Wymiatajace 1.6 TD z Polski

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » sob maja 06, 2006 17:25

Rapix pisze:ak po zwiekszeniu cisnienia doładowania i dawki paliwa zachowywała sie temperatura wody? Nic nie wzrosło itp.? Czy moze jednak?
Bo u mnie jest tak:
jak jade tak do 100/110 to trzyma tak 90... jak jade juz 120/140 to wzrasta tak do 95 i raczej trzyma chyba ze dłuzej 160 lece to troszke wyzej tak 97...
u mnie było podobnie. w zeszłym roku ( na ciśnieniu 0,8 ) jak szedłem na maxa to sie nawet wentylator włączał


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » sob maja 06, 2006 17:50

Witam!
jeśli juz o temperatyrze to u mnie tak do 160 przy ciągłej jeździe jest milimetr przed połową ale już powyżej 170 zaczyna wzrastać za połowę. jestem w 90-ciu procentach przekonany że to gorący olej poprzez chłodniczkę oleju podgrzewa wodę - odwrotnie niz powinien. Chłodnica wody w SB jest dość duża więc powinna sobie poradzić z chłodzeniem silnika. Szukam właś nie takiej chłodnicy zewnętrznej jak było w MK1 GTI - mała chłodnica oleju umieszczona obok chłodnicy wody. W SB jest natrysk na denka tłoków i tam najbardziej olej się nagrzewa a przy dużych prędkościach obciążenie silnika jest największe i olej nagrzewa się grubo ponad 120'C.
Pozdrawiam i zmykam oglądnąć jeszcze zmagania kierowców na rajdzie ELMOT zaraz koło Świdnicy.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob maja 06, 2006 17:53

u mnie tez podobnie, ale nie doprowadzam do takiej temperatury. Jesli temperatura wody tak rosnie to ciekawe co sie w tym czasie dzieje z temp. oleju oraz co wazniejsze z EGT... Stare TD to niestety nie wyscigowki, trzeba jezdzic delikatnie i miec oko na wszystko. Delikatnie w sensie nie 100% czasu z pedalem w podlodze, trzeba dawac czasem odpoczac silnikowi ;)

[ Dodano: Sob Maj 06, 2006 5:56 pm ]
kolega ventil napisal wczesniej ;) tez sie zastanawialem nad zewnetrzna chlodniczka oleju. Mozna czasem taka wyrwac a i montaz nie jest trudny



Awatar użytkownika
gerber25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn mar 20, 2006 17:58
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: gerber25 » sob maja 06, 2006 20:17

witam
również obok passata b3 posiadam w swoim "garażu" golfika GTD rok 86 i też za obserwowałem że temperatura znacznie wzrasta po przekroczeniu 160km/h a i jeszcze z informacji zasłyszanych od znajomego z warsztatu przy takiej bądź co bądź wysilonej jeździe powinno się utrzymywaś minimalny stan oleju... ze względu na jego ciśnienie i co za tym idzie nadmierne zużycie przez turbinę...
pozdrawiam wszystkich uczestników forum



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » ndz maja 07, 2006 00:47

doładowanie 1,4 bara...
A co do manual bloos control to albo mój jest zwalony albo to jakas lipa... czy ja go wkrecałem czy wykrecałem cały czas przy maxymalnym bucie 1,4 bara...
Dawki niestety nie zdazyłem zwiekszyc ale róznica jest naprawde duza :) fotki wrzuce jutro ;)



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » ndz maja 07, 2006 07:45

gerber25 pisze: z informacji zasłyszanych od znajomego z warsztatu przy takiej bądź co bądź wysilonej jeździe powinno się utrzymywaś minimalny stan oleju... ze względu na jego ciśnienie i co za tym idzie nadmierne zużycie przez turbinę...
W układzie smarowania silnika BMW F1 V10 jest 5,5 litra oleju, którego część znajduje się w zbiorniku uzupełniającym. Kierowca może uzupełnić olej w układzie smarowania podczas jazdy poprzez włączenie odpowiedniego przycisku, gdy kierownictwo teamu mu to nakaże. Chodzi m. in. o to, aby przez cały czas w silniku znajdowała się minimalna ilość oleju, co ogranicza powstawanie strat na skutek zawirowań cieczy. W skrzyni biegów znajduje się około 1 litra oleju.
Silnik BMW Formuły 1 zużywa około 1 litra oleju Castrol na 100 km.
http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplo ... _oleje.htm
to tak na małe OT :bigok:



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz maja 07, 2006 09:43

Rapix, zamontowales go w dobrym kierunku? ostroznie z tymi testami, bo 1,4 to jest sporo jak na T2. Mozliwe ze MBC zamontowales druga strona i calkowicie blokuje przeplyw powietrza do zaworu sterujacego wastegate i cisnienie ciagle rosnie... sprawdz to


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » ndz maja 07, 2006 10:01

mozliwe instrukcji ani nic nie było gdzie co... doładowanie 1,4 rosnie dopiero przy maxymalnym bucie przy spokojnej jezdzie nie wzrasta nawet do 1 bara... zobacze przełoze wezyki i zobaczymy co bedzie ;)



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz maja 07, 2006 10:17

Rapix, moze tak byc, bo zaworek dziala tylko w jedna strone. Poza tym u mnie byla taka smieszna regulacja, ze zaworek musial byc mocno wykrecony zeby obnizyc cisnienie do sensownego poziomu


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » ndz maja 07, 2006 12:06

no nie wiem wkrece go dzis do konca i zobacze jak to nie to, to jutro przełoze przewody i zobaczymy po za tym musze dawke mu podniesc bo przyrost był wiecej niz mizerny ale nie od dzis wiadomo ze moc sie z powietrza samego nie bierze... ale to jutro dzis przy niedzieli nie chce mi sie.... co najwyzej fotki zrobie i wrzuce... pózniej :)



Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » ndz maja 07, 2006 12:06

hejka mam pytanko czy ciezko dolozyc sam intercooler do TD i ile to mniej wiecej kosztuje??



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz maja 07, 2006 12:36

jest kilka problemów : po 1 jakiej wielkości i od czego żeby sie dało jakoś przymocować-no chyba że chcesz ekstremalnie duży to trza i tak przebudować przód , po 2 zależy w które miejsce ( najlepiej na przód przed chłodnice ) , po 3 rury do podłączenia, najlepiej kwasówka odpowiednio powyginana ( u mnie z braku kasy i materiałów proste rury są z castoramy, pierwotnie jako maszt antenowy, połączone kolankami ze wzmocnionej gumy ) a koszty zależą od planu. mnie wszystko kosztowało 150 zł i troche czasu


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
szerszeniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: szerszeniak » ndz maja 07, 2006 13:14

Rapix, MBc podłanczasz tak ze wyjście z boku idzie do turbiny a z dołu do dolotu powinienes go rozkrecic wtedy cisnienie spada przy max rozkrencenu powietrze poprostu przelatuje ale doładowanie wzrasta itak ok 0,1-0,2bar dlatego ze jest w nim dziurka która powoduje zmniejszenie ciśnienia na doprowadzeniu do zaworu upustowego w turbinie. gadałem z tym od zaworów i prawdopodobne jest ze źle załorzyłes ja jutro kupuje tn zaworek moze przed majówka :bajer:


sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » ndz maja 07, 2006 14:30

Cinek pisze:jest kilka problemów : po 1 jakiej wielkości i od czego żeby sie dało jakoś przymocować-no chyba że chcesz ekstremalnie duży to trza i tak przebudować przód , po 2 zależy w które miejsce ( najlepiej na przód przed chłodnice ) , po 3 rury do podłączenia, najlepiej kwasówka odpowiednio powyginana ( u mnie z braku kasy i materiałów proste rury są z castoramy, pierwotnie jako maszt antenowy, połączone kolankami ze wzmocnionej gumy ) a koszty zależą od planu. mnie wszystko kosztowało 150 zł i troche czasu
aha czyli troche dlubaniny jest....to jednak bede szukal z intercoolerem bo nie mam garazu w zawizku z tym nie ma gdzie pokombinowac zabardzo :( a pozniej coolera mozna sobie zalozyc wiekszego jakby co :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości