Strona 24 z 38

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt wrz 27, 2013 11:03
autor: Developers
Panowie nie wiem jak to zrobiłem ale ukręciłem zabezpieczenie od powietrza w garrett t3 zaznaczone na zdjęciu.. Dokręciłem złapałem za przewód i od padło... Co za u ważyłem, że to jest żeliwo... I co tu wymyśleć ? Polecicie coś ?

Obrazek

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pn wrz 30, 2013 22:28
autor: Developers
Może ktoś wię wypowiedzieć na temat KKK K14 w 1.6TD GOLF ? Czy to jest normalne, że trzeba samochód prosić aby szybciej osiągnął prędkość ? Czy tylko ja tak mam ? Bo w T3 do 70km licząc trzeba było poczekać aa od 70km do 140km moment łapał prędkość....

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: ndz paź 06, 2013 09:56
autor: arwam
K14 to najmniej wydajna turbosprężarka w 1.6TD, ma dość kiepsko rozwiązany zawór WG i małą szczelinę spalinową

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: ndz paź 06, 2013 11:34
autor: Developers
Jeszcze mam do was takie pytanie o ten przewód spustowy z turbiny do miski olejowej... Zrobiłem taki ii troszkę się boję, że może strzelić... Czy tylko mi tak się zdaje ? O cencie to.. Co do moich lutów czy spawania jestem w 100% pewny, że nie puści to tylko boję się o ten kawałek przewodu... :-(
Obrazek

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: czw paź 10, 2013 19:55
autor: stefano189
Developers pisze:Zrobiłem taki ii troszkę się boję, że może strzelić

nigdy nie wiadomo do końca, zawsze są samoróbki lepsze i gorsze.

Najlepszą opcją jest podskoczenie na rowerku do firmy gdzie dorabiają węże hydrauliczne do koparek. Sam osobiście dorabiałem. Podajesz długość, jakie oczka, sruby itp.

Płacisz 20-25zł, dostajesz zaj*bisty spływ oleju, zakuty na wężu o wytrzymałości 255 bar, wiec raczej nie popuści :rotfl: :rotfl: . I wtedy masz prawie 100% gwarancji że nic się z tym nie będzie działo.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: czw paź 10, 2013 21:37
autor: marcinas1983
stefano189 pisze:zakuty na wężu o wytrzymałości 255 bar, wiec raczej nie popuści :rotfl: :rotfl: . I wtedy masz prawie 100% gwarancji że nic się z tym nie będzie działo.
zapomniałeś dodać, że powinien być w oplocie stalowym... to go uchroni też przed temp od kolektora wydechowego.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: wt gru 03, 2013 11:01
autor: xpicassox
Witam

Wracałem sobie wczoraj do domku nagle na światłach ruszałem normalnie i bach moc silnika jak w fiacie 126p.
Nie kopci nie wkręca się na obroty i gwiżdżę strasznie turbo. Ciekawe w jakim stopniu mocno padło po czym to poznać. Zaraz zabieram się do demontażu . Tu jest moje pytanie regenerować czy jakaś używka po czym poznać jak mocno jest popsute żeby firma regenerująca nie wkręciła mi że całe turbo jest na nic. maksymalny koszt naprawy? Dodam jeszcze że na kanale zobaczyłem że był troszkę odkręcony przewód od jakiegoś powietrza. Silnik oczywiście 1.9 tdi 90 km rok 1998 przebieg 328 tyś długo mam te auto sam zrobiłem 100 tyś. gdzie szukać przyczyny padnięcie czy może upływ czasu :)

Pozdrawiam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: wt gru 03, 2013 12:46
autor: Orzeł_01
xpicassox, prawdopodobnie rozszczelnił się dolot powietrza pomiędzy turbo a silnikiem - objawy jakie opisałeś na to wskazują. Sprawdź to zanim wykręcisz turbo :-)

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: wt gru 03, 2013 14:14
autor: arwam
Orzeł_01, objawy by wskazywały na dolot gdyby kopcił, sądzę że spadł przewód od sterowania turbosprężarką dlatego nie kopci, bo gdyby dolot się rozszczelnił to by przepływka rejestrowała duże przepływy a ECU by odpowiednio podlewał co przy braku ciśnienia w dolocie skutkowałoby czarną chmurą,

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: śr gru 04, 2013 11:29
autor: biznes88
orzel ma tu racje! bo jak nie zrobi cisnienia w dolocie to i pin nie bedzie dzialal przez co bedzie mala dawka, gdyby arwam bylo tak jak piszesz to kopyto by mial a on nie jedzie ;p

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: śr gru 04, 2013 14:17
autor: arwam
biznes88, jeśli jest to TDI na mechanicznej pompie to tak, będzie, jak piszecie, ale jeśli to jest na elektronice to raczej się nie zgodzę, a kolega nigdzie nie napisał czy jest to na mechanicznej pompie czy na ori elektronice, jest też opcja że auto ma programowo wycięty przepływomierz, i dawkowanie po MAP-pie, wtedy by też było tak jak piszecie.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: czw gru 05, 2013 11:20
autor: xpicassox
Jestem już po demontażu Turbiny zajęło mi to 2 godz.
Ale zanim się do tego zabrałem to trochę czasu minęło. No i niestety wirnik od strony tzw. zimnej brak jednej łopatki wałek krzywy od drugiej jest ok. Pytanie gdzie to teraz zrobić i ile to może kosztować żeby nikt mnie nie oszukał.
Opiłki w interkulerze. Domyślam się że przed montażem (turbiny po regeneracji) wymiana oleju, filtrów powietrza oleju , przepustnice dobrze umyć wszystkie przewody interkuler,. Jeszcze coś trzeba wyczyścić?

Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

zapomniałem dodać: Obyło się bez strat nic nie urwałem śruby przewodu. :smoke:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pn gru 09, 2013 18:52
autor: mateusz.995
Witam jestem w trakcie swapowania swojego mk2 z 1.3 b+g na 1.6TDic oryginalnie to motor 1v mody pompa od 1.9 td brak kata dołożony ic turbo kkk14. Ogólnie auto jedzie nie najgorzej jest problem z turbem narazie nie mam wgl wydechu wiec słychać jak turbo ładnie gwiżdże lecz to takie optymalne szarpnięcie jest dopiero w granicach 3200 rpm to dużo za późno powinno być odczuwalne przy 2000 rpm nigdzie na forum nie znalazłem tego co by mnie interesowało jaką śrubkę wkręcić lub wykręcić żeby było ok? słyszałem że na tym turbo jest gdzieś jakaś śruba od regulacji ciśnienia doładowania może ją wkręcić ? bardzo proszę o szybka pomoc bo już na prawdę nie wiem co to pozdrawiam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pn gru 09, 2013 19:13
autor: Developers
Mam u siebie w 1.6 k14 i u mnie się załącza od 2500tys ale jest pod lane paliwem no i MBC booster zwiększenie ciśnienia na turbinie...
Samym powietrzem nic nie zdziałasz..