Wymiatajace 1.6 TD z Polski

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pt maja 12, 2006 21:03

Kapibara, wiem że mam większą dawkę w tym "kęconym" ale ruszanie bez "gazu" kiedy dawka jest stała - i wtedy ja odczuwam dość dużą różnice pomiedzy jednym a drugim. Wydaje się mi nawet że pomiędzy pompą od RA i od SB praktycznie nie ma większych różnic - być może się mylę - mam w pracy ETKĘ VW więc jutro z ciekawości sprawdzę numery pomp. Wtryski to w/g katalogów i programów - SD274



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pn maja 15, 2006 10:32

ventil, nie ma to sa te same pompy chyab nawet w JR byly montowane dokladnei te same poprostu to sa te z grzybkiem



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pn maja 15, 2006 22:19

Patrzyłem w ETCE. Pompy maja te same numery - różnia sie literką na samym końcu. Ciężko powiedziec jaka to różnica. RA, SB i JR to generalnie bardzo podobne silniki z tym że JR nie miał IC. Każdy z nich ma natrysk oleju na tłoki. Nie zwróciłem uwagi na końcówki wtrysków ale RA i SB maja chyba te same.



Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » pn maja 15, 2006 22:29

ventil pisze:Patrzyłem w ETCE. Pompy maja te same numery - różnia sie literką na samym końcu. Ciężko powiedziec jaka to różnica. RA, SB i JR to generalnie bardzo podobne silniki z tym że JR nie miał IC. Każdy z nich ma natrysk oleju na tłoki. Nie zwróciłem uwagi na końcówki wtrysków ale RA i SB maja chyba te same.
to jednak sprawdziles??:)Czyli JR tez ma natrysk oleju. To w takim razie roznica tkwi tylko w IC?? I wtryskach??



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn maja 15, 2006 23:05

jest troche roznic, sb ma wieksze sprzeglo, jakas tam pompe wody elektryczna ktora teoretycznie miala chlodzic turbo po zgaszeniu silnika, jakimistam drobiazgami sie roznia, jak to ktos kiedys okreslil "SB/RA ma wszystko wieksze ;)" ogolnie bardziej sie nadaja do zabawy juz fabrycznie, nie trzeba praktycznie nic zmieniac oprocz wydechu tylko od razu dlubac ;)



naum
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr mar 23, 2005 22:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: naum » pn maja 15, 2006 23:25

1V też ma natrysk oleju na tłoki. Sprzęgło w 1V jest o średnicy 200mm w RA i SB 210mm, końcówki wtrysków są takie same w RA i SB, a w 1V są takie same jak w 1.9D mk3.



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pn maja 15, 2006 23:38

no turbo chlodzone i chyab ijnne cisnienei doladowania razem z dawka paliwa bo przeciez 10 kucy z IC sie nei wzielo tylko



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt maja 16, 2006 03:48

pompa wtryskowa w JR a RA/SB jest inna nawet wizualnie to widac ze sa inne
poczatek wtrysku w RA jest taki sam ja w 1V
JR ma inny stopien otwarcia zaworow w gornym martwym punkcie niewiem czy ma to jakis zwiazek z moca ale rozni sie troche to od pozastalych TD



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pt maja 19, 2006 22:20

W kazdym razie, koledzy, jeśli macie zamontowane jakiekolwiek turbo :chytry: to juz nie jest źle :jezor: , zawsze cos mozna "podłubać" przy takim silniku i "podnieść" jego parametry takcyjne. Swoją droga koleś który kiedyś wymyślił turbo to musiał byc gość! Bez niego nasze maszyny były by raczej odporne na wszelkie regulacje... :grin:



Awatar użytkownika
szerszeniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: szerszeniak » pt maja 19, 2006 23:28

dziś wsadziłem sobie MBC (manual boost control) na początek ustawiłem na pełen przepływ powitrza i odrazu czuc było różnice auto lpiej sie wkrecało z niskich obrotów i chetniej przyspieszalo potem go troszke przykręciłem i jest naprawde fajnie cisnienie podniosłem z 0,65 do 0,9 ale nie to jest najfajniejsze bo chodzi o to ze nawet gdy nie daje calego gazu tylko równo przyśpieszam to ciśnienie wskakuje na 0.5-0,7 czyli praktycznie tak jak poprzednio bylo przy pełnym obciąrzeniu autko zrobilo sie o wiele dynamiczniejsze w średnich i niskich obrotach :bigok: dawka na razie pozostała taka jak byla


sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » śr maja 31, 2006 09:37

ziomki, co jest ?? nikt nic nie robi już ??


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » czw cze 01, 2006 11:45

Ja będę robić tylko muszę dokładnie przewałkować temat, kupić wszystkie dodatkowe wskaźniki i jak narazie poczekać aż auto wróci z blacharki, bo jak narazie postawiłem na styling :) A osiągi mojego auta i tak są dośc zadowalające. Jak myślicie jak teraz mam setke poniżej 10 sekund to po zwiększeniu ciśnienia w ile będzie możliwe robienie jej?



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw cze 01, 2006 18:49

dziś o 4:21 pobiłem swój dotychczasowy rekord prędkości TDkiem :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości