Strona 20 z 52

: sob paź 13, 2007 23:26
autor: Blase
ppoll27,
Ja jak kupiłem mojego to olej (półsyntetyk do TD) i rozrząd na pierwszy ogień poszły do wymiany. Kasa duża, nieduża, ale wiesz co masz i na czym śmigasz. Miłego użytkowania 1V.
Ps. Mój ma 313 000 km przebiegu ja zrobiłem ok 30 000 i jestem bardzo zadowolony.
Pozdro!!

: sob paź 13, 2007 23:43
autor: ghoost
15w40 ja leje i smigam bez zarzutu juz 1,5 roku ok 20 tys przejechalem i elegancko autko sie sprawuje a przejechane ma 234 tys.

: ndz paź 14, 2007 19:30
autor: adam16v
Zalej półsyntetyka 10w40. Mineral w zimie jest na zimno gęsty jak smalec więc na początku turbo wręcz na sucho chodzi. Nie polecam minerala , chyba że już ci silnik dogorewa...

: pn paź 15, 2007 13:07
autor: BENITO
Żeby mineral był tak gęsty to musiało by być poniżej -30 kolego. Nowe dobrej marki minerale mają punkt gęstnienia przy około -32 - 33 stopnie (nie liczę takiego badziewia jak Lotos, bo ten już się robi gęsty przy -28). Ciekawe kiedy ostatnio miałeś taki mróz u siebie.

: pn paź 15, 2007 13:58
autor: To_mas
adam16v pisze:Zalej półsyntetyka 10w40. Mineral w zimie jest na zimno gęsty jak smalec więc na początku turbo wręcz na sucho chodzi. Nie polecam minerala , chyba że już ci silnik dogorewa..
no troche ześ przesadził ze w zimie juz sporo gęstszy sie robi.....Fakt lepiej lać połsyntka ale mineralny mi sie wydaje nie jest taki zły :))

ppoll27, jak masz kase na wymiany oleju i filtry to lej półsyntka najwyzej jak coś bedzie nie teges to zmienisz na mineralny :))

jak nie masz kasy na ewentualną wymiane to lej DOBRY mineralny i nie bedzie wcale źle :)

: pn paź 15, 2007 14:07
autor: ppoll27
Dzieki za rady - a jeszcze pytanie - obojetnie czy mineralny czy polsyntetyk czy warto brac taki specjalnie do Diesla lub Turbodiesla ? Czy cos w tym jest czy to tylko pic ? A moze do starego TD (w niezłym stanie) nie należy lać oleju do TD ? Jak to jest ... wybaczcie za OFFtopic :bigok:

: pn paź 15, 2007 14:32
autor: BENITO
Jeśli olej jest tylko do benzyny to nie lej go. Można lać oleje uniwersalne przeznaczone do benzyny i diesla (najlepsze są klasy API SL/CF) lub tylko do diesla (najwyższa klasa jakości oleju do diesli to CF).

: pn paź 15, 2007 18:14
autor: Blase
Jeżeli jest turbina, a w twoim przypadku jest, to na pewno warto dołożyć parę PLN'ów i zakupić olej przeznaczony do turbodiesli. Olej ten zapewnia lepsze smarowanie turbiny, a to ona jest najbardziej wrażliwa na niewłaściwe smarowanie lub jego braki.
Ja jeżdżę na Mobil Super S Turbo Diesel 10W40 ok. 130-140 PLN na wymianę z filtrem włącznie.

: pn paź 15, 2007 18:53
autor: Krzylu
jak olej to tylko dedykowany do turbo diesla sa tez dedykowane do zwyklego diesla tez mozna lac ale lepiej ten pierwszy
polecam castrola gtx3 15w40 mineral

: pt lis 16, 2007 00:09
autor: m1chal
http://www.allegro.pl/item270330787_fil ... 1_i_2.html

pytanko czy taki filtr wogule na cos wplywa? czy cos?

: pt lis 16, 2007 00:25
autor: souler
m1chal pisze:http://www.allegro.pl/item270330787_fil ... 1_i_2.html

pytanko czy taki filtr wogule na cos wplywa? czy cos?
moze i daje, ale po co tyle kasy wydawac? masz tak ogromne zmiany w silniku, ze potrzebujesz sportowej wkladki? zainwestuje te pieniadze w paliwo albo dobry olej to twoj golfik bedzie bardzo szczesliwy.

: pt lis 16, 2007 00:27
autor: andrew19_86
jak dla mnie to woleałbym kupić dobrą wkładkę za te 95zł niż jakiś denny stożek za 60zł :bigok:

: pt lis 16, 2007 00:34
autor: m1chal
souler pisze:moze i daje, ale po co tyle kasy wydawac? masz tak ogromne zmiany w silniku, ze potrzebujesz sportowej wkladki? zainwestuje te pieniadze w paliwo albo dobry olej to twoj golfik bedzie bardzo szczesliwy.
pytam sie po prostu z ciekawosci... nie chcialem tego kupować

[ Dodano: 15 Lis 2007 23:35 ]
wiec prosze o wypowiedz na ten temat kogos kto wie cos o tym bo po prostu chcialbym wiedzieć...

: sob lis 17, 2007 00:10
autor: specWROC
siemano też mam tdka 1 V czy ma ktoś może taki problem że jak rano odpala na zimnym to telepie przez chwile silnikiem(na wyciągniętym przyśpieszaczu i bez)?