Strona 20 z 27

: śr cze 27, 2007 18:04
autor: zaprzal
Krzylu pisze:zaprzal, bo kazdu user tdi niemoze uwierzyc ze za polowe cen jakie placa za mody mozesz miec tyle samo mocy tyle ze w starszym kapciu jakim jest golf mk2 :grin:
heh, takie zycie :) zeby zrobic mk3 tdi 15 na 1/4 mili to faktycznie pare pln trzeba zainwestowac... a w TD, trafic seryjnego JR z duzym turbo podlac paliwem, wybebeszyc, zdjac wydech i jazda :)

[ Dodano: Sro Cze 27, 2007 6:05 pm ]
andrew19_86 pisze:a czego można wymagać od serii...producent raczej nie przewiduje,że ktoś chce sobie grzebać klekota i nie daje "bonusa" na zapas ;)
ja mam u siebie seryjne turbo z 1.6td obecnie, a auto zapiernicza :) ale turbo jest male ma a/r goracej czesci tylko 0,36 :( ale jak sie porowna do neiktorch tdi gdzie wirnik jest mniejszy niz pudelko zapalek i auto jedzie od 1500 az do 3200 obrotow... to nie jest zle... :)

: śr cze 27, 2007 18:08
autor: andrew19_86
chodziło mi raczej o te małe suszary z tdi,wiadomo,że w TD mozna sporo zdziałać seryjnym turbem w jr lub sb

: śr cze 27, 2007 18:09
autor: Krzylu
zaprzal, masz zamiar zajechac te 10sztuk z fotki ;)

: śr cze 27, 2007 18:10
autor: andrew19_86
krzylu,to jest 5 zestawów do biturbo :bajer:

: śr cze 27, 2007 18:46
autor: zaprzal
Krzylu, starczy jedna :) ale do niej chyba nawet merc w124 300turbo bedzie za maly :)

: śr cze 27, 2007 20:50
autor: adam16v
Tośmy się rozmarzyli o tych wszystkich turbinkach i modyfikacjach , ehhh ...
Powodenia w modach Euglen :bajer:

: śr cze 27, 2007 20:54
autor: cowboy
zaprzal pisze:Cytat:
podejrzewam że ilość i energia kinetyczna spalin w 1.6 TD przy 3500 rpm jest podobna, jak nie większa jak 1.9 przy 1500 rpm...


chyba nie doceniasz 1.6 lub przecenaisz tdi
nie pisałem tego pod tym kątem

chodzi o to żeby auto nadawło się do jazdy bo jak się zacznie pojawiać jakiekolwiek doładowanie od 2800 to tez nie ma sensu w aucie które ma jeździć na codzień - a co do 2800 ?

rozmowa była o VNT z TDI i pisałem to pod kątem sterowania..

a TDi i TD to zupełnie inna bajka i nie mozna tego zupełnie porównywac

TDI daje o wiele większe możliwości kontroli nad różnymi parametrami typu dawka, ciśnienie doładowania, ograniczenie i przebieg momentu, zwłaszcza jak ktos sobie sam umie napisać program :P

fajnie że TD można sobie pomodzić mechanicznie w tani sposób co w połączeniu z mała masa mk2 daje dużo frajdy i budzi zdziwienie byle TDika po wirusie, których już na pęczki :P

: śr cze 27, 2007 21:10
autor: zaprzal
cowboy pisze:chodzi o to żeby auto nadawło się do jazdy bo jak się zacznie pojawiać jakiekolwiek doładowanie od 2800 to tez nie ma sensu w aucie które ma jeździć na codzień - a co do 2800 ?
co kto lubi, jakbys takiego mial to pewnei bys stwierdzil, ze jednak da sie jezdzic... Do 3 tys jedziesz jak normalni uzytkownicy drogi (bo chyba 100% czasu sie nie butuje) a wyzej zapierniczasz jak wsciekly ;)

: śr cze 27, 2007 21:36
autor: McFafik
no ja np mam na co dzien z takimi turbinakami od ciezarowek (konkretnie DAF)
wielkosc i waga 10 - 15 kg :)
a pompują na max ok 1,6 - 2.0

: śr cze 27, 2007 21:59
autor: cowboy
zaprzal pisze:cowboy napisał/a:
chodzi o to żeby auto nadawło się do jazdy bo jak się zacznie pojawiać jakiekolwiek doładowanie od 2800 to tez nie ma sensu w aucie które ma jeździć na codzień - a co do 2800 ?


co kto lubi, jakbys takiego mial to pewnei bys stwierdzil, ze jednak da sie jezdzic... Do 3 tys jedziesz jak normalni uzytkownicy drogi (bo chyba 100% czasu sie nie butuje) a wyzej zapierniczasz jak wsciekly
ja patrze obiektywnie :)

jezeli byłoby zero doładowanie do 2800 to tragedia

ja kiedyś miałem jebnięcie niutona przy 2000 rpm a teraz mam przy 2000 prawie serie a max momentu przy 2500 i powiem że to jest nawet niezłe rozwiązanie bo kiedy chce butować i tak kręce do 4000 rpm, a wnormalnej jeżdzi korby i dwuma snie dostaje pi pi....ie :)

ale czasem tesknie za tym momentme na dole jak jeżdze po mieście :) ideałem byłby taki moment od 2000 do 4000 rpm płasko - tak jak w duzych motorach TDI VAG-a np 3,0 TDi lub 5,0 TDI albo w 3.0 TDI BiTurbo BMW

co do trubinek od cięzarówki ostanio widziałem turbine w jakiejś takiej ciężarówce, niewielkiej moze z 10 ton ładowności to albo złudzenie ale trubina, która była z tyłu kabiny była wielkości GT22 :P

takze przyszłość to BiTurbo w sensie mała turbinka pompuje z dołu i duża na górze :) :bigok:

: śr cze 27, 2007 22:19
autor: zaprzal
cowboy pisze:takze przyszłość to BiTurbo w sensie mała turbinka pompuje z dołu i duża na górze :)
albo jakies nowe podwojne vnt na goracej i zimnej stronie turbo :)

: śr cze 27, 2007 22:34
autor: Cinek
panowie, mam jeszcze taką jedną z mercedesa i jedną z liaza gdyby ktoś potrzewował. średnica wlotu jakieś 15 cm myśle :)

: śr cze 27, 2007 22:48
autor: zaprzal
Cinek, jaka dokladnie masz z mercedesa?
cowboy pisze:jezeli byłoby zero doładowanie do 2800 to tragedia
w takim wypadku wszystki 1.9D czy SDI nalezaloby pociac na cwiartki i ogolnie zakazac ich sprzedawania...

: pt cze 29, 2007 01:43
autor: Krzylu
http://moto.allegro.pl/item206469473_tu ... _2_0_.html

duze te KKK cos mi sie wydaje co to za typ