Strona 25 z 38

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pn gru 09, 2013 20:54
autor: mateusz.995
właśnie zauważyłem że rurka która idzie na turbo na foto http://img02.tablica.pl/images_tablicap" onclick="window.open(this.href);return false; ... -biala.jpg po lewej jest zaslepiona po prawej idzie wężyk do pompy u mnie czy to ma jakiś związek z takim późnym załączaniem nie wiem czy mam wejście na ten wężyk w króćcu na kolektorze dolotowym bo mam dołożony ic i ten króciec jest odwrócony

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pn gru 09, 2013 22:30
autor: Developers
foto nie działa... popraw link

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pn gru 09, 2013 23:09
autor: mateusz.995
http://img02.tablica.pl/images_tablicap ... -biala.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: wt gru 10, 2013 12:09
autor: Developers
tak ma byc podłączone. czyli zwiekszenie cisnienia. ale samym powietrzem duzo nie zdziałasz... Jak zwiększysz dawkę paliwa to turbo szybciej się załączy... A Turbina w jakiej kondycji jest ??

Obrazek

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: wt gru 10, 2013 18:09
autor: dominik29a
Witam, mam pytanie do znawców :). Mianowicie mam turbo k24 niestety to pompka do oleju .... i mam drugie turbo vnt 20 z 2.5tdi, nie mam czasu zrobić sterowania zmienna geometria. I tu moje pytanie czy można zamontować turbo i sztangę ustawić mniej więcej na połowie żeby nie ładowało za dużo albo za mało??(rozwiązanie oczywiście chwilowe).



silnik 1v po modach.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: wt gru 10, 2013 18:16
autor: EnejVW
dominik29a, Można by tak zrobić, z tym że kierownice mogły by być tylko lekko uchylone żeby nie przeładowywała, będzie wtedy raczej dosyć późna wstawać, no i po jakimś czasie może ci się zapiec ta turbina(tzn. łopatki). Najlepiej zrób na szybko jakieś prowizoryczne sterowanie np. gruszka ciśnieniową.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: wt gru 10, 2013 18:27
autor: mateusz.995
turbina jest ok nie ma luzów ani jakiś większych wycieków oleju rozrząd był robiony i ustawiany kąt wtrysku na słuch ale odpala i pracuje ładnie spróbuje zwiększyć dawkę paliwa

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: wt gru 10, 2013 18:30
autor: arwam
można spróbować też zrobić ciśnieniowe sterowanie ale ciśnieniem z wydechu, z tego co zacząłem czytać też powinno się ciekawie zachowywać, jednak przy dużych maksymalnych spręzach nie sprawdza się tak jak i tradycyjne ciśnienieowe sterowanie, ja się kiedyśbawiłem w ten sposób, ale z ustawionym dużym ciśnieniem reakcja na pedał gazu była sporo lepsza ale jazda na średnich obciążeniach i małych też powodowała zatykanie wydechu, przy mniejszych myślkę że powinno się sprawdzić

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: wt gru 10, 2013 21:24
autor: mateusz.995
zwiekszenie dawki dało tyle ze autko troche lepiej jechalo szarpniecie turbo podobnie przy 3000 ujemny efekt to to im wiecej bylo obciazenia elektrycznego tym nizsze byly wolne obroty

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: wt gru 10, 2013 21:31
autor: dominik29a
Dzięki za odpowiedz. Opisze bardziej moją sytuacje :P. Musze założyć to turbo i przejechać 250km w tracie (autostrada), i później wrócić i wtedy coś wykombinować . A w trasie jadąc 120-140 to raczej nie bede go męczył ze wstawaniem turba i tez nie zależy mi aż tak na mocy, i właśnie tez sie martwię o łopatki.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: wt gru 10, 2013 21:56
autor: EnejVW
dominik29a,to mało spalisz na takim dystansie, a łopatki się wyczyści

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: śr gru 11, 2013 13:40
autor: dominik29a
Ciekawy i prosty sposób sterowania vnt udostępnił arwam, tylko boli mnie efekt uboczny ... słabszy hamulec (i tak rewelacji nie ma) . Myślałem nad zastosowaniem drugiej pompy vacum.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: śr gru 11, 2013 15:38
autor: arwam
dominik29a, efekt osłabienia hamulców jest bardzo nieznaczny i to przeważnie wtedy jak spoczynkowe ciśnienie ustawimy tak że przy puszczonym pedale gazu sztanga jest mocno wypuszczona.
ja delikatnie to tylko odczuwałem w tracie jazdy w korkach, jak już jedziesz jest to raczej mało odczuwalne, dodatkowo można dać na przyłączu do magistrali podciśnieniowej zwężkę i tego efektu już nie powinno być.

u mnie było to odczuwalne tylko na turbo CAHA z tego względu że miała małe gabaryty wirnika i zaczynała już pompować na postoju bez dotykania gazu, więc ją wypuszczałem żeby przy gaszeniu silnika nie cierpiało turbo na skutek tego że po zatrzymaniu silnika jest przerywana dostawa oleju, i żeby się nie niszczyło turbo na skutek zatrzymywania na "sucho" jak podciągniesz sztangę to tego efektu niemal nie ma.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: ndz mar 02, 2014 21:48
autor: DANIEL LHR
orentujecie sie jakby wstawała turbina gt20 westgate z merca 2,2 td 125km w 1,9 tdi 150-160km pompa 11. Chodzi mi jakby to wstawało , interesuje mnie czy napompuje 1 bar przy 1800obr moze byc z małym dymkiem? Czy to jest turbo t3 podobne do tego z 1,6 td ?