Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EnejVW » sob paź 20, 2012 09:26

Q_mac, Ja miałem gorzej, niedawno kupiłem oczywiście na allegro TD04 w idealnym stanie jak zapewniał sprzedawca. Przed zakupem nawet do niego dzwoniłem żeby zapytać o dokładny stan, i mówił że wszystko w jak najlepszym porządku. Zamówiłem, paczka przyszła, i okazało się że według tego pana 5mm luzy poprzeczne i 2mm wzdłużne to bardzo dobry stan, nawet łopatki ocierały o obudowę tak że w zimnej muszli było pełno opiłków. Paczkę udało mi się odesłać niestety wszystkie koszty przesyłki musiałem ponieść ja. I w twoim przypadku na więcej bym nie liczył, bo powiem ci szkoda nerwów na te wszystkie spory itp bo jeśli on się nie przyzna to i tak to nic nie da niestety:/

Pozdrawiam



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: ciepek » sob paź 20, 2012 13:05

0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:46 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » sob paź 20, 2012 14:57

ciepek pisze:T3 oceniam w skali 1-10 na 1 a uzasadnienie masz we wczesniejszym poscie
dla mnie to stara niezdarna leniwa krowa która rozpedza sie jak stary polonez .
nie raz pisałem ze jej bezwładność jest jednocześnie wadą i zaletą.
inna sprawa że teraz już coraz trudniej o dobrą T3.

no i jeszcze jedna sprawa wtedy aż tak tematu pomp nie ogarniałem jak teraz. szczeże mówiąc z dobrej T3 bym teraz trochę więcej wytargał.

może i T3 ma sporego laga ale na 1.6TD, na 1.9Td dla mnie jest do przyjęcia.
a zrezygnowałem z niej na poczet VNT z racji momentu obrotowego jaki jest w stanie dać VNT.

GTB to taka "trochę" większa T3 z mniejszym ( i to dużo ) lagiem.

szczególnie predysponowana do sprintów ale też przyjemnie spisująca się w codziennej eksploatacji.



biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: biznes88 » sob paź 20, 2012 17:54

ciepek, Gdzie ty tak tanio to szukasz ja znalazelm za 300minimum ;( tez chce za 200 dobra ;p oczywiscie wersje 13!



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: ciepek » sob paź 20, 2012 20:38

0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:47 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » ndz paź 21, 2012 12:40

ciepek pisze:arwam napisał(a):
nie raz pisałem ze jej bezwładność jest jednocześnie wadą i zaletą.

duza bezwładnosc jest zawsze wadą .chyba ze producenci sa w błedzie..

jest wadą jeśli chodzi o reakcje na pedał gazu. zobacz że jakoś do zawodów na ćwierć mili nie stosuje się małych dmuchawek, o małutkim lagu tylko turbo wielkością przypominające dorodne arbuzy.

co do różnic w elastyczności, widze ze nie czytałeś jaki setup był. po za tym wtedy było 4T z piątką FF, ale to większego znacznei nie ma można powiedzieć że standardowe 4T było.
ważne jest że dwak nie była tak duża wtedy jak mamy czy Ty czy ja teraz... dwa że wtedy kąt wtrysku przypominał seryjny, nie było to przekombinowane jak na wcześniejszej mojej pompie.
T3 jest dobre do krótkich skrzyń a VNT do długich...
ponieważ od jakichś trzech lat robię trochę więcej dłuższych tras więc przesiadłem się na długą ASD, a żeby to jechało zdrowo to trzeba dużego momentu obrotowego,
T3 i ASD ma prawo bytu jak styl jazdy jest spojny i często się po trasach jeździ. dobre jak trzeba przyredukować przy wyprzedzaniu, w sprincie jest to średnie rozwiązanie bo jest zbt dyuża różnica obrotów, po zmianie biegu...


już pisałem że dla każdego coś miłego, dwa że T3 na przelocie zwłaszcza z dłuższą skrzynką biegów uwalnia wydech( duża szczelina spalinowa, nie mylić z WG) i dzięki temu przy spokojnej jeździe silnik funkcjonuje jak zwykły Diesel..
również moje sterowanie jest pomyślane właśnie pod tym kątem. małe obciążenie- małe ciśnienie, duże obciążenie - duże ciśnienie.


nie mówię że twój sposób w jaki osiągnąłeś moc jest zły, jest inny, aczkolwiek ja bym aż tak daleko z kultury pracy silnika nie zrezygnował...
wszystko zależy od tego jakie masz podejście przystępując do realizacji projektu.



biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: biznes88 » ndz paź 21, 2012 18:31

arwam, no tak ale kolega ciepek pisal ze to jego "cudo" nie jest do jazdy na codzien! a ty z tego co wiem jezdzisz swoim czy tak? Jezeli ON jezdzi tylko czasami dla frajdy to po coz mu kultura pracy silnika???... a co do wypowiedzi o T3 to sie zgodze z tym co teraz napisales. na trasy jest ok ale nie na co dzien bo tak jak napisales auto to zwykly diesel :grin:



arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » ndz paź 21, 2012 23:45

biznes88 pisze:a co do wypowiedzi o T3 to sie zgodze z tym co teraz napisales. na trasy jest ok ale nie na co dzien bo tak jak napisales auto to zwykly diesel

i niezły przecinak jak masz krótką skrzynkę biegów.
duża bezwładność to minus w eksploatacji codziennej, za to spory plus w sprincie gdzie w przerwie , na zmianę biegu nie tylko niee tracisz ciśnienia, wręcz przeciwnie, ono tuż po zmianie biegu rośnie.



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » śr paź 24, 2012 21:55

Q_mac pisze:A ja mam pytanie. Nabyłem sobie ostatnio turbo-VNT20 na alle-loterii Martwi mnie strona zimna turbosprężarki, a konkretnie stan wirnika (na foto)


Strona gorąca jak najbardziej ok, luz na wirnikach po ok 0,5 mm, wzdłużnego brak, wirnik nie ma śladów otarć o obudowę i nie ociera. Tylko te zadarcia.. Turbo szrot i zwrot, czy to normalne ? Qmpel miał takie same ślady w t2 i dmuchała do końca, oleju nie rozpylając do silnika.
Turbo zasysało jakieś nieczystości z atmosfery i stąd ubytki i zaokręglenia na frontalnych częścich łopatek ,nie jest jeszcze z nim tak tragicznie ,ale z racji takich ubytków może już większe niedoważenie ..........


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » śr paź 24, 2012 22:05

nie wiem co jest ,ustawiłem sobie profil tak aby na pocztę przychodziły mi powiadomienia o odpowiedzi ,ale niestety nadal nic nie przychodzi ...........nie bywam tu codziennie i nie jestem na bieżąco w stanie odpowiadać na zadane pytania .Zapraszam Was na moją stronę na facebooku ,gdzie jest włączona codziennie w czasie pracy i tam szybciej odpowiem Wam na zadane pytania ........

Zapraszam do polubienia naszej strony :

http://www.facebook.com/emp-turbo" onclick="window.open(this.href);return false;

codziennie aktualności z życia naszej firmy ,zdjęcia maszyn i urządzeń na których przeprowadzamy regeneracjię ,filmiki oraz wiele innych ciekawostek .......

Pozdrawiam


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » śr paź 24, 2012 22:15

co do turbosprężarek T3 ,takich jak montowane były w VW1 1,6 ,to tak jak wcześniej wielokrotnie wspominałem są to turbosprężarki mega przestarzałe , z mega cięzkim i ospałym układem wirującym do tego z mega małym kompresorem co w dzisiejszych czasach jest już nie do pomyślenia . Oczywiście są to turbosprężarki często stosowane w sporcie ,ale nie w takiej konfiguracji jak w VW 1,6 ,gdzie kompresor był tak śmiesznie mały ,że masakra :))) Zazwyczaj są to hybrydy z dużymi kompresorami ,albo w konfiguracjach T3/T4 gdzie moce zaczynają się od przynajmniej 250KM ,bo po co stosować turbosprężarke T3 przy mniejszych mocach ,skoro nie ma takiej potrzeby ? Po co nam duże turbodziury ,nagłe przyrosty mocy i momentu oraz moce i momenty na obrotach ,których nie używamy przy codziennej jeździe .........nie ma to żadnego sensu ,bynajmniej jak dla mnie .........
Dzisiaj małe turbospręzarki ,które obsługuja dużo większe moce maja kilkukrotnie mniejszy wirnik ,a częst większy kompresor ,niż wspomniane wyżej T3 .......


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » śr paź 24, 2012 23:03

EMP-TURBO, jeśli chodzi o odpowiedź turbiny na wciśnięcia gazu, zwłaszcza przy mniejszych obrotach. to T3 jest można powiedzieć na szarym końcu.
jednak w sprincie zachowuje się to bardzo przyjemnie.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: t0mal » czw paź 25, 2012 02:03

Na krótko zestopniowanej skrzyni.
Inaczej tracisz doładowanie przy zmianie biegu.



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: ciepek » czw paź 25, 2012 09:23

0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:47 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości