Wymiatajace 1.6 TD z Polski
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Witam!
Poniewaz nie interesowałem się zbytnio pompami sterowanymi elektronicznie z TDI więc moja wiedza na temat ich sterownika (nastawnika) jest dość mała ale po przeczytaniu arykułu "Instrukcja_czyszczenia_nastawnika_pompy_typu_VP_37_by_ADAMM" zastanawiam się nad skonstrułowaniem prostego sterowania do pompy vp37. Pompa w zwykłym TD sterowana jest linką i właściwie to ustala dawkę paliwa pomijając resztę mechaniki która np. ogranicza dawkę przy dużych obrotach czy zmiana kąta wtrysku na zimnym silniku ("ssanie"). W pompie vp37 jest zwykła cewka która w zależności od przyłożonego napięcia (lub przebiegu napięcia np. fali prostokatnej o zmiennym czasie czy wypełnieniu) przesuwa tak samo mechanizm jak my w zwykłych pompach przesuwamy go nogą poprzez linkę. Oczywiście na wartość dawki w TDI ma wpływ wiele innych czynników jak sygnał z przepływki, czujników temp., potencjometru przepustnicy itd. Nam w zasadzie chodzi tylko o mozliwość regulacji dawki i nie interesuje nas to czy auto dymi czy nie bo jest za małe np. ciśnienie doładowania i obroty co w TDI reguluje sterownik, czy turbo przeładowuje czy nie itd. - tylko regulacja dawki. Jeśli ktoś miałby dostęp do wykresów napięciowych sterowania tej cewki to byłbym wdzięczny za wklejenie lub przesłanie na mail'a. No i co o tym myslicie?
Poniewaz nie interesowałem się zbytnio pompami sterowanymi elektronicznie z TDI więc moja wiedza na temat ich sterownika (nastawnika) jest dość mała ale po przeczytaniu arykułu "Instrukcja_czyszczenia_nastawnika_pompy_typu_VP_37_by_ADAMM" zastanawiam się nad skonstrułowaniem prostego sterowania do pompy vp37. Pompa w zwykłym TD sterowana jest linką i właściwie to ustala dawkę paliwa pomijając resztę mechaniki która np. ogranicza dawkę przy dużych obrotach czy zmiana kąta wtrysku na zimnym silniku ("ssanie"). W pompie vp37 jest zwykła cewka która w zależności od przyłożonego napięcia (lub przebiegu napięcia np. fali prostokatnej o zmiennym czasie czy wypełnieniu) przesuwa tak samo mechanizm jak my w zwykłych pompach przesuwamy go nogą poprzez linkę. Oczywiście na wartość dawki w TDI ma wpływ wiele innych czynników jak sygnał z przepływki, czujników temp., potencjometru przepustnicy itd. Nam w zasadzie chodzi tylko o mozliwość regulacji dawki i nie interesuje nas to czy auto dymi czy nie bo jest za małe np. ciśnienie doładowania i obroty co w TDI reguluje sterownik, czy turbo przeładowuje czy nie itd. - tylko regulacja dawki. Jeśli ktoś miałby dostęp do wykresów napięciowych sterowania tej cewki to byłbym wdzięczny za wklejenie lub przesłanie na mail'a. No i co o tym myslicie?
- Kapibara
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
- Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
- Kontakt:
dofcipnisCinek pisze:hehe ale to oprócz założenia wskaźnika musisz jeszcze coś pokręcić jakbyś tak nie wiedział
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
ventil, no to dobra ale co zrobisz jak bedziesz mial te przebiegi. do cewki idzie odpowiednie napiecie i prad i wokol sie wytwarza pole elektromagnetyczne i dzieki temu jest bardzo dokladny. ale ty chcesz podac wlasne napiecie ktore idzie na cewke tak??? wtedy nei cza linki tylko bedziesz musial skonstrulowac jakies uzadzonko. ale co z wolnymi obrotami, no i ewentualnie kontem wtrysku przy roznych predkosciach obrotowych
- Rapix
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2447
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
No i po małych probach z autem wazacym tyle samo...
wczoraj ustawiłem sie z passatem 1.9TDI B4 tak samo jak mój w kombi...
1 wyścig przegrałem dosłownie o maske... i to na 4 biegu...
2 raz przegrałem o dlugosc auta, nie che sie tłumaczyc czy cos ale zaniskich obrotów ruszyłem i na stracie mi sie przydławił...
Ogólnie jestem bardzo zadowolony bo auto było dosc mocno rozgrzane i u mnie przewodu do kolektora nie dalo sie dotchnac... (brak intercoolera) w tdi on był i przewodzik całkowicie zimny...
no cóz w tym tygodniu postaram sie intercooler zapakowac, a pózniej wydech zrobie i byc moze jeszcze dawke zwieksze... zobaczymy jakie efekty beda
ale mysle ze juz spokojnie z passatami TDI bede sobie radził...
wczoraj ustawiłem sie z passatem 1.9TDI B4 tak samo jak mój w kombi...
1 wyścig przegrałem dosłownie o maske... i to na 4 biegu...
2 raz przegrałem o dlugosc auta, nie che sie tłumaczyc czy cos ale zaniskich obrotów ruszyłem i na stracie mi sie przydławił...
Ogólnie jestem bardzo zadowolony bo auto było dosc mocno rozgrzane i u mnie przewodu do kolektora nie dalo sie dotchnac... (brak intercoolera) w tdi on był i przewodzik całkowicie zimny...
no cóz w tym tygodniu postaram sie intercooler zapakowac, a pózniej wydech zrobie i byc moze jeszcze dawke zwieksze... zobaczymy jakie efekty beda
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kapibara, dlatego właśnie przydał by sie wykres np. taki jak z oscyloskopu bo jeśli to jest stałe napięcie (prąd stały) i zmienia się tylko jego wartość to sprawa jest generalnie dość prosta ale jeżeli jest to napiięcie zmienne (prąd zmienny) a zmienia się cząstotliwość lub wypełnienie (tzn. impulsy dłuższe lub krótsze) to wtedy będzie trochę trudniej ale nie niemożliwe. Wolne obroty też są ustawione przez jakąś tam wartośc tego napięcia a kąt wtrysku w starych pompach na linkę chyba nie zmienia się w całym zakresie obrotów (pomijając wyciągnięcie "ssania"). Więc nie muszę go zmieniać. Rozumiem - w TDI jest to zmienne ale wszystko po to by właśnie zapewnic wiele rzeczy automatycznie jak np. "ssanie" na zimnym silniku czy ograniczenie dymienia przy nagłym przyciśnięciu "gazu" i przy zbyt małym ciśnieniu doładowania jak i ograniczenie dawki w górnym zakresie obrotów by ni przekręcić silnika. Mi to wszystko nie jest potrzebne bo: "batory" przy katowaniu mi nie przeszkadza, silnik palił na mrozach bez "ssania", obrotów nie przekręcę bo mam obrotomierz i te inne rzeczy...
[ Dodano: 11 Cze 2006 13:05 ]
miałem dostac przesyłkę z pompą TDI w sobote ale nie przyszła więc powinna być w tygodniu. bardzo mnie ciekawi ta sprawa więc jak tylko ją otrzymam to zaraz będę majstrował...
[ Dodano: 11 Cze 2006 13:05 ]
miałem dostac przesyłkę z pompą TDI w sobote ale nie przyszła więc powinna być w tygodniu. bardzo mnie ciekawi ta sprawa więc jak tylko ją otrzymam to zaraz będę majstrował...
- Kapibara
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
- Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
- Kontakt:
ale co ci to da, zastapisz linke napieciem i tyle bo pracowac to musis tak samo, bo nawet jak sobie ustawisz ze w pewnym zakresie obrotow da ci wieksza dawke paliwa to nei da ci sie ustawic zeby ci powietrza wtedy dal wiecej. z praktycznego punktu widzenia nie ma zadnego +. jedynei zeby sobie pokombinowac. mam 2 ksiazki poszukam w nich czegos na ten temat, moze bedzie jakis przebieg
[ Dodano: Nie Cze 11, 2006 14:12 ]
patrzylem i nei ma, mysle ze ciezo bedzie znlesc to napiecie. znalazlem zato parametry do diagnostyki pompy wtryskowej. tam sa napiecia przy roznych obrotach i temperatury. mozna samemu wyregolowac dawke jaka ma byc przy roznych obrotach ale to troche pracy cza wlozyc
[ Dodano: Nie Cze 11, 2006 14:12 ]
patrzylem i nei ma, mysle ze ciezo bedzie znlesc to napiecie. znalazlem zato parametry do diagnostyki pompy wtryskowej. tam sa napiecia przy roznych obrotach i temperatury. mozna samemu wyregolowac dawke jaka ma byc przy roznych obrotach ale to troche pracy cza wlozyc
Wiele artykułów przeczytałem na diesel.net. Jest tam "skarbnica" wiedzy jeśli chodzi o pompy starego typu. Na polskich forach zazwyczaj juz pisze się o TDI'kach, box'ach i chip'ach i programach do TDI. Może kiedys bardziej sie zagłebie w te tematy ale na razie chce zmajstrować mocniejsze 1,9TD raczej na mechanicznej pompie choc kto wie...
Kapibara, no niestety głowicy od TDI nie założysz to TD. W TDpaliwo spala sie w komorze wstępnej która jest umieszczona w głowicy a tłok jest prawie płaski (poza małym wyfrezowaniem. Natomiast w TDI (direct injection) głowica jest płaska, wystaje z niej koniec świecy i końcówka wtrysku a komora spalania jest w tłoku. Tłok ma jakby "dziurę" w środku i tam spala sie paliwo.
Głowica TD
![Obrazek](http://i46.photobucket.com/albums/f144/ventil/g322owicaTD.jpg)
Tłok TD
![Obrazek](http://i46.photobucket.com/albums/f144/ventil/t322okiTD.jpg)
Głowica TDI
![Obrazek](http://i46.photobucket.com/albums/f144/ventil/g322owicatdi.jpg)
Tłok TDI
![Obrazek](http://i46.photobucket.com/albums/f144/ventil/t322okTDI.jpg)
Głowica TD
![Obrazek](http://i46.photobucket.com/albums/f144/ventil/g322owicaTD.jpg)
Tłok TD
![Obrazek](http://i46.photobucket.com/albums/f144/ventil/t322okiTD.jpg)
Głowica TDI
![Obrazek](http://i46.photobucket.com/albums/f144/ventil/g322owicatdi.jpg)
Tłok TDI
![Obrazek](http://i46.photobucket.com/albums/f144/ventil/t322okTDI.jpg)
- Kapibara
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
- Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
- Kontakt:
o kurde no to fajnie, dzieki za odpowiedz. tak sobie myslale mze jakby zrobic tak jak mowisz zeby zamiast linki dac prosty ukladzik elektroniczny to jeszcze dolozyc regolowana dawke powietrza i bedzie super wypasik. mozna by wtedy sobie samemu dostosowac ile paliwa ma spalac przy jakich obrotach np. podrozuje sie przy to wtedy mala dawka a przy nieco wyzszych naprawde porzadna nawka paliwa i powietrza.
ewentualnie miec do jazdy na sredniej mieszance a w samochodzi miec przycisk ktoryby zmiekszal dawke paliwa i powietrza
ale to tylko takie sobie gdybanie
i jeszcze jdno co myslicie o natrysku wody na IC???
ewentualnie miec do jazdy na sredniej mieszance a w samochodzi miec przycisk ktoryby zmiekszal dawke paliwa i powietrza
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
ale to tylko takie sobie gdybanie
i jeszcze jdno co myslicie o natrysku wody na IC???
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości