Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt cze 05, 2009 07:47

Michaś_1977 pisze:Ten,w którym teraz piszemy,to jest mój jedyny temat
Dlatego właśnie tu napisałem :grin:
Michaś_1977 pisze:tematu o moim autku nie widzisz,bo jeszcze nie ma takowego :jezor:
A szkoda, bo pewnie byłby to bardzo ciekawy temat. Ale co się odwlecze to nie uciecze, mam nadzieję :hmm:

Wracając do tematu, akumulatora nie chcę przesuwać, bo jego mocowanie na wiosnę reanimowałem i nie chcę tego znowu ciąć i przerabiać (szkoda, że nie zgraliśmy się w czasie bo zrobiłbym na gotowo).
Poza tym Ty masz w perspektywie założenie turbo K24, a ja pozostanę przy swojej K14. To może wystarczy mi taki cooler z Megane? No powiedzcie, że tak :helm:
W tym temacie Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd... chłopaki często montują taki cooler, ale głównie chyba do mk3 i nowszych aut.
Znalazłem taki cooler w gofie To_masa, on co prawda ma teraz TDI pod maską, ale w TD chyba też się sprawdzi.
Ostatnio zmieniony pt cze 05, 2009 08:04 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pt cze 05, 2009 08:40

piori pisze:Poza tym Ty masz w perspektywie założenie turbo K24, a ja pozostanę przy swojej K14. To może wystarczy mi taki cooler z Megane? No powiedzcie, że tak
piori, najpierw zadaj sobie pytanie w jaką moc celujesz i sobie na nie odpowiedz

[ Dodano: 05 Cze 2009 08:50 ]
piori, zakładaj co masz pod ręką napewno będzie lepiej nawet z małym niż wogóle bez niego



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt cze 05, 2009 09:47

arwam pisze:zakładaj co masz pod ręką
Pod ręką mam oryginalny z mk2, ale nie mam kompletnej obudowy do niego, więc to trochę bez sensu. Wolę zrobić to porządnie.
Co do planowanej mocy to bez szału, na razie jest podkręcona seria, dorzucę jeszcze większy wydech z jednym tłumikiem przelotowym na końcu no i FMIC. Mam już w głowie plan jak założyć ten z Megane, tylko muszę go zdobyć najpierw.
Myślisz, że cena z http://allegro.pl/item647038068_interco ... _2003.html jest OK, czy szukać taniej?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14207
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt cze 05, 2009 11:07

piori pisze:A szkoda, bo pewnie byłby to bardzo ciekawy temat. Ale co się odwlecze to nie uciecze, mam nadzieję :hmm:
Tak jest,będzie,ale jeszcze trochę cierpliwości...
piori pisze:Poza tym Ty masz w perspektywie założenie turbo K24, a ja pozostanę przy swojej K14.
W tej chwili jeżdżę na K-14 (chwilowo) i powiem Ci,że to właśnie K-14 wyzwala więcej ciepła niż K-24,więc tym bardziej powinieneś pomyśleć o większym ICku.
Aby rozwiać Twoje obawy,że mała K-14 nie wydoli z takim dużym IC,odpowiem,że radzi sobie znakomicie i nie laga.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » pt cze 05, 2009 13:59

piori pisze:Pod ręką mam oryginalny z mk2, ale nie mam kompletnej obudowy do niego
możesz bez obudów go załorzyć przed chłodnicą

[ Dodano: 05 Cze 2009 14:06 ]
Michaś_1977 pisze:Aby rozwiać Twoje obawy,że mała K-14 nie wydoli z takim dużym IC,odpowiem,że radzi sobie znakomicie i nie laga.
ale LAG jest bronią obusieczną ponieważ wolno nabiera prędkości więc ją wolno wytraca i raz rozbujana potrafi zamienić muła w prawdziego sprintera



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt cze 05, 2009 15:47

Ja bym odradzał te z meganki, lepiej sie pomęczyć i mieć coś porządnego, a nie wku(denerwować) sie w cieplejsze dni na niemoc i czarne chmury za nami, jak chcesz to moge Ci swój sprzedać - w zasadzie jest Plug&Play w pół godziny założysz, razem z cięciem rur.

Ale mówię, radość z jazdy występuje tylko poniżej 20 stopni na dworze.

A teraz z innej beczki :)

Wiecie jak jest rozwiązany natrysk wody na ic, np w subaru?

Zauważyłem, że w trasie w deszczu można podlać więcej paliwa i ani śladu dymka - wywnioskowałem, że kropelki wody dodatkowo chłodzą intercooler.
Po głowi mi chodzi pomysł z instalacją do spryskiwania reflektorów, tylko z czego graty wziąć :? No i ciekawe co chłodnica wody powie na takie traktowanie

[ Dodano: 05 Cze 2009 15:49 ]
ps założyłem sobie poliuretanowe tuleje w zawias - super sprawa mówie wam :)
Ostatnio zmieniony pt cze 05, 2009 15:51 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pt cze 05, 2009 16:18

Ale mówię, radość z jazdy występuje tylko poniżej 20 stopni na dworze.
a nie prawda albo inaczej jak wolniej jedziesz to nie ma wystarczającego przedmuchu i słabiej wtedy chłodzi ale to jest fakt że w upalne dni gorzej ciągnie

[ Dodano: 05 Cze 2009 16:20 ]
t0mal,

jeśli nie planeujesz ciśnień większych niż 1,5bara to mogę Ci swój odstąpić po taniości ledwo z przodu się mieści i całkowicie zakrywa chłodnicę a ja planuję się na coś w całości z aluminium przesiąść bo ten nie wytrzyma ciśnienia 2,0bara w upalne dni

[ Dodano: 05 Cze 2009 16:22 ]
t0mal pisze:Zauważyłem, że w trasie w deszczu można podlać więcej paliwa i ani śladu dymka - wywnioskowałem, że kropelki wody dodatkowo chłodzą intercooler.
dobrze wywnioskowałeś
t0mal pisze:No i ciekawe co chłodnica wody powie na takie traktowanie
a co ma powiedzieć? jak pamięcią sięgam chłodnice zawsze nieme były :rotfl:
spokojnie możesz zakładać i niczego nie musisz się obawiać

[ Dodano: 05 Cze 2009 16:24 ]
t0mal pisze:ps założyłem sobie poliuretanowe tuleje w zawias - super sprawa mówie wam
ile za nie płaciłeś bo moje kilka tys km po naprawie już się zaczynają tłuc i koła znów chodzą ale naszczęście ława się trzyma :helm:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt cze 05, 2009 18:33

arwam pisze:ciśnień większych niż 1,5bara
Serce mówi jedno :) ale niestety portfel mówi drugie :) ale że narazie kasa schowała się gdzies w aucie także :) sorry ale nie wystarczy :)

A poliuretany kupiłem polskie, żółciutkie, ż tym, żę zmieniłem tylko tylną gume wachacza w trosce o całość belki, myślałem że bedzie beton masakra, bo żeby włożyć swożeń musiałem z kolegą wachacz deseczką doginać, ale okazało się że jest wporządku, narazie nic wiecej nie moge powiedziec bo dopiero 3 dni jeżdze.

[ Dodano: 05 Cze 2009 18:37 ]
Dzisiaj w końcu pozmieniałem przeguby przy skrzyni no i mam nowy problem - luż na łożyskach w dyfrze :?

Trzecia skrzynia na dwa lata jazdy :grrr:
Ostatnio zmieniony pt cze 05, 2009 18:38 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » sob cze 06, 2009 14:34

u mnie sprawa wygląda tak: po założeniu obrotka postanowiłem zmniejszyć trochę obroty i ostawiłem tak żeby na ciepłym silniku miał ok 900-950 bez ssania - zaciaglem ssanie ma ok 1000, na zimnym na ssaniu przy odpalaniu łapie od razu ale trochę kuleje muszę mu pomoc gazem. Zerkonolem tez do lda czy nie ma tam za dużo oleju z turbiny i próbowałem go wyciągnąć ale jakoś nie dałem rady zato troszkę go przekręciłem przez przypadek i tu moje pytanie czy moglem w ten sposób przestawić to cos na czym jest oparta sprężyna od lda (takie zębate) bo golf mniej kopci i tak jakby troszkę jest mocniejszy ale do 70 kucy to mu daleko. Ciaglem dzis tak do ok 4 tys obr i kopci dużo mniej niz wcześniej, turbinę słychać juz od ok 1,9 tys obr i wtedy czuć jakby auto zaczynało ciągnąc. Ale co mnie niepokoi po wciśnięciu sprzęgła obroty utrzymują sie na ok 1050 a jak zaciągnę ssanie po parunastu sekundach rośnie do ok 1100 jak go lekko przydusze sprzęgłem to spadają to 950 i tak zostają do kolejnej przygazowki co wy na to??

[ Dodano: 07 Cze 2009 09:04 ]
przestawiłem dziś kąt wtrysku (opóźniłem go) najpierw o ok 2 mm i spróbowałem zpalic: zapalił od razu (silnik zimny) ale kopcił na niebiesko czy biało, taki duszący dym i trochę szarpał, wiec wróciłem o 1 mm i znowu próba zapalił bez kopcenia i równo pracował jak lekko dodałem gazu to podkapca na czarno! Powiedzcie czy miedzy za wczesnym a zapoznym jest tylko taka mała różnica ok 2-3 mm przesunięcia pompy?? i co z tymi głowicami i walkami w td a d są takie same czy się różnią??
Ostatnio zmieniony ndz cze 07, 2009 09:04 przez ronuch, łącznie zmieniany 1 raz.


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt cze 09, 2009 10:57

2-3 mm to duża różnica przy przestawianu pompy, silnik ma pracować gładko, a nie grzechotać jak stary tranzol.

Falowanie, problemy z obrotami to wina rozregulowanego wydatku resztkowego, jeżeli po odpaleniu na ciepłym np masz małe obroty, a póżniej wzrastają, to trzeba delikatnie cofnąć dźwignię gazu (po pół obrotu na śróbie z tyłu).

LDA widocznie przekręcone mniejszym wcięciem - mniej paliwa - mniej kopcenia

[ Dodano: 09 Cze 2009 11:05 ]
Dodam pare takich wskazówek, co mi do głowy przychodzi - wtryski :)

Auto ma chodzic tak, żeby pan na stacji pytał się czy ma lać benzynę :) wtedy bedziesz wiedział, golf odpala nawet z tragicznie rozjechanym kontem wtrysku, możesz nawet na kole mieć przestawiony o ząbek i też bedzie palił.

Co do głowic o ile się nie myle JP i JR mają te same, 1V, SB, RA mają zmienione wałki rozrządu, pozostałe szczegóły budowy głowic są mi nie znane, inne są numery VW różnią sie chyba 1 znakiem



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » wt cze 09, 2009 22:43

udało mi sie dzisiaj znaleźć trochę czasu i sprawdziłem kompresje na pozostałych garach i jest średnio po 32 bary na zimnym silniku różnica ok 1 bara. Wykręciłem tez wtryski i okazało sie ze sa ustawione kolejno od rozrządu 100,120,130 i czwartego nie sprawdzałem bo nie miałem podkładek termoizolacyjnych, niestety nie dało sie ich juz dociągnąć na 155 wiec podkładałem kawałki starej żyletki do golenia i sa ustawione tak na ok 130 i wydaje mi sie ze auto chodzi lepiej (nie klepie tak) ale niestety jazdy próbnej nie było bo zrobione kilka bronkow przy robocie. Same końcówki sa ok bo fajnie rozpylają nawet przy 120 bar - jedna wygląda mi jakoś dziwnie bo po wtrysku spada w nim ciśnienie wiec ja wymienię na nowa ale skąd wziasc mam podkładki do regulacji??
t0mal pisze:Falowanie, problemy z obrotami to wina rozregulowanego wydatku resztkowego, jeżeli po odpaleniu na ciepłym np masz małe obroty, a póżniej wzrastają, to trzeba delikatnie cofnąć dźwignię gazu (po pół obrotu na śrubie z tyłu)
która śrubą kręcić ta co ogranicza pedał gazu na wolnych obrotach czy ta kolo ssania??propos tej kolo ssania kręciłem dziś nią trochę i rozpadła mi sie, zgubiłem ta dolna sprężynkę - jest ona do czegoś potrzebna czy może jej nie być??


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » wt cze 09, 2009 22:54

chodzi o śrube wydatku szczątkowego, opera się na niej dzwignia gazu [na biegu jałowym]
dolna sprężynka nie jest potrzebna[tez jej nie mam], za to górna TAK.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr cze 10, 2009 18:37

andrew.zbyrko pisze:dolna sprężynka nie jest potrzebna
No i ja ją zgubiłem :bigok:
w poprzedniej pompie nic się nie działo, w nowej troche mi się rozjeżdzają obroty po pewnym czasie (odkręca się śróbka)



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » czw cze 11, 2009 12:01

a ma może ktoś z was dostęp do podkładek regulacyjnych wtrysków?? bo sam bym je sobie ustawił ale nie mam czym ich regulować!!!


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości