Strona 14 z 40

: wt maja 09, 2006 07:37
autor: Kapibara
Rapix pisze:Jak sie okazało głupek ze mnie bo mój wskaznik jest w psi i po przeliczeniu wyszło ze turbo pompuje mi 1,2 bara wiec jest ok
:bigok:

: wt maja 09, 2006 13:19
autor: Rapix
:grin: tak bywa :P

: wt maja 09, 2006 22:22
autor: szerszeniak
wie ktoś moze jakie są najlepsze pompy wtryskowe do Td 1,6 lub 1,9 jakie oznaczenia ja mam u siebie obecnie taka od SB i nie jestem zadowolony ponoc ta co była orginał o wiele lepsza niz ta co teraz mam a moze jest do trafienia jeszcze jakaś fajniejsza o większym ciśnieniu wtrysku?

: śr maja 10, 2006 09:04
autor: ventil
szerszeniak, a dlaczego nie jesteś zadowolony z tej pompy? Ja uważam że to jest świetna pompa i jak najbardziej nadaje się do modyfikacji. Ciśnienie wtrysku zazwyczaj ustawiane jest na wtryskach (dla SB ok 155-160 bar).
Pytanie do wszystkich - czy znacie jakieś namiary na firmy gdzie można kupic kolanka gumowe do rur od intercooler'a? Udało mi się tanio zorganizować duży IC ale problem mam właśnie z podłączeniem bo brak mi tych kolanek.

: śr maja 10, 2006 09:35
autor: Rapix
Poszukaj tu
http://www.tsimagnet.pl/?p=productsMore&iProduct=58 choc w zwykłych sklepach mozesz znalesc kolanka...

: śr maja 10, 2006 17:19
autor: zaprzal
szerszeniak, co Ci nie odpowiada w tej pompie?

: śr maja 10, 2006 21:58
autor: szerszeniak
zaprzal, a jakie cisnienie daje RA. nie jeździłem ta tej 2 pompie ale ponoc była o wiele dynamiczniejsza tj, dawała wieksze ciśnienie mam wieksze wtryski i ta pompa cio jest teraz ni8e sprawdza sie z nimi nie jest w stanie wytworzyć dostatecznie duzego ciśnienia zeby dobrze z nimi działać nie próbowałem jeszcze ale ponoć nawet sobie za bardzo dawki nie podkręce:( czekam na tamta pompe jak bedzie to powiem jakie była różnica w dynamice zrobie sobie pomiary czasu

: czw maja 11, 2006 07:58
autor: zaprzal
szerszeniak, hmm, nie wiem jakie dokladnie ma cisnienie, ale jest wystarczajaco wydajna by wykarmic duze wtryski jakie sa seryjnie w SB. moze poprostu cos nie tak z ta pompa?

[ Dodano: Czw Maj 11, 2006 7:58 am ]
od czego zalozyles te "wieksze wtryski"?

: czw maja 11, 2006 21:33
autor: ventil
Rapix, dzięki za link, o to mi chodziło...

szerszeniak, mam dwa golfy z silnikiem SB i wydaje sie mi że jest to kwestja regulacji pompy i kąta wtrysku. Pomijając fakt że ten którym jeżdżę jest podkręcony to powiem Ci że i tak jest różnica pomiedzy nimi przy ruszaniu gdzie turbo nic nie tłoczy i nie ma żadnego wpływu na przyśpieszanie. Mój kręcony rusza lekko bez "gazu" z jedynki, ten drugi gdy ruszam bez "gazu" to dośc mocno spadają obroty i robi to po prostu "gorzej". Również w tym drugim by ruszyć dynamiczniej trzeba wcisnąc więcej pedał niz w tym pierwszym - powtarzam nie ma tu wpływu turbo bo nie tłoczy przy małych obrotach. Tak więć regulacje maja duży wpływ na pracę pompy. Chyba że jest po prostu zużyta. Uważam że pompa od SB może śmiało zasilać silnik 1,9 i to właśnie zamierzam zrobić w przyszłości. Na amerykańskim forum są opisy i zdjęcia jak w pompach od SB zakładają elementy z pomp od silnika 110KM (AFN) co oczywiście również zwiększa dawkę przy pełnym obciążeniu.
No i właśnie - piszesz o większych wtryskach bo o ile trochę czytałem na ten temat to większy przeływ mają chyba tylko od mercedesa 300TD

: czw maja 11, 2006 21:45
autor: szerszeniak
kurzcze nie odpowiem od czego te wieksze wtrski bo niewiem dowiem sie i dopytam sie pompiarza jakie ciśnienie bedzie dawac ta 2 pompa która mam zamiar załorzyć. niewiem ile w tym prawdy ale słyszałem od znajomego co w tym troche siedzi ze na stany była wypuszczona jetta 1.6TD z klimą i dostosowanapompą do obciąrzenia w serji miał chyba 95KM nigdzie sie z tym nie spotkałem wiec nie moge być pewny Moja pompe odrazu robie pod kontem wiekszego ciśnienia. a ta pompe co mam teraz na samochodzi mimo ze SB to jednak nie jest jakas specjalna bo miała być tylko tymczasowa na czas naprawy tamtej rozwalona panewka czy łorzysko efekt był taki ze nie chcial iść wcale w obroty teraz na nią czekam niestety po zrobieniu na prubach ponownie obróciło panewke:( teraz czekam na werdykt czy da rade to zrobić zeby było dobrze

: czw maja 11, 2006 21:58
autor: ventil
No nie wim, byc moze faktycznie cos z tą pompą jest nie tak - jak widzisz na filmie mam SB i pompa raczej z naddatkiem :grin: zapewnia zasilanie silnika w paliwo co potwierdza, hehe, czarna chmura wydobywająca sie z rury mojego golfa... :smoke: Generanie już nic nie kombinuje w tym aucie - szukam 4x4 i wtedy podejdę do tematu naprawdę poważnie.

: czw maja 11, 2006 22:08
autor: szerszeniak
ok a jaka jest różnica pomedzy silnikami (pompami) RA i SB oznaczenie moich wtrs=ysków to 273 nie do końca wiem o co chodzi ale sa jakieś dwóstopniowe i stosowane tylko w tych silnikach pompa ma ise różnic od tej co jest teraqz dynamika efekt jaki ma to dać to krutszy i bardziej intensywny wtryski rozpylenie paliwa :food: ponoc ta pompa niebawem bedzie w moich rekach do pompy która jest teraz są inne wtryski i dlatego prawdopodobnie nie jestem zadowolony z niej przyjdzie nowa pompa zacznie sie kręcenie licze na czas do 100km/h ponizej 12s w końcu ta passat i na poczatek wystarczy katalog podaje okolo 16s wiec poprawa itak spora:)

: czw maja 11, 2006 23:29
autor: Rapix
U mnie np. po zwiekszeniu dawki jest bardziej odczuwalny moment kiedy turbo daje wystarczjaco powietrza... tzn. tak zwana turbo dziure... wczesniej jej praktycznie nie było czuc w tej chwili dosc wyraznie...

: pt maja 12, 2006 08:24
autor: Kapibara
ventil, lepiej chodzi ci od nizszych obrotow bo masz wieksza dawke ustawiona paliwa tu turbina nie potrzebna zeby lepiej smigal

sam sie zastanawiam jaka jest roznica miedzy RA i SB no i czy jest ona tak bardzo odczowala w wytrzymalosci bo osiagi te same