Strona 15 z 38

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt paź 26, 2012 14:57
autor: Matiuas
EMP-TURBO pisze:wydaje mi sie ,że z racji mniejszej sprawności silnika przy zastosowaniu starego typu turbosprężarki spalanie będzie większe ,jakby nie było układy wtryskowe z tamtych czasów nie były na tyle precyzyjne ,w dawkowaniu paliwa i raczej było go zawsze za wiele w stosunku do powietrza .........
Więc lepszym wyborem będzie k14 zwłaszcza że silnik nie będzie osiągał dużych mocy. Po włożeniu pina i IC celuje w okolice 90-100km, więcej nie będzie ze względu na seryjny wał, sprzęgło i nominalne ustawienia pompy.

EMP-TURBO, możesz się wypowiedzieć na temat pytań o k14, które zadałem parę postów wyżej?

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt paź 26, 2012 15:05
autor: ciepek
0

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt paź 26, 2012 15:34
autor: Matiuas
ciepek pisze:wsadz k14 passat (80koni)bedzie idealna i bez przeróbek
Chodzi o k14 z silnika 1,6 TDic, oznaczenie SB, czy jakieś inne ? Mam możliwość kupienia takiej z passata b3 chłodzoną wodą, chłodzenie wodą bym zaślepił.

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt paź 26, 2012 15:49
autor: ciepek
Matiuas pisze:
ciepek pisze:wsadz k14 passat (80koni)bedzie idealna i bez przeróbek
Chodzi o k14 z silnika 1,6 TDic, oznaczenie SB, czy jakieś inne ? Mam możliwość kupienia takiej z passata b3 chłodzoną wodą, chłodzenie wodą bym zaślepił.
ja mam bez chłodzenia wydłubane z passata b3
nie wiem czy mozna zaslepiac...

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt paź 26, 2012 15:55
autor: Matiuas
ciepek pisze:nie wiem czy mozna zaslepiac...
Wyczytałem gdzieś że niby można, ale pewien nie jestem.
Jeżeli się ktoś orientuje chętnie posłucham :)

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt paź 26, 2012 16:00
autor: marcinas1983
Miałem w SB'ku turbo chłodzone dodatkowo wodą i zmieniając je na k24 zaślepiłem węże i po problemie, zaś moja turbina poszła do kumpla auta gdzie nie było wyjść na chłodzenie wodne i działała bez problemu.

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt paź 26, 2012 18:06
autor: ciepek
czyli zaslepiac chyba mozna
tylko jest jedno ale ....
nie wiadomo czy ta z chłodzeniem jest tak samo wydajna jak bez :bajer:
najlepiej oblukac na allegro numery i porównac ile sie da

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt paź 26, 2012 19:16
autor: EnejVW
ciepek,
wyrzuc bost pin to hamulec dla turbo i paliwa a uruchom czucie pod prawym butem
tego nie rozumiem.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt paź 26, 2012 20:45
autor: biznes88
kolego pin blokuje nam dzwignie. po to jest w stozku ze jak "idzie" na dol (w tedy jak zwieksza sie cisnienie w dolocie) to bolec sie wysuwa i zwieksza sie ruch dozownika. No nie wiem mysle ze dobrze wytlumaczylem jak cos to poprawic.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt paź 26, 2012 20:52
autor: EnejVW
biznes88, bo pierwszy raz spotkałem się z tym że się go po prostu wyciąga.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt paź 26, 2012 22:03
autor: marcinas1983
TDiesel power, można założyć górę od zwykłego D i już masz pełen ruch dźwigni dozownika bez blokady jaką jest LDA.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt paź 26, 2012 22:53
autor: t0mal
Bez lda silnik jest bardzo wrażliwy na ruch pedału gazu - większość koksu leci już po lekkim wciśnięciu pedału.
No i łatwiej motor przegrzać.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: sob paź 27, 2012 08:26
autor: EnejVW
Aha już czaje, ale w tym przypadku raczej nie istnieją pojęcia takie jak kultura pracy czy np. ekonomia;)

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: sob paź 27, 2012 10:18
autor: EMP-TURBO
chłodzenie wodne w korpusie środkowym ,w żaden sposób nie wpływa nia wydajnośc turbosprężarki ...........bardzo rzadko stosuje się turbosprężarki z chłodzeniem wodnym w dieslach ,w benzynach tak ,ale tam jest zawsze dużo wyższa temperatura spalin niż w dieslu ,a skoro układy wirujące wytrzymują w benzynie ,to w dieslu mają dużo łatwiejsze życie ........

co do specyfikacji układów wirujących ,to muszę mieć numery turbosprężarek ,lub od jakiego konkretnie auta z jakim oznaczeniem silnika były ..........

http://www.facebook.com/emp-turbo" onclick="window.open(this.href);return false;