Tłumik przelotowy, jak zrobić, z czego

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz sie 27, 2006 19:48

dlaczego ma być jak w czołgu ? czytałeś uważnie ? turbina skutecznie tłumi nadmiar hałasu. a różnicy w reszcie nawet nie zauważysz. co może być pośredniego jak układ składa sie z jednego tłumika środkowego i końcowego, bo katalizator ewentualny i tak 90% takich aut już nie ma. więc zostaje wywalić środkowy a to już prawie przelot :okej:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
damian24
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 29, 2006 21:22
Lokalizacja: Częstochowa/Białystok/Hildesheim
Kontakt:

Post autor: damian24 » pn sie 28, 2006 20:52

A czy zrobienie wydechu/kolektora na "sztywno" nie jest problemem. Seria jest podwieszona na tych blachach "C". W sumie to nie wiem co to spełnia. Moze jak by urzył łacznika zaraz za kolektorem to by takich drgan nie przenosiło (co jak co ale diesel drgania ma niemałe). Tylko czy sie dostanie łacznik o tak dozej srednicy?

Znalazłem na allegro o średnicy 55
http://www.allegro.pl/item121568838_zla ... 5_100.html



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt sie 29, 2006 13:05

damian24, wyslij do niego maila, pytalem to ma nawet 90/200


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » ndz wrz 03, 2006 23:45

damian24
Ja mam całe kolanko od turbo o śr. 55 mm i do niego przyspawałem właśnie takie złącze elastyczne, widać to na zdjęciu poniżej :grin:

Obrazek



Awatar użytkownika
oskapol20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 17:58
Lokalizacja: Karlino
Kontakt:

Post autor: oskapol20 » wt maja 08, 2007 14:51

Mam pytanko posiadam Interculer- Mercedes VITO 109 2,2CDI czy nada sie on do instalacji do MK3 1.9 td??? Obrazek


Kocham to co szybki.

Awatar użytkownika
oskapol20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 17:58
Lokalizacja: Karlino
Kontakt:

Post autor: oskapol20 » śr maja 09, 2007 09:27

Zmiesci sie wiec ja laduje pod zdazak przed chlodnica.


Kocham to co szybki.

mateusz GT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 16:18
Lokalizacja: poznan

Post autor: mateusz GT » ndz gru 23, 2007 11:13

JAK PODKRECIC TURBO K14



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pn sie 25, 2008 11:30

Witam!
"Odgrzewam kotleta" z tej racji, że będę przekładał silnik TD do auta po zwykłym dieslu i muszę poskładać jakiś wydech, a ten od TD już do niczego raczej się nie nadaje. Jest więc okazja aby coś zmodować :food:
Tematów o wydechu TD jest na forum kilka, ale jakichś konkretów nie ma, typu: ile konkretnie to daje, czy jest dużo głośniej itd. Chciałbym się podzielić moimi doświadczeniami - kiedyś jeździłem (nie za długo, zaraz to połatałem) z urwaną rurą przed katalizatorem. Przy przyspieszaniu ryk był spory i turbina gwizdała że ludzie na chodniku się oglądali :metal: Ale na wolnych obrotach prawie wg nie było głośniej, tylko doszedł taki cichy pomruk. Na wysokich obrotach także nie było źle gdy auto było już rozpędzone i gaz był proporcjonalnie wciśnięty do aktualnej prędkości, buczało natomiast przy hamowaniu silnikiem, a przy przyspieszaniu dodatkowo gwizdało. Gwizd jest znośny, ale to buczenie denerwuje :grrr: , szczególnie przy podjeździe pod spore wzniesienie, gdy gaz jest ciągle wciśnięty. No ale mój wydech kończył się zaraz za silnikiem, i w sumie to miał jakieś 30 - 40cm długości licząc od turbo, więc gdy będzie dłuższy to powinno być sporo lepiej.
W czasie jazdy z tym urwanym wydechem nie odczułem jakiejś specjalnej różnicy w osiągach, jedynie z wolnych obrotów turbina szybciej się rozpędzała i lepiej się ruszało, ale "wyżej" różnicy nie zauważyłem.
Wnioskuję więc, że sam przelot jest tylko półśrodkiem, i aby osiągnąć rezultaty w wyższych partiach obrotów należy jeszcze zwiększyć średnicę wydechu.

Z forum dowiedziałem się, że same rury to nie wszystko i trzeba wymienić także down-pipe. Domyślam się, że chodzi o tą żeliwną część, do której mocuje się rurę tymi blachami w kształcie "C"?

euglen, czy Twoje rozwiązanie się sprawdzało ( w opisie widzę, że chyba zmieniłeś auto?), jak jest z trwałością takich łączników? Kupowałeś na Allegro? Może jeszcze ktoś stosował taki "patent"?



Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » pn sie 25, 2008 23:22

piori, a czemu miałoby sie to nie sprawdzić, Jak spawy porządne to wszystko będzie sie trzymać. Ja mam wydech bez jakiegokolwiek tłumika i jest naprawde nieźle. A co do odczuwalnej różnicy to będzie ona bardziej widoczna gdzy auto będzie miało wieksze ciśnienie doładowanie bo to im wyższe ciśnienie tym trudniej jest spaliny "przepchać" przez wydech.


Obrazek

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pt sty 09, 2009 12:34

Panowie a DP z nierdzewki ?? dopadłbym materiały, powyginał w pracy.... TIG iem obspawał :) tylko czy nierdzewka może być ??


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt mar 20, 2009 10:25

Fajne foteczki jak temacik ogarnął gościu ze stanów:
http://vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=18436



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt mar 20, 2009 10:28

ale koncowka to porazka :helm:


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt mar 20, 2009 10:30

Nom, ale ta czarna w białej jettcie na samym dole strony mi się podoba :food:
Ostatnio zmieniony pt mar 20, 2009 10:31 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości