Strona 12 z 38

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: wt paź 16, 2012 20:38
autor: arwam
biznes88 pisze:marcinas1983, ale chodzi ci o GT20 vnt czy WG?

tyczy się jednego i drugiego. z tym że na VNt jesli nie jest to jakaś locha nie ma aż takiej róznicy jak w przypadku WG które ma znacznie większa bezwładność...

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: wt paź 16, 2012 20:53
autor: biznes88
czyli gt na wg moze rownie wczesnie wstac jak gt20vnt? czy na odwrot? :?

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: śr paź 17, 2012 08:48
autor: arwam
na VNT wstanie na pewno wcześniej. tam jak mocno zamkniesz geometrie to VNT20 może zaczynać dmuchac już nawet przy 1200rpm. z tym że boost w bardzo niskiech obrotach nie jest zdrowy ani dla korbowodów ani dla sprzęgła...

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: śr paź 17, 2012 15:38
autor: ciepek
0

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: śr paź 17, 2012 16:19
autor: biznes88
Panowie co do GT20 na WG ono siedzi w mercu w202 2.5TD i max moment ten silnik ma przy 1.8obr (dodam ze to silnik 5cylindrowy) wiec nie wiem czy jest taka leniwa :popcorn: nie moge doszukac sie w jakich obrotach ma max moment TDS ;/

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: śr paź 17, 2012 19:22
autor: ciepek
0

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: śr paź 17, 2012 19:38
autor: biznes88
ciepek, no napewno nie bedzie od 1800 :p to to mozna zapomniec (nawet AFN seryjny ktory ma GT15v dmucha chyba od 1900) wiec wiesz... chodzi mi bardzoej o porownanie GT20 wg VS garret T3 VW

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: czw paź 18, 2012 11:21
autor: arwam
ciepek,

jak miałem AAZ'a to T3 budziło sie do życia już przy 1800rpm już około 0,5bara dawało, właśnie późny kąt w dolnych obrotach i wcześniejszy w górnych to powodowało że auto było pełne animuszu niezależnie ob aktualnego biegu...



[youtube][/youtube]

tak było w AAZ z 11mm na małym dozowniku i T3 dawka można powiedzieć że bezdymna, troche przydymial zanim turbo dmuchneło. potem już tylko delikatna mgła.

i jak oceniasz elastyczność 80-120km/h na poziomie 7s zaś od 80-180 na poziome 16s ?

za to jak jechałeś w sprincie od zera to raz rozbujane turbo już robiło przeciąg.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt paź 19, 2012 20:27
autor: Q_mac
A ja mam pytanie. Nabyłem sobie ostatnio turbo-VNT20 na alle-loterii ;) Martwi mnie strona zimna turbosprężarki, a konkretnie stan wirnika (na foto)
Obrazek

Strona gorąca jak najbardziej ok, luz na wirnikach po ok 0,5 mm, wzdłużnego brak, wirnik nie ma śladów otarć o obudowę i nie ociera. Tylko te zadarcia.. Turbo szrot i zwrot, czy to normalne ? Qmpel miał takie same ślady w t2 i dmuchała do końca, oleju nie rozpylając do silnika.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt paź 19, 2012 22:12
autor: biznes88
Ja bym oddal w cholere ;/ lopatki powinny byc OK!

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt paź 19, 2012 22:21
autor: marcinas1983
Jak turbo kupione za cenę złomu z przeznaczeniem do regeneracji to ujdzie... pewnie kiedyś coś musiało w nią wpaść, albo ktoś oszczędzał na filtrach powietrza :helm: .

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt paź 19, 2012 22:29
autor: Q_mac
Jak pisze stan bardzo dobry to raczej takiego się spodziewam. Cóż w takim razie pewnie opcja zwrotu, ciekawe co gość na to, ale ja raczej nie popuszcze.

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt paź 19, 2012 22:46
autor: biznes88
To jest wlasnie kupowanie na allegro - nie mam nic przeciwko ale najlepiej jechac osobiscie i zmacac co sie bierze ;/ bo z wysylkami roznie to bywa. Teraz gosciu ci napisze ze "musiales pewnie podmienic bom ci wyslal dobre i nie mozliwe jest ze takie wyslal" :goof: no ale nie daj sie i walcz! Marcinas jak tam u ciebie z modami :hmm: ???

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

: pt paź 19, 2012 23:09
autor: arwam
te zadarcia mogą powstawać w dwóch sytuacjach: pierwsze to przedarcie filtra powietrza, druga to bardzo częste korzystanie z mocy, przy jednoczenym zaniedbywaniu wymiany filtrów powietrza.
ja bym na twoim miejscu założył i zobaczył jak sie zachowywuje na silniku...
szkoda nerwów na szarpaninę... bo żaden sprzedawca tego nei uwzględni. jedynie weź sobie latarkę możliwie małą do ręki o świeć od strony flanszy kolektora wydechowego i przez otwór od down pipe'a patrz czy nie są postrzępione łopatki turbiny. jak nie są zakładaj na silnik i zobacz co się dzieje...
na dobrą używkę jak nie masz sprawdzonego dostawcy w dobrych cenach naprawde ciężko...


chyba ze chcesz stan perfekt. to przed dokonaniem zakupów zażądaj od sprzedawcy dobrych fotek wirników.


na naprawde idealne turbo to najbiedniej 1000zł trzeba szykować...


a jak już byś zwracał to co masz to szukaj turba z tourana, 2.5TDI 175PS. GT2056V. turbo znacznie młodsze a więc i mniej wyeksploatowane.

można szukac też GTB2260VK
ja już filmiku przed ponownym złożeniem auta chyba nie zrobię bo się sra uszczelka pod głowicą a nie chcę motoru zamęczyć, a i sprżęgło sie też rąbie ale jak będę jechał i będzie jak to zrobię filmik z delikatnego operowania gazem przy niskich obrotach na wysokim biegu...