Jak ze zwyklego 1.6D zrobic 1.6TDi i czy to oplacalne???

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » sob sty 22, 2005 04:44

dukem pisze:Z tego co czytałem to były inne silniki, nikt coprawda nie mowił czym się różniły...może to być tylko kwestia pompy...mam 1,6TD 51kW (70 kobył) i z tego co się orientowałem to następny silnik- 80 konny różnił się już tylko intercoolerem...w każdym razie katalizator raczej tutaj nie ma znaczącego wpływu na moc...
nie rozni sie tylko intercoolerem RA/SB taki typ silnika rozni sie od JR/MF 70km takze tym ze ma inna pompe wtryskowa i turbine chlodzona woda i olejem to troche inny silnik masz dwa rodzaje pomp wtryskowych w tym silniku Boscha i CAV i jak mi sie zdaje te pompy sa rowniez w 1.9TD albo mi sie zdaje
katalizator wystepuje tylko w 1V 60km td i ma znaczenie bo zabiera troche mocy tak jak mniejsze turbo 0.4bara i pompa bez regulacji
a czy sie oplaca wsadzac w taki silnik tyle kasy:
1)pompa wtryskowa 500zl wzwyz
2)turbo podobna cena
3)intercooler 250zl
czyli lekko ponad 1000zl plus robocizna
niezbyt kolorowo jak za 80ps



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » sob sty 22, 2005 14:18

Z tego co wyczytałem na http://vwgolf.pl/silniki_VW.html to RA/SB też mają katalizator...ale to nie zmienia faktu że dociąganie 1V do 80 KM to średnio ekonomiczny pomysł...
Chociaż te ceny dały mi do myślenia czy nie warto by było do moich 70 dołożyć jeszcze 10 z intercoolera...a 250 zł to chyba nie jest wygórowana cena...



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » sob sty 22, 2005 16:13

dukem pisze:Z tego co wyczytałem na http://vwgolf.pl/silniki_VW.html to RA/SB też mają katalizator...ale to nie zmienia faktu że dociąganie 1V do 80 KM to średnio ekonomiczny pomysł...
Chociaż te ceny dały mi do myślenia czy nie warto by było do moich 70 dołożyć jeszcze 10 z intercoolera...a 250 zł to chyba nie jest wygórowana cena...
Pytanie tylko czy sam intercooler daje te 10KM. Bo sam sie nad tym zastanawiam czy by nie wstawić.
Ostatnio zmieniony sob sty 22, 2005 17:41 przez Michnik, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » sob sty 22, 2005 17:38

czy 10, to nie wiem (na hamowni nie zmierzysz), ale na bank daje ogólnie bardzo dużo (im większy tym lepszy), działa tylko w czasie jazdy/pędu powietrza, a na hamowni nie da rady zrobić pomiaru, bo fura jakby nie było stoi w miejscu.


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » sob sty 22, 2005 17:43

dr Richie pisze:czy 10, to nie wiem (na hamowni nie zmierzysz), ale na bank daje ogólnie bardzo dużo (im większy tym lepszy), działa tylko w czasie jazdy/pędu powietrza, a na hamowni nie da rady zrobić pomiaru, bo fura jakby nie było stoi w miejscu.
Zastanawia mnie jeszcze gdzie go zamontować. No bo jakoś nie widze u siebie już miejsca obok chłodnicy....I do czego się go podłącza? Za filtr powietrza, w obieg z turbiną czy jak?



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » sob sty 22, 2005 17:57

mnie to nie dotyczy, bo mam wolnossącą benzynę, ale jakbym miał się w to bawić, to przerobiłbym zderzak i wpierd... tam jak największy, np od "kulara" (mój ojciec tak mniej więcej zmajstrował w Passacie B32), warto dać przed intercooler jakąś siatkę ochronną, bo ewentualny kamień spod kół poprzedzającego pojazdu może zrobić małe "ałka".
Układ połaczeń jest prosty: intercooler ma być za turbiną a prze kolektorem ssącym, proste :bigok: Są różne rodzaje intercoolerów, jedne mają wejście i wyjście z tej samej strony, inne sa przelotowe. Ogólnie chodziłem trochę za tym i polecam przelotowy od okulara, inne są albo za grube/za wąskie itp, albo wyjścia nie takie (jajowate, a takie źle się podłącza do węży/rur).
Powtórzmy: filtr powietrza ---> turbina ---> intercooler ---> kolektor ssący :bigok:
Powodzenia i pozdrawiam!


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » sob sty 22, 2005 18:32

Miejsce na intercooler to jest napewno bo w RA/SB intercooler był montowany seryjnie- czyli się mieści a silniki myśle gabarytem i ustawieniem duzo sie rożnić nie mogą...poza tym gdzieś już chyba nawet na tej stronie widziałem opis zrobiony przez gościa który sam takowy wstawiał do mk2...dobrze przemyslec i napewno wejdzie...
A co do mocy to 10 koni czy nie ale zawsze kilka do gory...



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » sob sty 22, 2005 19:03

owszem, ale standardowe intercoolery są małe i w MK2 jest "na silniku" a w MK3 chyba przed nadkolem. Jak kupowac i robic, to konkretnie, koszty podobne a efekt zupełnie inny.


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » sob sty 22, 2005 19:08

Dzięki! Teraz juz coś niecos wiem. To to powietrze z turbiny jest takie ciepłe, że warto je chłodzić interkiem? (pyt.retoryczne ;) )



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » sob sty 22, 2005 20:02

Skoro standardowe są małe i dawały 10KM to teoretycznie jak się założy większy to można wyciągnąć jeszcze troche więcej koników...pewnie nie za duzo ale zawsze kilka...
Idea monatażu intercoolera coraz bardziej mi się podoba...



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » sob sty 22, 2005 21:29

kiedyś u ojca w passacie zdjąłem węże z turbiny (wtedy jeszcze T-1) i jak zrobiłem tzw przegazówkę to po chwili mógłbym sobie dłoń poparzyć, może nie dosłownie, ale ciężko było ją utrzymać w tym ciepłym powietrzu.
To tyle jeśli chodzi o temp powietrza za turbiną.
Pozdro!


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » sob sty 22, 2005 21:38

no nie bez powodu turbiny sie palą, a nie zamarzaja...:P



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » ndz sty 23, 2005 01:44

Z tego wynika, że poprzez założenie interka zyskujemy również na żywotności turbiny?



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » ndz sty 23, 2005 01:51

No nie bardzo bo intercooler zakłada się za turbiną czyli ona sama w sobie grzeje się tak samo jak bez niego...niestety...



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości