Strona 12 z 40

: sob maja 06, 2006 17:25
autor: Cinek
Rapix pisze:ak po zwiekszeniu cisnienia doładowania i dawki paliwa zachowywała sie temperatura wody? Nic nie wzrosło itp.? Czy moze jednak?
Bo u mnie jest tak:
jak jade tak do 100/110 to trzyma tak 90... jak jade juz 120/140 to wzrasta tak do 95 i raczej trzyma chyba ze dłuzej 160 lece to troszke wyzej tak 97...
u mnie było podobnie. w zeszłym roku ( na ciśnieniu 0,8 ) jak szedłem na maxa to sie nawet wentylator włączał

: sob maja 06, 2006 17:50
autor: ventil
Witam!
jeśli juz o temperatyrze to u mnie tak do 160 przy ciągłej jeździe jest milimetr przed połową ale już powyżej 170 zaczyna wzrastać za połowę. jestem w 90-ciu procentach przekonany że to gorący olej poprzez chłodniczkę oleju podgrzewa wodę - odwrotnie niz powinien. Chłodnica wody w SB jest dość duża więc powinna sobie poradzić z chłodzeniem silnika. Szukam właś nie takiej chłodnicy zewnętrznej jak było w MK1 GTI - mała chłodnica oleju umieszczona obok chłodnicy wody. W SB jest natrysk na denka tłoków i tam najbardziej olej się nagrzewa a przy dużych prędkościach obciążenie silnika jest największe i olej nagrzewa się grubo ponad 120'C.
Pozdrawiam i zmykam oglądnąć jeszcze zmagania kierowców na rajdzie ELMOT zaraz koło Świdnicy.

: sob maja 06, 2006 17:53
autor: zaprzal
u mnie tez podobnie, ale nie doprowadzam do takiej temperatury. Jesli temperatura wody tak rosnie to ciekawe co sie w tym czasie dzieje z temp. oleju oraz co wazniejsze z EGT... Stare TD to niestety nie wyscigowki, trzeba jezdzic delikatnie i miec oko na wszystko. Delikatnie w sensie nie 100% czasu z pedalem w podlodze, trzeba dawac czasem odpoczac silnikowi ;)

[ Dodano: Sob Maj 06, 2006 5:56 pm ]
kolega ventil napisal wczesniej ;) tez sie zastanawialem nad zewnetrzna chlodniczka oleju. Mozna czasem taka wyrwac a i montaz nie jest trudny

: sob maja 06, 2006 20:17
autor: gerber25
witam
również obok passata b3 posiadam w swoim "garażu" golfika GTD rok 86 i też za obserwowałem że temperatura znacznie wzrasta po przekroczeniu 160km/h a i jeszcze z informacji zasłyszanych od znajomego z warsztatu przy takiej bądź co bądź wysilonej jeździe powinno się utrzymywaś minimalny stan oleju... ze względu na jego ciśnienie i co za tym idzie nadmierne zużycie przez turbinę...
pozdrawiam wszystkich uczestników forum

: ndz maja 07, 2006 00:47
autor: Rapix
doładowanie 1,4 bara...
A co do manual bloos control to albo mój jest zwalony albo to jakas lipa... czy ja go wkrecałem czy wykrecałem cały czas przy maxymalnym bucie 1,4 bara...
Dawki niestety nie zdazyłem zwiekszyc ale róznica jest naprawde duza :) fotki wrzuce jutro ;)

: ndz maja 07, 2006 07:45
autor: pasiak
gerber25 pisze: z informacji zasłyszanych od znajomego z warsztatu przy takiej bądź co bądź wysilonej jeździe powinno się utrzymywaś minimalny stan oleju... ze względu na jego ciśnienie i co za tym idzie nadmierne zużycie przez turbinę...
W układzie smarowania silnika BMW F1 V10 jest 5,5 litra oleju, którego część znajduje się w zbiorniku uzupełniającym. Kierowca może uzupełnić olej w układzie smarowania podczas jazdy poprzez włączenie odpowiedniego przycisku, gdy kierownictwo teamu mu to nakaże. Chodzi m. in. o to, aby przez cały czas w silniku znajdowała się minimalna ilość oleju, co ogranicza powstawanie strat na skutek zawirowań cieczy. W skrzyni biegów znajduje się około 1 litra oleju.
Silnik BMW Formuły 1 zużywa około 1 litra oleju Castrol na 100 km.
http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplo ... _oleje.htm
to tak na małe OT :bigok:

: ndz maja 07, 2006 09:43
autor: zaprzal
Rapix, zamontowales go w dobrym kierunku? ostroznie z tymi testami, bo 1,4 to jest sporo jak na T2. Mozliwe ze MBC zamontowales druga strona i calkowicie blokuje przeplyw powietrza do zaworu sterujacego wastegate i cisnienie ciagle rosnie... sprawdz to

: ndz maja 07, 2006 10:01
autor: Rapix
mozliwe instrukcji ani nic nie było gdzie co... doładowanie 1,4 rosnie dopiero przy maxymalnym bucie przy spokojnej jezdzie nie wzrasta nawet do 1 bara... zobacze przełoze wezyki i zobaczymy co bedzie ;)

: ndz maja 07, 2006 10:17
autor: zaprzal
Rapix, moze tak byc, bo zaworek dziala tylko w jedna strone. Poza tym u mnie byla taka smieszna regulacja, ze zaworek musial byc mocno wykrecony zeby obnizyc cisnienie do sensownego poziomu

: ndz maja 07, 2006 12:06
autor: Rapix
no nie wiem wkrece go dzis do konca i zobacze jak to nie to, to jutro przełoze przewody i zobaczymy po za tym musze dawke mu podniesc bo przyrost był wiecej niz mizerny ale nie od dzis wiadomo ze moc sie z powietrza samego nie bierze... ale to jutro dzis przy niedzieli nie chce mi sie.... co najwyzej fotki zrobie i wrzuce... pózniej :)

: ndz maja 07, 2006 12:06
autor: gniochu
hejka mam pytanko czy ciezko dolozyc sam intercooler do TD i ile to mniej wiecej kosztuje??

: ndz maja 07, 2006 12:36
autor: Cinek
jest kilka problemów : po 1 jakiej wielkości i od czego żeby sie dało jakoś przymocować-no chyba że chcesz ekstremalnie duży to trza i tak przebudować przód , po 2 zależy w które miejsce ( najlepiej na przód przed chłodnice ) , po 3 rury do podłączenia, najlepiej kwasówka odpowiednio powyginana ( u mnie z braku kasy i materiałów proste rury są z castoramy, pierwotnie jako maszt antenowy, połączone kolankami ze wzmocnionej gumy ) a koszty zależą od planu. mnie wszystko kosztowało 150 zł i troche czasu

: ndz maja 07, 2006 13:14
autor: szerszeniak
Rapix, MBc podłanczasz tak ze wyjście z boku idzie do turbiny a z dołu do dolotu powinienes go rozkrecic wtedy cisnienie spada przy max rozkrencenu powietrze poprostu przelatuje ale doładowanie wzrasta itak ok 0,1-0,2bar dlatego ze jest w nim dziurka która powoduje zmniejszenie ciśnienia na doprowadzeniu do zaworu upustowego w turbinie. gadałem z tym od zaworów i prawdopodobne jest ze źle załorzyłes ja jutro kupuje tn zaworek moze przed majówka :bajer:

: ndz maja 07, 2006 14:30
autor: gniochu
Cinek pisze:jest kilka problemów : po 1 jakiej wielkości i od czego żeby sie dało jakoś przymocować-no chyba że chcesz ekstremalnie duży to trza i tak przebudować przód , po 2 zależy w które miejsce ( najlepiej na przód przed chłodnice ) , po 3 rury do podłączenia, najlepiej kwasówka odpowiednio powyginana ( u mnie z braku kasy i materiałów proste rury są z castoramy, pierwotnie jako maszt antenowy, połączone kolankami ze wzmocnionej gumy ) a koszty zależą od planu. mnie wszystko kosztowało 150 zł i troche czasu
aha czyli troche dlubaniny jest....to jednak bede szukal z intercoolerem bo nie mam garazu w zawizku z tym nie ma gdzie pokombinowac zabardzo :( a pozniej coolera mozna sobie zalozyc wiekszego jakby co :)