



Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
w 1.9 TDI jest mnóstwo projektów na 125KM z litra i są to dupowozyzaprzal pisze:auta sa uzywane na codzien i wypadaloby zeby mialy jakastam bezawaryjnosc a ponad 100 koni z litra to przeciez i tak nie bedzie malo i nie ma sie czego wstydzic
190 to juz nie na tym turbo raczej... a co do tdi, to coz, sa wytrzymalesze jednak. Tutaj wystarczy 350nm i mozna korbe juz wygiac...więc 190KM z 1.6TD tez powinno się udać - trzymamy kciuki !
nei musisz mi tego mowic, ale jak juz wspominalem 11mm da tyle paliwa, ze "AZ"ventil pisze:Zaprzal, masz racje ale nawet przy mniejszej mocy jeśli ktos nie bedzie jeździł "z głową" to prędzej czy później uszkodzi silnik. Mocny diesel jest o tyle dobry w porównaniu z benzyna że można nim normalnie jeździc w mieście nawet pomimo duzej sprężarki i dużej turbodziury - mocna hardcorowa benzyna zazwyczaj nie ma normalnych wolnych obrotów i na niskich obrotach tez ma problem z jazdą. Ja jednak i tak bym zaeksperymentował...
Albo zrobić sterowanie podciśnieniowe elektroniczne VNT które na niższych obrotach odpowiednio ogranicza doładowanie i zwiększa je w miarę wzrostu obrotów.zaprzal pisze:chyba zeby zrezygnowac VNT a zapakowac jakas duza loche na wastegate - wkreci sie znacznie pozniej ale dzieki temu bedzie mniej Nm tylko duza mocjak ktos ma fure do eksperymentow i troche PLN to mozna probowac, jest wiele, wiele opcji
ale sterowanie oprócz obrotów jako dane wejściowe musiałony mieć też podane połozenie gazu, żeby nie było tak że pompuje na maksa przy stałej prędkości kiedy gaz jest ledwo co przydepnietyventil pisze:Albo zrobić sterowanie podciśnieniowe elektroniczne VNT które na niższych obrotach odpowiednio ogranicza doładowanie i zwiększa je w miarę wzrostu obrotów.
oczywiście przy odpowiednio wysokich obrotach <3500 rpmcowboy pisze:przy stałej prędkości
Przy lekkim gazie to moze nie bedzie pompowac aż tak bardzo bo spalin aż tak wiele nie będzie ale też by sie to przydało - no i układ sie komplikuje...cowboy pisze:ale sterowanie oprócz obrotów jako dane wejściowe musiałony mieć też podane połozenie gazu, żeby nie było tak że pompuje na maksa przy stałej prędkości kiedy gaz jest ledwo co przydepniety
przypadku VNT jak kierwonice przestawią się na łopatki to pewnie bedzie dmuchać ostro, nawet przy 1.6TD - mówię o wysokich obrotach....ventil pisze:moze nie bedzie pompowac aż tak bardzo bo spalin aż tak wiele nie będzie
sorki wydłuzyć miało byćcowboy pisze:skrócić sztangę
przede wszystkim spoglądać na wskaźnik boostventil pisze:Czyli pozostaje nam odpowiednio "manipulowac" pedałem "gazu" i spogladac na obrotomierz by nie deptac przy niskich obrotach
chyba nie doceniasz 1.6 lub przecenaisz tdi :p ostatnio widzialem wykres 1.6td na gt23v z merca 3,2 cdi i jakos sie dala wkrecic juz od 2800obortow, oczywiscie silnik byl KONKRETNIE dlubniety od gory do dolu...podejrzewam że ilość i energia kinetyczna spalin w 1.6 TD przy 3500 rpm jest podobna, jak nie większa jak 1.9 przy 1500 rpm...
a czego można wymagać od serii...producent raczej nie przewiduje,że ktoś chce sobie grzebać klekota i nie daje "bonusa" na zapaszaprzal pisze:co do seryjnych turbawek z tdi 110 itp to jest dla mnie go*** a nie turbo... nawet wielkosciowo jak sie na to popatrzy to smiac sie chce
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości