marcinas1983 pisze:
Jak to możliwe, skoro ja mając wczesny kąt wtrysku na seryjnych ustawieniach nawet ustawiając duże doładowanie auto nie zbiera się wcale dobrze... i nic prócz kupy dymu za samochodem nie występuje??
jak masz za wczesny kąt to maksymalne ciśnienie w cylindrze wypada przed OT. przez co ciśnienie w cylindrze nie jest dobrze wykorzystane i silnik się grzeje ale nie jedzie jak powinien. lepiej mieć nieznacznie za późny kąt niż za wczesny.
tomogolf2, ja zakładam zawsze takie sprężyny jak są na tłoko-rozdzielaczu. a sprężynkę z pod krzyżaka najczęściej całkowicie wyrzucam jeśli trzeba zbyt dużego nacisku żeby fala siadła jak należy na rolkach.
tomogolf2 pisze: bo jak mialem normalny mechanizm z linka to w kolko mi z tamtad cieklo paliwo mimo nowych oringow...
wina uszkodzonego łożyskowania dźwigienki
Swid3r pisze:Panie i Panowie, po przeczytaniu kilkunastu tematów o modach w pompach i budowaniu pomp do mTDI jedna rzecz jest dla mnie nie do końca jasna. Większość z was buduje pompę na mtdi na bazie pompy od AAZ, ja natomiast nie mam takiej pompy, mam pompę od 1.6TD z BP. Wydaje mi się, że może być ale wolę się upewnić.
chodzi o to że pompa od 1.9TD czy D ma lepiej rozwiązane łożyskowanie wałka. jak masz luż na wałku a prawie każda pompa od 1.6TD ma luz masz wtedy problem z pływającym kątem wtrysku jak przy ściętym klinie na wale.
po za tym korpus pompy od 1.6 ze względu na zbyt wąskie łożyskowanie wałka i w dodatku znacznie mocniej obciążony niż wcześniej bardzo szybko się zużyje. dlatego ja nawet modząc 1.6 używam jako bazy pomp od 1.9.
needved pisze:marcinas1983 napisał(a):
Ciekawi mnie też to, że silniki 1.6TD różniące się mocami mają różne ciśnienia wewnątrz pompy... te z większą turbiną typu k24/T3 mają mniejsze ciśnienie wewnątrz pompy.... zaś te z małymi turbinami SB/RA mają większe nie licząc wolnossącego diesla i 1V.
Nie sugerował bym się tu turbinami a na przykład tym czy wszystkie te pompy mają mechanizm LDA. Pompy z AAZ też różną się ciśnieniami wewnętrznymi. Pompa z LDA ma niższe ciśnienie, Eko-pompa bez LDA ma wyższe ćiśnienie.
marcinas1983, słuszna uwaga. mniejsze turbiny majamniejszy przelot na gorącej częście więc jest wcześniejszy kąt wtrysku wtedy spaliny są chłodniejsze i jest ich "mniej" pozornie ponieważ mają mniejszą objętość.
właśnie dlateog w wyczynowych silnikach z turbinami jak wiadra stosuje się bandaże i inne sztuczkimające na celu nie tylko obniżyć temp w komorze silnia ale przedewszystkim utrzymać ciepłotę spalin bo mają wtedy większą energię kinetyczną. bo ich prędkośći jest większa niż ta sama masa ale z mniejszą prędkością.
także mniejsze ciśnienie wewnątrz pompy to późniejszy kąt=>późniejszy kąt to gorętsze spaliny=> większa energia spalin=> większa energia spalin=> szybsze wstawanie turbo.
zrób tak jak Ci mówiłem.
jak ustawisz statyczny kąt to wtedy ustaw sobie kąt dynamiczny,
to musi zadziałać, chyba że masz felery zawór zatrzymywania silnika