Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob maja 02, 2009 16:24

No i ja sobie założyłem FMIC, a wygląda to mniej więcej tak:

Obrazek

i w szczegółach
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

IC pochodzi od renaulta clio, musiałem przerobić wlot powietrza (odwrócić), rurę alu kupiłem w Lubline na Energetyków 14 22zł - 2 metry, gumy są z mk3 TDI +dwa kolanka z jakiegos audi.
Łączne koszta to 200zł

Generalnie nie polecem tego coolerka, jest za mały - na trasie super, ale przy butowaniu po mieście puchnie i trzeba dać mu odpocząć

[ Dodano: 02 Maj 2009 16:27 ]
A no i opaski od TDI :? porażka.

[ Dodano: 02 Maj 2009 21:18 ]
Dzisiaj troche sobie pocwiczyłem starty i muszę powiedzieć, że po drobnej korekcie cisnienia doładowania, jest różnica w sprincie do setki, około 1-2 sekund sprawniej niż przed założeniem FMICa



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 03, 2009 08:03

t0mal pisze:Generalnie nie polecem tego coolerka, jest za mały - na trasie super, ale przy butowaniu po mieście puchnie i trzeba dać mu odpocząć
t0mal, załóż sobie taki jak ja mam.Na allegro,jest tego do czorta,A z tego co widzę :bajer: to masz krótsza chłodnicę od mojej,więc z montażem nie będziesz miał takiego problemu jak ja.Ty masz turbo T3,więc myślę,że nieźle by się to komponowało :bigok:
t0mal pisze:A no i opaski od TDI :? porażka.
He,he tak mi się wydawało że one długo nie pociągną :chytry:
Fajna robota,ale jak mówisz,że "puchnie" to warto założyć cusik większego :grin:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 03, 2009 11:51

Michaś_1977 pisze:to masz krótsza chłodnicę od mojej
Mówisz o ic czy o chłodnicy cieczy?

Szczerze mówiąc nie miałem zbyt dużo pracy z montażem tego icka i właśnie dlatego go wziełem, wystarczyło lekko przerobić górne mocowania chłodnicy i włazi, orginalne mocowania tego ic wypadają nad otworami w pasie przednim robionymi przez fabryke.

Pozatym obawiałem się czy wejdą mi reflektory dalekosiężne, bo mam tzw ktokodyla :)

[ Dodano: 03 Maj 2009 11:53 ]
Spadła mi rura na trasie, właśnie z opaską od tdi - masakra bez porządnych szczypiec nie ma szans to założyć. Pokupywałem porządne szerokie skręcane obejmy i jest ok :)

[ Dodano: 03 Maj 2009 11:59 ]
A co do tego puchniecia to jeszcze nie mam stuprocentowej pewności, tj podejżewam, że głowica pompy wtryskowej się rozszerza i traci szczelność, we wtorek powinienem juz sobie zrobić i założyć pompe to coś więcej bedzie można powiedzieć.
Ostatnio zmieniony ndz maja 03, 2009 11:53 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 03, 2009 12:24

t0mal pisze:Mówisz o ic czy o chłodnicy cieczy?
Mówię o chłodnicy cieczy,bo przy montażu takiego icka jak ja mam,miałbyś mniej męczarni.
Twoja chłodnica cieczy jest nawet na oko krótsza,więc wlazłby bez problemu.Ja miałem trochę zabawy przy prawym reflektorze :food: ,ale pokonałem to :grin:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 03, 2009 12:50

Jak to krótsza ?!? Hmm myslałem, że oryginalna, u mnie z prawej strony kończy się zaraz za kołem pasowym alternatora, a jak jest u Ciebie?
Ostatnio zmieniony ndz maja 03, 2009 12:51 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 03, 2009 13:25

No to może masz taką jak ja,ale np.w zwykłym dieslu jest mniejsza,a w SB największa.Tak czy siak,było ich kilka rodzai.
Hmm,na zdjęciu wydawało mi się,że jest mniejsza.Widocznie myliłem się



arwam

Post autor: arwam » ndz maja 03, 2009 13:31

t0mal,

masz najdłuższą chłodnicę.
zakładaj taki IC jak ma Michaś_1977, i front na 4 lampy pasuje.
ewentualnie taki jak ja ale bezpieczna granica dla niego to 1,5bara ja swojego przy 1,8bara rozszczeniłem :/
ewentualnie od sprintera



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 03, 2009 13:43

arwam,ale t0mal, ma 1V,a w SB są chyba najdłuższe chłodnice.
To_mas mi pisał,że miał taki IC jak ja,ale jak założył chłodnicę od SBka,to musiał go wywalić...



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » ndz maja 03, 2009 13:52

Michaś_1977, Do 1V, JR, MF, RA, SB idzie chłodnica 675mm. Krótsza (525mm) jest tylko w JP, ME. Sam mam 1V i większa nie wejdzie, ta siedzi na ostatnich otworach w belce dolnej.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 03, 2009 13:59

Może i tak jest.Kłócić się nie będę bo nie ma o co he,he :grin:



arwam

Post autor: arwam » ndz maja 03, 2009 15:03

Michaś_1977, ty jak i zarówno kolega oraz ja mamy takie same chłodnice a kolego TOMAS musiał mieć założoną zwykła od diesla



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 03, 2009 15:24

arwam pisze:zakładaj taki IC jak ma Michaś_1977
no widzie, że trzeba bedzie pomysleć, ale narazie mam inne zajęcie :) przegób wewnętrzny juz się prosi o wymiane i podejżewam, że na nowym zestawie trzeba bedzie sprzęgiełko zrobić bo to co teraz mam już drugi rok jezdzi i tarcza grzechocze :/



arwam

Post autor: arwam » ndz maja 03, 2009 16:50

t0mal pisze:to co teraz mam już drugi rok jezdzi i tarcza grzechocze :/
jak nie trzęsie przy ruszaniu to nie ma się co na zapas martwić i jeśli przy ruszaniu na półsrzęgle nie grzechocze to jeśli się nie ślizga to narazie zostaw je w spokoju chyba że planujesz dużą pompę



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 03, 2009 18:30

t0mal pisze:no widzie, że trzeba bedzie pomysleć, ale narazie mam inne zajęcie
Jak będziesz na etapie wymiany,to napisz,dorzucę Ci fotek i będziesz miał łatwiej :wink:
t0mal pisze:przegób wewnętrzny juz się prosi o wymiane
Po tych moich modach w moim także się odzywa :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości