Wymiatajace 1.6 TD z Polski

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz cze 11, 2006 22:01

No to nie jest tak prosto z ta dawka jak myslisz. W silnikach benzynowych stosunek powietrza do paliwa musi byc dość dokładnie wyznaczony (dlatego m.in. w silniku benzynowym jest przepustnica a w dieslu nie ma). Przy ubogiej mieszance czyli zbyt mało paliwa w stosunku do powietrza auto moze i mniej pali ale temperatura spalania zwiększa sie dość znacznie co może spowodować uszkodzenie silnika (np. dziury w tłokach i nadtopione elektrody świec). Przy zbyt bogatej mieszance auto benzynowe duzo pali, dymi na czarno i bogatszą mieszanke stosuje sie właściwie tylko przy pełnym obciążeniu. po przekroczeniu zarówno na zbyt ubogą jak i zbyt bogatą silnik wcale nie będzie pracował. W dieslu nie ma przepustnicy i spali on właściwie (teoretycznie) każdą ilośc paliwa jaką mu zapodasz. Gdy paliwa jest zbyt dużo w stosunku do powietrza pojawia się "batory". Ale generalnie większa dawka paliwa spowoduje wzrost obrotów silnika więc zniejszając dawke auto po prostu zwalnia.
Tu jest dośc konkretny art. na temat zasady zasilania paliwem w TDI - Zasada sterowania pompy



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz cze 11, 2006 22:01

Kapibara pisze:miec przycisk ktoryby zmiekszal dawke paliwa i powietrza
sa takie elektronicznie sterowane boost controllery ;), ze sterujesz ze srodka kabiny, a dawke paliwa to pedalem gazu ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pn cze 12, 2006 00:01

no no tam do nich jest wskaznik skladu mieszanki chyba ale to juz takie dalesze modyfikacje



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » pn cze 12, 2006 13:55

Co do tego stosunku paliwa z powietrzem w dieslu... ja np. zauwarzylem ze jak miałem serie cisnienie doładowania, a dawke wydaje mi sie ze tez nie za wielka to lecac tak 120 trzymał temperature ponad 90 tak około 95... przy 100 trzymał 90, teraz jak turbo wali 1,2 bara i dawka tez jest zwiekszona to temperatura spadła jak jade do 100km/h to nie całe 90 chyba ze naprawde bardzo goroca to 90 ale tez nie całe... 120 do dochodzi tak do 90 i tak trzyma... wiec ogólnie zmalała u mnie temperatura pracy co mnie bardzo cieszy...

Jesli chodzi o wydech, to znajomy który miał mi kwasówke załatwic stracił swoje dojscie... i trzeba by było kupowac... wiec raczej wytne tylko katalizator i tłumik srodkowy, a ostani wymienie na jakis przelotowy a srednica zostanie taka jak jest...



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » wt cze 13, 2006 21:07

Witam!
Właśnie przyszedł do mnie pocztą nowy nabytek :grin: Ponieważ w czwartek mam chwilę wolnego zaczne chyba rozbierać to urządzenie by zbadać możliwości sterowania bez użycia ECU i całego osprzętu. Po wstępnych ogledzinach wyglada to obiecujaco...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tak więc powoli do dzieła... :chytry:



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt cze 13, 2006 21:28

ventil, miałes cos robione ze swoja glowica w 1.6? lub stosowales jakeis wzmocnione sroby? czy jest to zupelna seria?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » wt cze 13, 2006 22:12

zaprzal, poza wymienionymi forkomorami i uszczelniaczami, standardowym planowaniu to więcej nic nie było robione. Forkomory były lekko popękane więc nie chciałem ryzykowac by odpadający kawałek nie zniszczył mi silnika. Uszczelniacze to standardowa sprawa jak i planowanie. No i nowe śruby oczywiście po każdym zdjeciu głowicy. W/g mnie niedopuszczalne jest wkręcanie starych śrub. Może w benzynie ale nie w dieslu gdzie duzo mocniej trzeba dokręcić głowicę. pomiedzy zaworami mam lekkie pęknięcia ale to jeszcze powinno jakis czas wytrzymac. (mam nadzieje).



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt cze 13, 2006 22:21

ventil, i na codzien smigasz na 1,7bar jak na filmiku? jakie to jest turbo?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » wt cze 13, 2006 22:31

Może nie pamietasz ale pisałem wcześniej że nie moge zmniejszyć cisnienia bo jak zdejmowali mi głowicę to niechcący skrzywili cięgno od wastegate a po wyprostowaniu cięgno pękło :grrr: , no i trzebabyło zespawać. Ostatnio wypuściłem się na chwilę za miasto i na rozgrzanym oleju na 5-tym biegu ujrzałem !!! 1,9bar. Ale na codzień po mieście nie wydziwiam i czasami tylko zdarzy mi się depnąć porządnie. Na 3-cim biegu to "tylko" 1,5 kręci. Zazwyczaj po mieście jeżdże tak do 0,4-0,6 - turbinka wtedy wydaje bardzo fajny "świst". Takie ciśnienie to jak fabryczne więc nie ma obaw. Turbina to Garrett - wklejałem zdjęcia - ma zielona tabliczkę ale powiem Ci szczerze - nie wiem do tej pory jaki to model.



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » śr cze 14, 2006 20:27




Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » śr cze 14, 2006 20:33

Ja mam podobny do tego za 50pln ale ładniejszy jest w/g mnie ten za 80pln no i w barach a tamten tańszy jest w psi więc będziesz musiał przeliczać. To moje zdanie ale to kwestja gustu...



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » śr cze 14, 2006 20:39

a jaki jest przelicznik tego??? oj faktycznie chyba jednak ten za 80 bedzie



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » śr cze 14, 2006 21:30

Z tego co pamietam to 1 bar = 14,5 psi czyli 30 psi to około 2 bar'y



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » śr cze 14, 2006 23:18

bar/psi=0,06 taki jest przelicznik


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości