Modyfikacja pompy - govenor mod

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » pn cze 08, 2009 23:47

Witam! Mk2 - 1.6 D (JP) czy da sie tez przeprowadzic taki gov-mod?? pozdrawiam



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pn cze 08, 2009 23:54

Dzikuvip pisze:nie będę musiał wyciągać zadnej mniejszej sprężynki tylko dołożyć podkładki??
Tak jest, mam taką samą pompę.



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » wt cze 09, 2009 00:06

piori, a można wiedzieć ile tych podkładek dałeś? I czy odczułeś roznice w tym modzie? Ja mam pompę 9mm


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » wt cze 09, 2009 00:27

Dzikuvip, dałem 3 podkładki po ok 1mm, z tym że miały one mały otwór i nie weszły na taki wypust w tej tulejce, tylko się na nim zatrzymały, więc w sumie sprężyna jest ściśnięta o jakieś 5mm.
Zrobiłem 2 fotki phonem, ale było wtedy zimno i trochę zaparował :helm:
Obrazek Obrazek
Też mam pompę 9mm. Efekt jest taki, że na luzie będziesz się bał ostro przegazować, żeby nie "przekręcić" silnika :grin: Wskazówka wychodzi spokojnie poza skalę.
Aby odczuwało się to także w jeździe, trzeba trochę pokręcić "tu i ówdzie", bo inaczej, że zacytuję kolegę:
arwam pisze:raczej nie ma to sensu bo wolno się rozpędza i szkoda paliwa marnować na wysokie obroty jeśli nie podkręcisz dawki bo silnik wtedy będzie za słaby w górnych obrotach.
Ostatnio zmieniony wt cze 09, 2009 00:28 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » pt cze 12, 2009 12:36

wŁAŚNIE JESTEM W TRAKCIE TEGO WSZYSTKIEKO:d Już zdjelem gore pompy, teraz rozbieram ten mechanizm i dadam kilka podkladek zeby bylo okolo 5mm

[ Dodano: Pon 15 Cze, 2009 ]
No dobra, wszystko fajnie zrobilem ,wkreca sie na obrotki super (obrotek ma blokade na okolo 5800) ale smialo chce na wiecej obrotow:) tylko teraz mam problem: na tym cięgnie od dzwigni gazu co przechodzi przez caly korpus jest malutki oring, i po zlozeniy tego wszystkiego na wyższych obrotach pryska tam ropka, raczej wydaje mi sie ze ten oring chyba do wymiany, i teraz skąd mam taki wziąsć? moze jakis on ma nr oznaczenie? czy jakoś da rade to inaczej zrobić?


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

pancio19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn cze 15, 2009 17:17
Lokalizacja: wawa

Post autor: pancio19 » pn cze 15, 2009 17:19

Też sie przymierzam do tego moda :helm:



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pn cze 15, 2009 18:17

Dzikuvip,cały kompl uszczelek do pompy[np w intercarsie], albo u pompiarza pytać, można spróbować podpasować oring uniwersalny [w każdym sklepie moto],
sprawdź jeszcze tulejke wprasowaną w góre pompy, może być wytarta.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pn cze 15, 2009 19:02

Dzikuvip, w sprawie wycieków zapraszamy do tego tematu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2526197#2526197



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn cze 15, 2009 19:07

Dzikuvip, polecam sklepy z częściami do maszyn rolniczych, można tam dostać praktycznie wszystko.
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 19:09 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » pn cze 15, 2009 20:10

Komplet uszczelek to troszku mi nie zabardzo pasuje kupować .
Obrazek
nr 1 na rysunku
jakby ktos wiedzial jaki to moze byc nr takiego oringu lub rozmiar
wiedzialbym czego mam szukac
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 20:11 przez Dziku VR6, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

arwam

Post autor: arwam » śr cze 17, 2009 13:53

Dzikuvip,

ja bym na twoim miejscu jednak zmienił komplet uszczelek i miałbyś święty spokuój a nie za miesiąc czy dwa w następnym miejscu robić



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » śr cze 17, 2009 15:16

Tyle ze moja pompa jest suchutka, i nigdy nie byla nawet wilgotna;) tylko jak rozebralem zeby zrobic tego mada to mi tam tryska przy wysokich obrotach


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
emssi20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr maja 30, 2007 18:41
Lokalizacja: Wrocław/Żywiec
Kontakt:

Post autor: emssi20 » pt lip 17, 2009 22:39

Przeczytałem cały temat, zrobiłem governor moda dając 3 podkładki x1mm pod długą sprężynę, usunąłem środkową, zewnętrzna sprężyna pozostała bez zmian. Zrobiłem to przy okazji regeneracji pompy wtryskowej -nie jest to aż tak skomplikowane jak się wydaje, poza tym auto zaczęło palić około 1,5l/100 km mniej :) Po założeniu pompy mogę powiedzieć jedno -1,6 TD bez governor moda nie jeździ :D Jedna uwaga dla zainteresowanych taką przeróbką -silnik o dużo wolniej schodzi z obrotów (nie jest to prawie wcale zależne od dawki paliwa) i jest dużo bardziej czuły na pedał gazu. Pierwsze 5 minut mi to przeszkadzało, ale po chwili stwierdziłem, że właśnie tak jest najlepiej, bo przy szybkiej zmianie biegu obroty nie spadają do minimum i nie ma szarpania przy puszczaniu sprzęgła podczas zmiany biegu. Poza tym jak już ktoś wspomniał trzeba dokłądnie wiedzieć jak założyć cięgno gazu na trzpień sterujący dawką w pompie, bo potem mogą być spore problemy z pracą silnika. Jeśli czyta to ktoś, kto wie jak ustawić to cięgno to bardzo proszę o zdjęcie pompy tak, żeby było widać jak to jest ustawione.
Ostatnio zmieniony pt lip 17, 2009 22:42 przez emssi20, łącznie zmieniany 1 raz.


"Pasje jednego człowieka mogą być żałosnymi obsesjami dla drugiego" -James May.
Mój bolid: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166305

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lip 17, 2009 22:46

emssi20 pisze:auto zaczęło palić około 1,5l/100 km mniej
A ile paliło wcześniej jeśli to nie tajemnica?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości