Strona 15 z 40

: pt maja 12, 2006 21:03
autor: ventil
Kapibara, wiem że mam większą dawkę w tym "kęconym" ale ruszanie bez "gazu" kiedy dawka jest stała - i wtedy ja odczuwam dość dużą różnice pomiedzy jednym a drugim. Wydaje się mi nawet że pomiędzy pompą od RA i od SB praktycznie nie ma większych różnic - być może się mylę - mam w pracy ETKĘ VW więc jutro z ciekawości sprawdzę numery pomp. Wtryski to w/g katalogów i programów - SD274

: pn maja 15, 2006 10:32
autor: Kapibara
ventil, nie ma to sa te same pompy chyab nawet w JR byly montowane dokladnei te same poprostu to sa te z grzybkiem

: pn maja 15, 2006 22:19
autor: ventil
Patrzyłem w ETCE. Pompy maja te same numery - różnia sie literką na samym końcu. Ciężko powiedziec jaka to różnica. RA, SB i JR to generalnie bardzo podobne silniki z tym że JR nie miał IC. Każdy z nich ma natrysk oleju na tłoki. Nie zwróciłem uwagi na końcówki wtrysków ale RA i SB maja chyba te same.

: pn maja 15, 2006 22:29
autor: gniochu
ventil pisze:Patrzyłem w ETCE. Pompy maja te same numery - różnia sie literką na samym końcu. Ciężko powiedziec jaka to różnica. RA, SB i JR to generalnie bardzo podobne silniki z tym że JR nie miał IC. Każdy z nich ma natrysk oleju na tłoki. Nie zwróciłem uwagi na końcówki wtrysków ale RA i SB maja chyba te same.
to jednak sprawdziles??:)Czyli JR tez ma natrysk oleju. To w takim razie roznica tkwi tylko w IC?? I wtryskach??

: pn maja 15, 2006 23:05
autor: zaprzal
jest troche roznic, sb ma wieksze sprzeglo, jakas tam pompe wody elektryczna ktora teoretycznie miala chlodzic turbo po zgaszeniu silnika, jakimistam drobiazgami sie roznia, jak to ktos kiedys okreslil "SB/RA ma wszystko wieksze ;)" ogolnie bardziej sie nadaja do zabawy juz fabrycznie, nie trzeba praktycznie nic zmieniac oprocz wydechu tylko od razu dlubac ;)

: pn maja 15, 2006 23:25
autor: naum
1V też ma natrysk oleju na tłoki. Sprzęgło w 1V jest o średnicy 200mm w RA i SB 210mm, końcówki wtrysków są takie same w RA i SB, a w 1V są takie same jak w 1.9D mk3.

: pn maja 15, 2006 23:38
autor: Kapibara
no turbo chlodzone i chyab ijnne cisnienei doladowania razem z dawka paliwa bo przeciez 10 kucy z IC sie nei wzielo tylko

: wt maja 16, 2006 03:48
autor: Krzylu
pompa wtryskowa w JR a RA/SB jest inna nawet wizualnie to widac ze sa inne
poczatek wtrysku w RA jest taki sam ja w 1V
JR ma inny stopien otwarcia zaworow w gornym martwym punkcie niewiem czy ma to jakis zwiazek z moca ale rozni sie troche to od pozastalych TD

: pt maja 19, 2006 22:20
autor: ventil
W kazdym razie, koledzy, jeśli macie zamontowane jakiekolwiek turbo :chytry: to juz nie jest źle :jezor: , zawsze cos mozna "podłubać" przy takim silniku i "podnieść" jego parametry takcyjne. Swoją droga koleś który kiedyś wymyślił turbo to musiał byc gość! Bez niego nasze maszyny były by raczej odporne na wszelkie regulacje... :grin:

: pt maja 19, 2006 23:28
autor: szerszeniak
dziś wsadziłem sobie MBC (manual boost control) na początek ustawiłem na pełen przepływ powitrza i odrazu czuc było różnice auto lpiej sie wkrecało z niskich obrotów i chetniej przyspieszalo potem go troszke przykręciłem i jest naprawde fajnie cisnienie podniosłem z 0,65 do 0,9 ale nie to jest najfajniejsze bo chodzi o to ze nawet gdy nie daje calego gazu tylko równo przyśpieszam to ciśnienie wskakuje na 0.5-0,7 czyli praktycznie tak jak poprzednio bylo przy pełnym obciąrzeniu autko zrobilo sie o wiele dynamiczniejsze w średnich i niskich obrotach :bigok: dawka na razie pozostała taka jak byla

: śr maja 31, 2006 09:37
autor: Cinek
ziomki, co jest ?? nikt nic nie robi już ??

: czw cze 01, 2006 11:45
autor: Rafit
Ja będę robić tylko muszę dokładnie przewałkować temat, kupić wszystkie dodatkowe wskaźniki i jak narazie poczekać aż auto wróci z blacharki, bo jak narazie postawiłem na styling :) A osiągi mojego auta i tak są dośc zadowalające. Jak myślicie jak teraz mam setke poniżej 10 sekund to po zwiększeniu ciśnienia w ile będzie możliwe robienie jej?

: czw cze 01, 2006 18:49
autor: Cinek
dziś o 4:21 pobiłem swój dotychczasowy rekord prędkości TDkiem :)