Strona 3 z 92
: ndz lip 30, 2006 12:18
autor: Lagier
zaprzal pisze:Dj Darecki, sam bolec juz sporo da, ale jak zaczniesz modzic jeszcze z cisnieniem i dawka paliwa to da duzo wiecej
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ogolnie przy Twoim silniku nie masz sie czego bac, seryjnie cisnienie i tak jest niskie
Lagier, nie musisz od razu jakos konkretnie dmuchac, u siebie robilem to stopniowo i obserwowalem jak sie zachowuje autko... Silnik mimo przebiegu moze byc w dobrym stanie, niektore maja duzo wiecej nalatane
dobra to teraz powiedz mi skad wytrzasnac taki bolec?
zaprzal czemu nie wrzucicsz tego do porad na glowna? naprawde byloby dla potomnych bo swietnie to opisales
: ndz lip 30, 2006 12:56
autor: Dj Darecki
zaprzal, z ciśnieniem narazie nie będe modził bo mam turbo na wykończeniu (spory luz poprzeczny,teraz mam około 0.6 bara) no i dawkę troche zmniejszyłem bo palił prawie 7 litrow i troche dymił.
Mam turbo KKK03 i podobno duzo sie z niego nie wyciśnie max 0.8-0.9 bara.
A co do bolca to można by wyjąć z 1.9td i zobaczyć gdzie jest ryska i wtedy od poczatku do końca ryski spiłować pod kontem np. pilnikiem
tylko nie wiadmo ile podpiłować można by wziąść wymiar od bolca z 1.6 TD
Pozdro
: ndz lip 30, 2006 13:06
autor: Lagier
Dj Darecki pisze:zaprzal, z ciśnieniem narazie nie będe modził bo mam turbo na wykończeniu (spory luz poprzeczny,teraz mam około 0.6 bara) no i dawkę troche zmniejszyłem bo palił prawie 7 litrow i troche dymił.
Mam turbo KKK03 i podobno duzo sie z niego nie wyciśnie max 0.8-0.9 bara.
A co do bolca to można by wyjąć z 1.9td i zobaczyć gdzie jest ryska i wtedy od poczatku do końca ryski spiłować pod kontem np. pilnikiem
Obrazek
tylko nie wiadmo ile podpiłować można by wziąść wymiar od bolca z 1.6 TD
Pozdro
ja pomyslalem o wytoczeniu takiego bolca tylko hmm... wymiary :/
: ndz lip 30, 2006 17:32
autor: pasiak
Lagier pisze:ja pomyslalem o wytoczeniu takiego bolca tylko hmm... wymiary :/
fabryczny jest tak twardy że noże tokarskie z SW20 nie bardzo chcą się za to brać
![grrr :grrr:](./images/smilies/grrr.gif)
przynajmniej ja ten przypadek miałem
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
wziąłem sobie do szlifierki stołowej przyłożyłem pięknie ładnie i na oko
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
szlifnąłem
: ndz lip 30, 2006 17:37
autor: Lagier
pasiak pisze:Lagier pisze:ja pomyslalem o wytoczeniu takiego bolca tylko hmm... wymiary :/
fabryczny jest tak twardy że noże tokarskie z SW20 nie bardzo chcą się za to brać
![grrr :grrr:](./images/smilies/grrr.gif)
przynajmniej ja ten przypadek miałem
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
wziąłem sobie do szlifierki stołowej przyłożyłem pięknie ładnie i na oko
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
szlifnąłem
mimo wszystko chcialbym zachowac sobie oryginalny bolec w razie W
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
zalozylem topic proszac o wymiary tego z 1.6 TD
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jak cos to po prostu wytocze sobie takowy i gra
mozesz cos napisac o roznicy po wymianie bolca? ruszales cisnienie doladowania ?
: ndz lip 30, 2006 17:52
autor: wrubciu
Kolego Lagier jak byś miał już te wymiary to daj znać, też na to poluje. Ja niedługo się zabieram za montarz intercoolera.
: ndz lip 30, 2006 18:16
autor: Lagier
TUTAJ link do topicu przylaczcie sie do pytania bedzie latwiej a mzoe wspolnie cos wydedukujemy
: wt sie 01, 2006 06:43
autor: pasiak
Lagier pisze:mozesz cos napisac o roznicy po wymianie bolca? ruszales cisnienie doladowania ?
różnica jest taka że po szfilnięciu jest sprzęgło do wymiany
![Brick wall ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
dawka i ciśnienie były ustawione sporo wcześniej
: czw sie 03, 2006 21:03
autor: wojtaz83
a jak poniesc cisnienie na turbinie tak rozsadnie bo niemam zielonego pojecia
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
pliss
: czw wrz 07, 2006 22:49
autor: arti CCCO
aaa mam takie pytanko,może ktoś jezdził na ciśnieniu 1 bar..albo cosik mniejszym,chodzi mi oto czy seryjne tłoki wytrzymają,i jak autko się spisywało???
będe bardzo wdzięczny za odpowiedz
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
: czw wrz 07, 2006 22:59
autor: zaprzal
arti CCCO, tloki wytrzymaja i 2bary. Szybciej wydmucha seryjna uszczelke pod glowica, albo Twoje turbo wogole tyle nie nadmucha
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
: pt wrz 08, 2006 21:55
autor: arti CCCO
wielkie dzięki za info
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ja mam w cygarku 2.0 TD ale tłoki jak i większośc części silnika są takie jak w !.6 TD ,poprostu o jeden garek więcej.Zamierzam się pobawic i go kręcic.
Narazie jest sportowa wkładka filtra powietrza i przelotowy tłumik ze strumienicą ,muszę przyznac że to daje się odczuc jakby turbina się troszke szybciej rozkręcała ale żadne cuda.Napewno będe w przyszłości montował stożek z tego względu że jest lepszy od wkładu i zastanawia mnie czy zrobiony przelotowy wydech o większej średnicy niebyłby lepszym rozwiązaniem,a w najbliższym czasie montaż intercollera.Potem zwiększymy ciśnienie doład....no właśnie co powiecie na zaślepienie zaworu upustowego przy kolektorze ssącym a regulowanie tym w turbinie?chociaż po przemyśleniu bym jednak z nim został odpowiednio go regulując.Oczywiście cosik zegarków do pomiaru."Grzybek" w pompie też sprawdze jaki mam.A i czujnik inny wentylatora chłod. no i wentylator lepszy ,pózniej może większa chłod. oleju.Oleje syntetyczne ...........a jeszcze pózniej dorabiac te części co zaczną siadac
Co sądzicie o działaniach w tym kierunku
jakieś rady,krytyka
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
??????
Pozdro.
: pt wrz 08, 2006 23:09
autor: zaprzal
arti CCCO, niezle, masz fajny silniczek, tez slyszalem, ze jest taki sam jak 1.6 td tylko dodany cylinder a jak wiadomo "there's no replacement for displacement"
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
nic tylko dlubac. Dobrze kombinujesz, mysle, ze z tej pojemnosci moze byc ciekawy efekt
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)