Strona 3 z 92

: ndz lip 30, 2006 12:18
autor: Lagier
zaprzal pisze:Dj Darecki, sam bolec juz sporo da, ale jak zaczniesz modzic jeszcze z cisnieniem i dawka paliwa to da duzo wiecej :) ogolnie przy Twoim silniku nie masz sie czego bac, seryjnie cisnienie i tak jest niskie

Lagier, nie musisz od razu jakos konkretnie dmuchac, u siebie robilem to stopniowo i obserwowalem jak sie zachowuje autko... Silnik mimo przebiegu moze byc w dobrym stanie, niektore maja duzo wiecej nalatane
dobra to teraz powiedz mi skad wytrzasnac taki bolec? :)

zaprzal czemu nie wrzucicsz tego do porad na glowna? naprawde byloby dla potomnych bo swietnie to opisales

: ndz lip 30, 2006 12:56
autor: Dj Darecki
zaprzal, z ciśnieniem narazie nie będe modził bo mam turbo na wykończeniu (spory luz poprzeczny,teraz mam około 0.6 bara) no i dawkę troche zmniejszyłem bo palił prawie 7 litrow i troche dymił.
Mam turbo KKK03 i podobno duzo sie z niego nie wyciśnie max 0.8-0.9 bara.
A co do bolca to można by wyjąć z 1.9td i zobaczyć gdzie jest ryska i wtedy od poczatku do końca ryski spiłować pod kontem np. pilnikiem

Obrazek

tylko nie wiadmo ile podpiłować można by wziąść wymiar od bolca z 1.6 TD

Pozdro

: ndz lip 30, 2006 13:06
autor: Lagier
Dj Darecki pisze:zaprzal, z ciśnieniem narazie nie będe modził bo mam turbo na wykończeniu (spory luz poprzeczny,teraz mam około 0.6 bara) no i dawkę troche zmniejszyłem bo palił prawie 7 litrow i troche dymił.
Mam turbo KKK03 i podobno duzo sie z niego nie wyciśnie max 0.8-0.9 bara.
A co do bolca to można by wyjąć z 1.9td i zobaczyć gdzie jest ryska i wtedy od poczatku do końca ryski spiłować pod kontem np. pilnikiem

Obrazek

tylko nie wiadmo ile podpiłować można by wziąść wymiar od bolca z 1.6 TD

Pozdro
ja pomyslalem o wytoczeniu takiego bolca tylko hmm... wymiary :/

: ndz lip 30, 2006 17:32
autor: pasiak
Lagier pisze:ja pomyslalem o wytoczeniu takiego bolca tylko hmm... wymiary :/
fabryczny jest tak twardy że noże tokarskie z SW20 nie bardzo chcą się za to brać :grrr: przynajmniej ja ten przypadek miałem :bajer: wziąłem sobie do szlifierki stołowej przyłożyłem pięknie ładnie i na oko :bigok: szlifnąłem

: ndz lip 30, 2006 17:37
autor: Lagier
pasiak pisze:
Lagier pisze:ja pomyslalem o wytoczeniu takiego bolca tylko hmm... wymiary :/
fabryczny jest tak twardy że noże tokarskie z SW20 nie bardzo chcą się za to brać :grrr: przynajmniej ja ten przypadek miałem :bajer: wziąłem sobie do szlifierki stołowej przyłożyłem pięknie ładnie i na oko :bigok: szlifnąłem
mimo wszystko chcialbym zachowac sobie oryginalny bolec w razie W :) zalozylem topic proszac o wymiary tego z 1.6 TD :) jak cos to po prostu wytocze sobie takowy i gra :)

mozesz cos napisac o roznicy po wymianie bolca? ruszales cisnienie doladowania ?

: ndz lip 30, 2006 17:52
autor: wrubciu
Kolego Lagier jak byś miał już te wymiary to daj znać, też na to poluje. Ja niedługo się zabieram za montarz intercoolera.

: ndz lip 30, 2006 18:16
autor: Lagier
TUTAJ link do topicu przylaczcie sie do pytania bedzie latwiej a mzoe wspolnie cos wydedukujemy

: wt sie 01, 2006 06:43
autor: pasiak
Lagier pisze:mozesz cos napisac o roznicy po wymianie bolca? ruszales cisnienie doladowania ?
różnica jest taka że po szfilnięciu jest sprzęgło do wymiany ](*,) dawka i ciśnienie były ustawione sporo wcześniej

: czw sie 03, 2006 21:03
autor: wojtaz83
a jak poniesc cisnienie na turbinie tak rozsadnie bo niemam zielonego pojecia :) pliss

: czw wrz 07, 2006 22:49
autor: arti CCCO
aaa mam takie pytanko,może ktoś jezdził na ciśnieniu 1 bar..albo cosik mniejszym,chodzi mi oto czy seryjne tłoki wytrzymają,i jak autko się spisywało???
będe bardzo wdzięczny za odpowiedz :pub:

: czw wrz 07, 2006 22:59
autor: zaprzal
arti CCCO, tloki wytrzymaja i 2bary. Szybciej wydmucha seryjna uszczelke pod glowica, albo Twoje turbo wogole tyle nie nadmucha ;)

: pt wrz 08, 2006 21:55
autor: arti CCCO
wielkie dzięki za info :D ja mam w cygarku 2.0 TD ale tłoki jak i większośc części silnika są takie jak w !.6 TD ,poprostu o jeden garek więcej.Zamierzam się pobawic i go kręcic.
Narazie jest sportowa wkładka filtra powietrza i przelotowy tłumik ze strumienicą ,muszę przyznac że to daje się odczuc jakby turbina się troszke szybciej rozkręcała ale żadne cuda.Napewno będe w przyszłości montował stożek z tego względu że jest lepszy od wkładu i zastanawia mnie czy zrobiony przelotowy wydech o większej średnicy niebyłby lepszym rozwiązaniem,a w najbliższym czasie montaż intercollera.Potem zwiększymy ciśnienie doład....no właśnie co powiecie na zaślepienie zaworu upustowego przy kolektorze ssącym a regulowanie tym w turbinie?chociaż po przemyśleniu bym jednak z nim został odpowiednio go regulując.Oczywiście cosik zegarków do pomiaru."Grzybek" w pompie też sprawdze jaki mam.A i czujnik inny wentylatora chłod. no i wentylator lepszy ,pózniej może większa chłod. oleju.Oleje syntetyczne ...........a jeszcze pózniej dorabiac te części co zaczną siadac :panna:

Co sądzicie o działaniach w tym kierunku :smoke:
jakieś rady,krytyka :bajer: ??????
Pozdro.

: pt wrz 08, 2006 23:09
autor: zaprzal
arti CCCO, niezle, masz fajny silniczek, tez slyszalem, ze jest taki sam jak 1.6 td tylko dodany cylinder a jak wiadomo "there's no replacement for displacement" :D nic tylko dlubac. Dobrze kombinujesz, mysle, ze z tej pojemnosci moze byc ciekawy efekt ;)