Strona 11 z 12
Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.
: wt wrz 21, 2010 00:00
autor: tomogolf2
arwam pisze:zmienić wał na ten od TDI
bedzie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
moze nawet jutro jak bede mial czas...
arwam pisze:na niskich biegach wyżej kręciłem a na wyższych zmieniałem wcześniej
to prawie tak jak teraz jezdze(1,6) 1,2,3 ciagne do "odciecia",on chce sie krecic, 4 do 5000-5300 , a na 5 nie katuje, ten bieg jest tylko do ekonomiki na trasie..
czyli 1,9 ciezej znosi wyzsze obroty... hmm
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.
: wt wrz 21, 2010 10:49
autor: marcin999
arwam pisze:ja biegi zmieniałm w okolicach 5300-4800rpm przy czym na niskich biegach wyżej kręciłem a na wyższych zmieniałem wcześniej bo wtedy już się bardziej moment obrotowy liczy
HAHAHA Życzę Ci żebyś tak kiedyś tłokiem przez zęby dostał...
Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.
: wt wrz 21, 2010 13:23
autor: Biperr0
marcin999 pisze:HAHAHA Życzę Ci żebyś tak kiedyś tłokiem przez zęby dostał...
Na pewno dostał i to nie raz
Ogólnie wszystko zależy od:
1)eksploatacji silnika
2)rodzaju modyfikacji przeprowadzonych przy silniku
3)części jakich do tego użyłeś
4)żywotności silnika
5)szczęścia żeby nie dostać tym tłokiem
Zmiana biegów przy tych obrotach jest możliwa ale oczywiście nie cały czas.Bo chyba wiadomo że tak eksploatowany silnik na co dzień nie będzie zbyt wytrzymały
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.
: śr wrz 22, 2010 07:30
autor: arwam
marcin999, chodziło mi o to że na niskich biegach zmieniałem przy tej pierwszewj wartości a na wyższych schodzłem do tej drugiej wartości.
a tłokami nie dostanę po zębach bo stosuję nowe śruby za każdym razem do silników dla siebie na korbowody i zamawiam je przez serwis.
szkoda tylko że jest taka cena
Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.
: śr wrz 22, 2010 07:30
autor: arwam
Biperr0, dużo też zależy od zastosowanego oleju.
Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.
: śr wrz 22, 2010 08:39
autor: Biperr0
arwam pisze:Biperr0, dużo też zależy od zastosowanego oleju.
Biperr0 pisze:1)eksploatacji silnika
Właśnie o tym pisałem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Już nie czepiajmy się szczegółów
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
Oboje wiemy z czym to się je
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.
: śr wrz 22, 2010 12:21
autor: tomogolf2
no coz dopuki sam sie nie przekonam doputy nie bede wiedzial
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.
: śr wrz 22, 2010 22:43
autor: andrew.zbyrko
arwam pisze:Biperr0, dużo też zależy od zastosowanego oleju.
i od jego temperatury,
dobry olej + wydajny ic i 5k rpm mu nie straszne, przetestowane wielokrotnie kilkanascie km pełnym ogniem po górzystym terenie odpuszczane przy temp 120st, tłoki puki co na swoim miejscu
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.
: czw wrz 23, 2010 08:02
autor: arwam
andrew.zbyrko, tylko że u Ciebie jest pompa 9mm i seria turbo więc silnik nie ma tak ciężko jak miał u mnie czy u kolegi tomogolf2, tam masz podawaną znacznie większą ilośći paliwa i powietrza co dla EGT też nie jest obojętne.
xco do temp oleju to się zgodzę ale jak miałem jeszcze AAZ'a to zrobienie testu elastyczności z butem w podłodze powodowało że z wyjściowej temp oleju 80*C i początkowej prędkości 80km/h to po dojściu z butem w podłodze na piątym biegu do 180km/h było ponad 130*C
Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.
: czw wrz 23, 2010 21:59
autor: andrew.zbyrko
arwam pisze:tylko że u Ciebie jest pompa 9mm i seria turbo więc silnik nie ma tak ciężko jak miał u mnie czy u kolegi tomogolf2
zgadza sie, u mnie jest tylko poprawiona seria, chodź turbo k14 ustawione u granic surge line(ok 1,4bar) sprawnie tłumi opróżnianie cylindra i przy dłuższym bucie egt idzie do góry, co przekłada sie na wys temp oleju,
zauważyłem jeszcze że niewiele późniejszy kąt wtrysku i niedopalone paliwo podbija dosyć sporo temp.
arwam pisze:xco do temp oleju to się zgodzę ale jak miałem jeszcze AAZ'a to zrobienie testu elastyczności z butem w podłodze powodowało że z wyjściowej temp oleju 80*C i początkowej prędkości 80km/h to po dojściu z butem w podłodze na piątym biegu do 180km/h było ponad 130*C
przydał by Ci się zegar EGT
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.
: pt wrz 24, 2010 07:48
autor: arwam
andrew.zbyrko pisze:przydał by Ci się zegar EGT
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
nie powiem że nie .
napewno wraz z silnikiem AAZ w nadwoziu zagości ten wskaźni.
chociaż zastanawiam się czy jak już wracać do TD to nie pójść krok dalej i zakupić 2.5TDI i zmienić głowicę od 2.4D i włożyć tam komplet tłoków z AAZ'a plus jeszcze jeden bo tam się pięć garczków gania
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.
: pt wrz 24, 2010 20:20
autor: andrew.zbyrko
arwam pisze:chociaż zastanawiam się czy jak już wracać do TD to nie pójść krok dalej i zakupić 2.5TDI
łatwo do mk2 to nie wejdzie..
arwam pisze:i zmienić głowicę od 2.4D i włożyć tam komplet tłoków z AAZ'a
a stopień sprężanie wyjdzie ok?
arwam pisze:plus jeszcze jeden bo tam się pięć garczków gania
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
charakterystyka napewno na + no i pojemność pół litra wiecej
Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.
: sob wrz 25, 2010 22:29
autor: t0mal
Dla cierpliwych rzeźbiarzy taka robota.
Mnie niemal doprowadzała do szału wymiana skrzyni na 02a, a mówi się, że podobno pasuje.
Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.
: pn wrz 27, 2010 10:53
autor: arwam
andrew.zbyrko pisze:a stopień sprężanie wyjdzie ok?
będzie git
andrew.zbyrko pisze:
łatwo do mk2 to nie wejdzie..
ze skrzynką 02A napewno łatwo nie będzie ale już z sześcio-biegową 02M będzie łatwiej bo jest znacznie bardziej masywna ale za to sporo krótsza.
t0mal pisze:Mnie niemal doprowadzała do szału wymiana skrzyni na 02a, a mówi się, że podobno pasuje.
zmieniasz półosie na takie z przegubami 100mm.
mechanizm zmiany biegów, i zakładasz mechaniczny wysprzęgnik i wszystko pasuje niemal idealnie.
jak się chce chydro wyprzęgnika to wtedy już trochę jest zabawy