw kwie 03, 2008 19:52
autor: adam16v
No to było tak od razu , że kolega ma VNT :helm:
Temat z samym zaworkiem przerobiłem i po różnych próbach dochodzę do wniosku że jest kiepski. W zaworku masz taką małą dziurkę, która jest potrzebna do poprawnej pracy MBC. I właśnie w momencie jak zostaje wysterowane ciśnienie i przechodzi przez zawór to przez tą małą dziurkę ucieka masa powietrza, co powoduje dużo niższe ciśnienie które ma sterować gruszką. Morał z tego taki że wysterowane przez MBC ciśnienie po części jest ustabilizowane nie kątem kierownic a upuszczaniem wysterowanego ciśnienia przez tą małą dziurkę. Tak jest bo sprawdzałem. A co do ustawienia częściowo otwartych kierownic to , hmm.. według mnie to ciśnienie na niskich obrotach jest jak najbardziej pożądane, bo poprawia się elastyczność. Przy sterowaniu z samym MBC faktycznie jest taki mały problem że póki są niskie obroty to jest fajnie a na średnich obrotach już zaczyna przeładowywać, o wyższych nie wspominając. Ja dlatego zastosowałem sprężynę która dynamicznie zależnie ciśnienia doładowania stopniowo odchyla kierownice. Czyli na dole ładnie pompuje, a potem na średnich i wyższych obrotach nie przeładowuje bo kierownice są już wtedy częściowo otwarte.
Obrazek
Moje rozwiązanie też nie jest pozbawione wad. Maksymalne ciśnienie mam wysterowane poprzez MBC Które je poprostu upuszcza. Wiem że nie jest to zdrowe dla turbiny ale jak narazie nie mam czasu na grzebanie w silniku. Pomysł na rozwiązanie tej "wady" ma taki , żeby zastosować drugą gruszkę ciśnieniową która będzie połączona z MBC które teraz upuszcza nadmiar ciśnienia do atmosfery. Jak pojawi się wysterowane przez MBC ciśnienie to za pomocą drugiej pomocniczej gruszki kierownice będą wysterowane do uzyskania żadanego ciśnienia.
Reasumując:
Sterowanie miało by 2 gruszki ciśnieniowe podłączone:
-pierwsza działa cały czas ( ze sprężyną na zdjęciu tak jak teraz ) i odpowiada za stopniowe otwieranie kierownic tak by nie przeładowywać na średnich i wyższych obrotach
-druga uruchamiałaby się po wysterowaniu maksymalnego ciśnienia na MBC i pomagała by pierwszej gruszce domknąć kierownice.

: sob kwie 05, 2008 00:15
autor: altus140
widzialem film na youtube:) poznalem blachy:) własnie kupilem mk2 na motorze sb
mam turbo kkk24 pompa bosch z grzzybkiem, brak intercoolera, ale zakladam przed chlodnice od co proponujesz zeby mu podniesc lekko to 80km:)?
zwracam sie do ciebie bo widze wiesz co chodzi w "traktorach"

: sob kwie 05, 2008 10:31
autor: To_mas
altus140, poczytaj forum wszystko jest napisane bo te pytania:
altus140 pisze:co proponujesz zeby mu podniesc lekko to 80km:)?
zaczynają juz ludzi *#cenzura#*!! Wałkowanie jednego i tego samego

: sob kwie 05, 2008 14:15
autor: adam16v
Czytać temat i dłubać na własne ryzyko :bigok:

: wt maja 20, 2008 03:28
autor: michal-zal
hej też mam 1V i jak na razie wrzuciłem pompkę z grzybkiem i odrazu czuć różnicę auto jakoś jeździ teraz mam pytanie czy z 1V po zmianie wtrysków i turbinki można osiągnąć podobną moc co z sb po modach ??

: wt maja 20, 2008 05:12
autor: twardy
michal-zal pisze:hej też mam 1V i jak na razie wrzuciłem pompkę z grzybkiem i odrazu czuć różnicę auto jakoś jeździ teraz mam pytanie czy z 1V po zmianie wtrysków i turbinki można osiągnąć podobną moc co z sb po modach ??
można , śmiało :-k w zależności od modów , stanu silnika i portfela kierownika :wink:

: wt maja 20, 2008 07:38
autor: fiszmen9
Może też się podepnę do tematu. Mam Golfiarza TDI 101 KM. Czym się różni od wersji 130 KM. Jaką maksymalną moc da się zrobić bez uszkodzeńi przyspieszonego zużycia silnika ?

: wt maja 20, 2008 09:44
autor: To_mas
fiszmen9, troche źle sie podpiąłeś pod temat bo temat nie jest o TDi
poczytaj podwieszone tematy w dziale Diesel

: wt maja 20, 2008 17:16
autor: fiszmen9
No ten temat niby jest w TDI więc myślałem, że tutaj mi się uda. Sorry nie przeszkadzam. Pozdrawiam

: wt maja 20, 2008 18:43
autor: To_mas
No ten temat niby jest w TDI
to jest CAŁY dział DIESLA !! patrz uważnie :)
a temat nie dotyczy TDI tylko TD !!

: wt maja 20, 2008 20:19
autor: Krzylu
michal-zal, SB to troche inny silnik niz reszta jesli cos dlubniesz to pewnei bedzie wiecej niz 80ps w moim SB jest 100KM po drobnych modach a zabawa sie dopiero zaczyna :grin:

: wt maja 20, 2008 23:07
autor: michal-zal
na początek to lekko dawka plus turbo podkręce no i LDA(tylko trochę boje się za to zabrać) myślę że po tych modach 80-90 km będzie no i icka będę wrzucał z zderzak , co do osiągów to już teraz po zmianie pompki czuć wielką różnicę :bigok:

: śr maja 21, 2008 21:36
autor: Krystek26
vision pisze:a ja mam GT 1749VA
Panowie mam pytanko...
Czym sie rożni GT 1749VA od GT 1749V?
Dzięki!

: śr maja 21, 2008 21:42
autor: paja
Krystek26, tym że ta druga ma kierownice