Strona 101 z 129

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt sie 13, 2013 19:37
autor: dominik29a
Witam
Mam pytanie odnośnie pompy wtryskowej, pewnego dnia na złomie dorwałem pompę od tdi :hmm: za 100zł. Oczywiście bierzesz na własne ryzyko. Pompę kupiłem tylko po to żeby wsadzić do A3, nastawnik (stary padł). Okazało sie ze nastawnik działa jak należy ale zostały mi jeszcze bebechy, i chce wsadzić je do mojego golfa 1.6 td,

Moje pytanie jest takie czy nadaje się ta pompa do czego kol wiek. Tłoko rozdzielacz na moje nie fachowe oko jest w idealnym stanie, nr. pompy nie znajdę, nie ma, wiec nie wiem z czego to jest wiem ze na pewno ze tdi (nastawnik), czy da sie wsadzić do pompy z SB te bebechy, z czego może być ta pompa ewentualnie po czym można poznać ( na złomie nie czytałem oznaczenia silnika).

Z tego co wiem w tdi były 10mm tłokorozdzielacze.

A i czy posiada on coś takiego jak przedwtrysk.

Obrazek

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt sie 13, 2013 20:06
autor: needved
Ktoś ma na handel BOOST PIN z OPLA OMEGI 2.3TD?
szukam takiego i chcę kupić
jak ktoś ma pisać PW

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: śr sie 14, 2013 14:12
autor: JABcok20
Zeszlifuj sobie ori boost pina jak chcesz według uznania, potem cienkim papierkiem popraw aby była gładka powierzchnia i rysik sie nie wyrabiał...

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw sie 15, 2013 16:54
autor: marcinas1983
Pany... pytanie za 100 punktów... obfity dym na wysokich obrotach na pełnym gazie tzn.... 4-5 bieg i gaz w podłodze prędkość koło 160km/h to przyczyna czego...?? Dodam, że podbicie ciśnienia nie wiele daje... może być od za wczesnego kąta wtrysku??

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw sie 15, 2013 17:12
autor: barto125
Nie wiem, bo mój tyle nie pojedzie. Ale przy 140 i gazie w podłodze dymi delikatnie, a kąt mam wczesny z tego co słychać i ciśnienie 0.6Bara.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw sie 15, 2013 20:13
autor: marcinas1983
Właśnie zastanawiam się czy za wczesny kąt wtrysku nie powoduje dymienia u góry... dlatego w niedziele przyspieszę statyczny i opóźnię dynamiczny i wtedy zobaczę :helm: bo jeszcze po odpaleniu auta pośmierduje niespaloną ropą. Jak się rozgrzeje to jest lepiej, ale troszkę ropę jeszcze czuć.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt sie 16, 2013 14:51
autor: needved
marcinas1983 pisze:obfity dym na wysokich obrotach na pełnym gazie tzn.... 4-5 bieg i gaz w podłodze prędkość koło 160km/h to przyczyna czego...??
marcinas1983, A jaki kolor tego dymu? Czarny? szary? niebieski?

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt sie 16, 2013 14:55
autor: marcinas1983
needved pisze:
marcinas1983 pisze:obfity dym na wysokich obrotach na pełnym gazie tzn.... 4-5 bieg i gaz w podłodze prędkość koło 160km/h to przyczyna czego...??
marcinas1983, A jaki kolor tego dymu? Czarny? szary? niebieski?
wygląda na czarny... do tego jak auto dłużej tak jedzie to i temp się lekko ponosi.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt sie 16, 2013 15:05
autor: needved
No to mi to wygląda na za wczesny kąt dynamiczny.
Jakie masz ciśnienie w pompie na obrotach 950, 1400, 4000 RPM?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt sie 16, 2013 15:13
autor: marcinas1983
needved pisze:Jakie masz ciśnienie w pompie na obrotach 950, 1400, 4000 RPM?
na jałowych mam 2.4 bara przy 4 tys obr/min coś koło 10 barów ( tak jak podają dane dla tej pompy ).

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt sie 16, 2013 15:23
autor: needved
Obniż ciśnienie i wtedy zobacz, wystarczy że w pompie zmienisz falę, tłok, czy nurniki i fabryczne ustawienia można sobie wsadzić w :ass:
Późniejszy kąt wtrysku niczemu nie szkodzi, wręcz przeciwnie, wstaje wtedy szybciej turbo... W chwili obecnej przy jakich obrotach wstaje TD04?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt sie 16, 2013 15:34
autor: marcinas1983
needved, nie wiem przy jakich wstaje... przy 2.3 tys obr/min jest pełen boost na 4 biegu... też tak myślę, że lepiej opóźnić kąt wtrysku niż go za mocno wyprzedzać... dlatego we wtorek zmieniłem śrubę przelewową na 75 a nie od TD na 55 do tego obniżyłem ciśnienie w pompie do seryjnego i jest znacznie lepiej niż na wyższym ciśnieniu... dlatego będę jeszcze kombinował z ustawieniami.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt sie 16, 2013 15:53
autor: needved
Moim zdaniem w TDI powinna wstawać szybciej, Ustaw ciśnienie w pompie na 2bar i zobacz wtedy czy będzie poprawa
Od czego Ty masz teraz pompę? Szybko w niej narasta ciśnienie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt sie 16, 2013 22:08
autor: EnejVW
needved, u mnie TD04 wstaje nawet przy 1000rpm jak się depnie, a pełne doładowanie mam 2100-2200rpm, a statyczny mam raczej opóźniony, na takim ustawieniu chodzi najciszej(jak pompowtryski :helm: ) i najlepiej chodzi, bo jak lekko przyśpieszę to zaczyna klepać, turbo może wcześniej wstaje ale góra jest do kitu coś jakby był zatkany wydech i przykapca na czarno przy pełnym doładowaniu.