Wymiatajace 1.6 TD z Polski

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz cze 11, 2006 09:36

Witam!
Poniewaz nie interesowałem się zbytnio pompami sterowanymi elektronicznie z TDI więc moja wiedza na temat ich sterownika (nastawnika) jest dość mała ale po przeczytaniu arykułu "Instrukcja_czyszczenia_nastawnika_pompy_typu_VP_37_by_ADAMM" zastanawiam się nad skonstrułowaniem prostego sterowania do pompy vp37. Pompa w zwykłym TD sterowana jest linką i właściwie to ustala dawkę paliwa pomijając resztę mechaniki która np. ogranicza dawkę przy dużych obrotach czy zmiana kąta wtrysku na zimnym silniku ("ssanie"). W pompie vp37 jest zwykła cewka która w zależności od przyłożonego napięcia (lub przebiegu napięcia np. fali prostokatnej o zmiennym czasie czy wypełnieniu) przesuwa tak samo mechanizm jak my w zwykłych pompach przesuwamy go nogą poprzez linkę. Oczywiście na wartość dawki w TDI ma wpływ wiele innych czynników jak sygnał z przepływki, czujników temp., potencjometru przepustnicy itd. Nam w zasadzie chodzi tylko o mozliwość regulacji dawki i nie interesuje nas to czy auto dymi czy nie bo jest za małe np. ciśnienie doładowania i obroty co w TDI reguluje sterownik, czy turbo przeładowuje czy nie itd. - tylko regulacja dawki. Jeśli ktoś miałby dostęp do wykresów napięciowych sterowania tej cewki to byłbym wdzięczny za wklejenie lub przesłanie na mail'a. No i co o tym myslicie?



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » ndz cze 11, 2006 10:21

Cinek pisze:hehe ale to oprócz założenia wskaźnika musisz jeszcze coś pokręcić jakbyś tak nie wiedział
dofcipnis :bajer:


ventil, no to dobra ale co zrobisz jak bedziesz mial te przebiegi. do cewki idzie odpowiednie napiecie i prad i wokol sie wytwarza pole elektromagnetyczne i dzieki temu jest bardzo dokladny. ale ty chcesz podac wlasne napiecie ktore idzie na cewke tak??? wtedy nei cza linki tylko bedziesz musial skonstrulowac jakies uzadzonko. ale co z wolnymi obrotami, no i ewentualnie kontem wtrysku przy roznych predkosciach obrotowych



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » ndz cze 11, 2006 11:01

No i po małych probach z autem wazacym tyle samo...
wczoraj ustawiłem sie z passatem 1.9TDI B4 tak samo jak mój w kombi...
1 wyścig przegrałem dosłownie o maske... i to na 4 biegu...
2 raz przegrałem o dlugosc auta, nie che sie tłumaczyc czy cos ale zaniskich obrotów ruszyłem i na stracie mi sie przydławił...
Ogólnie jestem bardzo zadowolony bo auto było dosc mocno rozgrzane i u mnie przewodu do kolektora nie dalo sie dotchnac... (brak intercoolera) w tdi on był i przewodzik całkowicie zimny...
no cóz w tym tygodniu postaram sie intercooler zapakowac, a pózniej wydech zrobie i byc moze jeszcze dawke zwieksze... zobaczymy jakie efekty beda :) ale mysle ze juz spokojnie z passatami TDI bede sobie radził...



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » ndz cze 11, 2006 11:17

ładnie ładnie. z czego robisz wydech? spawasz sam czy ktos ci to robi? w sumie masz auto jeszcze ciezsze niz moje o pare kilo, bo ja mam sedana, wiec tym bardziej cieszy, ze ganiasz tdi :bigok:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz cze 11, 2006 13:04

Kapibara, dlatego właśnie przydał by sie wykres np. taki jak z oscyloskopu bo jeśli to jest stałe napięcie (prąd stały) i zmienia się tylko jego wartość to sprawa jest generalnie dość prosta ale jeżeli jest to napiięcie zmienne (prąd zmienny) a zmienia się cząstotliwość lub wypełnienie (tzn. impulsy dłuższe lub krótsze) to wtedy będzie trochę trudniej ale nie niemożliwe. Wolne obroty też są ustawione przez jakąś tam wartośc tego napięcia a kąt wtrysku w starych pompach na linkę chyba nie zmienia się w całym zakresie obrotów (pomijając wyciągnięcie "ssania"). Więc nie muszę go zmieniać. Rozumiem - w TDI jest to zmienne ale wszystko po to by właśnie zapewnic wiele rzeczy automatycznie jak np. "ssanie" na zimnym silniku czy ograniczenie dymienia przy nagłym przyciśnięciu "gazu" i przy zbyt małym ciśnieniu doładowania jak i ograniczenie dawki w górnym zakresie obrotów by ni przekręcić silnika. Mi to wszystko nie jest potrzebne bo: "batory" przy katowaniu mi nie przeszkadza, silnik palił na mrozach bez "ssania", obrotów nie przekręcę bo mam obrotomierz i te inne rzeczy...

