Strona 101 z 129
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: wt sie 13, 2013 19:37
autor: dominik29a
Witam
Mam pytanie odnośnie pompy wtryskowej, pewnego dnia na złomie dorwałem pompę od tdi
za 100zł. Oczywiście bierzesz na własne ryzyko. Pompę kupiłem tylko po to żeby wsadzić do A3, nastawnik (stary padł). Okazało sie ze nastawnik działa jak należy ale zostały mi jeszcze bebechy, i chce wsadzić je do mojego golfa 1.6 td,
Moje pytanie jest takie czy nadaje się ta pompa do czego kol wiek. Tłoko rozdzielacz na moje nie fachowe oko jest w idealnym stanie, nr. pompy nie znajdę, nie ma, wiec nie wiem z czego to jest wiem ze na pewno ze tdi (nastawnik), czy da sie wsadzić do pompy z SB te bebechy, z czego może być ta pompa ewentualnie po czym można poznać ( na złomie nie czytałem oznaczenia silnika).
Z tego co wiem w tdi były 10mm tłokorozdzielacze.
A i czy posiada on coś takiego jak przedwtrysk.
Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: wt sie 13, 2013 20:06
autor: needved
Ktoś ma na handel BOOST PIN z OPLA OMEGI 2.3TD?
szukam takiego i chcę kupić
jak ktoś ma pisać PW
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: śr sie 14, 2013 14:12
autor: JABcok20
Zeszlifuj sobie ori boost pina jak chcesz według uznania, potem cienkim papierkiem popraw aby była gładka powierzchnia i rysik sie nie wyrabiał...
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: czw sie 15, 2013 16:54
autor: marcinas1983
Pany... pytanie za 100 punktów... obfity dym na wysokich obrotach na pełnym gazie tzn.... 4-5 bieg i gaz w podłodze prędkość koło 160km/h to przyczyna czego...?? Dodam, że podbicie ciśnienia nie wiele daje... może być od za wczesnego kąta wtrysku??
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: czw sie 15, 2013 17:12
autor: barto125
Nie wiem, bo mój tyle nie pojedzie. Ale przy 140 i gazie w podłodze dymi delikatnie, a kąt mam wczesny z tego co słychać i ciśnienie 0.6Bara.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: czw sie 15, 2013 20:13
autor: marcinas1983
Właśnie zastanawiam się czy za wczesny kąt wtrysku nie powoduje dymienia u góry... dlatego w niedziele przyspieszę statyczny i opóźnię dynamiczny i wtedy zobaczę
bo jeszcze po odpaleniu auta pośmierduje niespaloną ropą. Jak się rozgrzeje to jest lepiej, ale troszkę ropę jeszcze czuć.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: pt sie 16, 2013 14:51
autor: needved
marcinas1983 pisze:obfity dym na wysokich obrotach na pełnym gazie tzn.... 4-5 bieg i gaz w podłodze prędkość koło 160km/h to przyczyna czego...??
marcinas1983, A jaki kolor tego dymu? Czarny? szary? niebieski?
Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: pt sie 16, 2013 14:55
autor: marcinas1983
needved pisze:marcinas1983 pisze:obfity dym na wysokich obrotach na pełnym gazie tzn.... 4-5 bieg i gaz w podłodze prędkość koło 160km/h to przyczyna czego...??
marcinas1983, A jaki kolor tego dymu? Czarny? szary? niebieski?
wygląda na czarny... do tego jak auto dłużej tak jedzie to i temp się lekko ponosi.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: pt sie 16, 2013 15:05
autor: needved
No to mi to wygląda na za wczesny kąt dynamiczny.
Jakie masz ciśnienie w pompie na obrotach 950, 1400, 4000 RPM?
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: pt sie 16, 2013 15:13
autor: marcinas1983
needved pisze:Jakie masz ciśnienie w pompie na obrotach 950, 1400, 4000 RPM?
na jałowych mam 2.4 bara przy 4 tys obr/min coś koło 10 barów ( tak jak podają dane dla tej pompy ).
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: pt sie 16, 2013 15:23
autor: needved
Obniż ciśnienie i wtedy zobacz, wystarczy że w pompie zmienisz falę, tłok, czy nurniki i fabryczne ustawienia można sobie wsadzić w
Późniejszy kąt wtrysku niczemu nie szkodzi, wręcz przeciwnie, wstaje wtedy szybciej turbo... W chwili obecnej przy jakich obrotach wstaje TD04?
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: pt sie 16, 2013 15:34
autor: marcinas1983
needved, nie wiem przy jakich wstaje... przy 2.3 tys obr/min jest pełen boost na 4 biegu... też tak myślę, że lepiej opóźnić kąt wtrysku niż go za mocno wyprzedzać... dlatego we wtorek zmieniłem śrubę przelewową na 75 a nie od TD na 55 do tego obniżyłem ciśnienie w pompie do seryjnego i jest znacznie lepiej niż na wyższym ciśnieniu... dlatego będę jeszcze kombinował z ustawieniami.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: pt sie 16, 2013 15:53
autor: needved
Moim zdaniem w TDI powinna wstawać szybciej, Ustaw ciśnienie w pompie na 2bar i zobacz wtedy czy będzie poprawa
Od czego Ty masz teraz pompę? Szybko w niej narasta ciśnienie
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: pt sie 16, 2013 22:08
autor: EnejVW
needved, u mnie TD04 wstaje nawet przy 1000rpm jak się depnie, a pełne doładowanie mam 2100-2200rpm, a statyczny mam raczej opóźniony, na takim ustawieniu chodzi najciszej(jak pompowtryski
) i najlepiej chodzi, bo jak lekko przyśpieszę to zaczyna klepać, turbo może wcześniej wstaje ale góra jest do kitu coś jakby był zatkany wydech i przykapca na czarno przy pełnym doładowaniu.