[ Dodano: 11 Cze 2006 13:05 ]
miałem dostac przesyłkę z pompą TDI w sobote ale nie przyszła więc powinna być w tygodniu. bardzo mnie ciekawi ta sprawa więc jak tylko ją otrzymam to zaraz będę majstrował...



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » ndz cze 11, 2006 13:28

ale co ci to da, zastapisz linke napieciem i tyle bo pracowac to musis tak samo, bo nawet jak sobie ustawisz ze w pewnym zakresie obrotow da ci wieksza dawke paliwa to nei da ci sie ustawic zeby ci powietrza wtedy dal wiecej. z praktycznego punktu widzenia nie ma zadnego +. jedynei zeby sobie pokombinowac. mam 2 ksiazki poszukam w nich czegos na ten temat, moze bedzie jakis przebieg

[ Dodano: Nie Cze 11, 2006 14:12 ]
patrzylem i nei ma, mysle ze ciezo bedzie znlesc to napiecie. znalazlem zato parametry do diagnostyki pompy wtryskowej. tam sa napiecia przy roznych obrotach i temperatury. mozna samemu wyregolowac dawke jaka ma byc przy roznych obrotach ale to troche pracy cza wlozyc



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz cze 11, 2006 14:19

Chodzi mi o to że gdyby dało się cos takiego zrobic to nie trzeba by było przerabiać zwyłej pompy a pompa do TDI ma pewnie dość dużą wydajność więc jak najbardziej spełniała by swoje zadanie. No ale zobaczymy, poszperam cos w necie i moze znajde...



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » ndz cze 11, 2006 16:04

a ta twoja pompa od TDI ma wal i ile tloczkow na nim?



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz cze 11, 2006 16:10

No napisałem przecież że pompę dostanę w tym tygodniu bo miała przyjść w sobote ale nie dotarła. jak będę ja miał to wkleje foty.



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » ndz cze 11, 2006 17:02

no to spoko, wymiana tej czesci co poprawi ilosc pompowanego paliwa jak najbardziej sluszna ale sterowanie dawka to jzu nie wiem. moglbys podeslac jakies artykuly juz materialy na temat pomp i ogolnei diesli



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz cze 11, 2006 18:51

Wiele artykułów przeczytałem na diesel.net. Jest tam "skarbnica" wiedzy jeśli chodzi o pompy starego typu. Na polskich forach zazwyczaj juz pisze się o TDI'kach, box'ach i chip'ach i programach do TDI. Może kiedys bardziej sie zagłebie w te tematy ale na razie chce zmajstrować mocniejsze 1,9TD raczej na mechanicznej pompie choc kto wie...



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » ndz cze 11, 2006 19:31

a mam pytanie tylko sie nei smiac: daloby sie przelozyc glowice z TDI do td???



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz cze 11, 2006 20:40

Kapibara, no niestety głowicy od TDI nie założysz to TD. W TDpaliwo spala sie w komorze wstępnej która jest umieszczona w głowicy a tłok jest prawie płaski (poza małym wyfrezowaniem. Natomiast w TDI (direct injection) głowica jest płaska, wystaje z niej koniec świecy i końcówka wtrysku a komora spalania jest w tłoku. Tłok ma jakby "dziurę" w środku i tam spala sie paliwo.
Głowica TD
Obrazek
Tłok TD
Obrazek
Głowica TDI
Obrazek
Tłok TDI
Obrazek



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » ndz cze 11, 2006 21:31

o kurde no to fajnie, dzieki za odpowiedz. tak sobie myslale mze jakby zrobic tak jak mowisz zeby zamiast linki dac prosty ukladzik elektroniczny to jeszcze dolozyc regolowana dawke powietrza i bedzie super wypasik. mozna by wtedy sobie samemu dostosowac ile paliwa ma spalac przy jakich obrotach np. podrozuje sie przy to wtedy mala dawka a przy nieco wyzszych naprawde porzadna nawka paliwa i powietrza.

ewentualnie miec do jazdy na sredniej mieszance a w samochodzi miec przycisk ktoryby zmiekszal dawke paliwa i powietrza :bigok:

ale to tylko takie sobie gdybanie

i jeszcze jdno co myslicie o natrysku wody na IC???



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości