Strona 11 z 12

Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.

: wt wrz 21, 2010 00:00
autor: tomogolf2
arwam pisze:zmienić wał na ten od TDI
bedzie ;) moze nawet jutro jak bede mial czas...
arwam pisze:na niskich biegach wyżej kręciłem a na wyższych zmieniałem wcześniej
to prawie tak jak teraz jezdze(1,6) 1,2,3 ciagne do "odciecia",on chce sie krecic, 4 do 5000-5300 , a na 5 nie katuje, ten bieg jest tylko do ekonomiki na trasie..

czyli 1,9 ciezej znosi wyzsze obroty... hmm :?

Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.

: wt wrz 21, 2010 10:49
autor: marcin999
arwam pisze:ja biegi zmieniałm w okolicach 5300-4800rpm przy czym na niskich biegach wyżej kręciłem a na wyższych zmieniałem wcześniej bo wtedy już się bardziej moment obrotowy liczy
HAHAHA Życzę Ci żebyś tak kiedyś tłokiem przez zęby dostał...

Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.

: wt wrz 21, 2010 13:23
autor: Biperr0
marcin999 pisze:HAHAHA Życzę Ci żebyś tak kiedyś tłokiem przez zęby dostał...
Na pewno dostał i to nie raz :grin:
Ogólnie wszystko zależy od:
1)eksploatacji silnika
2)rodzaju modyfikacji przeprowadzonych przy silniku
3)części jakich do tego użyłeś
4)żywotności silnika
5)szczęścia żeby nie dostać tym tłokiem :D
Zmiana biegów przy tych obrotach jest możliwa ale oczywiście nie cały czas.Bo chyba wiadomo że tak eksploatowany silnik na co dzień nie będzie zbyt wytrzymały :bajer:

Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.

: śr wrz 22, 2010 07:30
autor: arwam
marcin999, chodziło mi o to że na niskich biegach zmieniałem przy tej pierwszewj wartości a na wyższych schodzłem do tej drugiej wartości.
a tłokami nie dostanę po zębach bo stosuję nowe śruby za każdym razem do silników dla siebie na korbowody i zamawiam je przez serwis.
szkoda tylko że jest taka cena

Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.

: śr wrz 22, 2010 07:30
autor: arwam
Biperr0, dużo też zależy od zastosowanego oleju.

Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.

: śr wrz 22, 2010 08:39
autor: Biperr0
arwam pisze:Biperr0, dużo też zależy od zastosowanego oleju.
Biperr0 pisze:1)eksploatacji silnika
Właśnie o tym pisałem :) Już nie czepiajmy się szczegółów :pub: Oboje wiemy z czym to się je ;)

Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.

: śr wrz 22, 2010 12:21
autor: tomogolf2
no coz dopuki sam sie nie przekonam doputy nie bede wiedzial :bajer:

Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.

: śr wrz 22, 2010 22:43
autor: andrew.zbyrko
arwam pisze:Biperr0, dużo też zależy od zastosowanego oleju.
i od jego temperatury,

dobry olej + wydajny ic i 5k rpm mu nie straszne, przetestowane wielokrotnie kilkanascie km pełnym ogniem po górzystym terenie odpuszczane przy temp 120st, tłoki puki co na swoim miejscu :bajer:

Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.

: czw wrz 23, 2010 08:02
autor: arwam
andrew.zbyrko, tylko że u Ciebie jest pompa 9mm i seria turbo więc silnik nie ma tak ciężko jak miał u mnie czy u kolegi tomogolf2, tam masz podawaną znacznie większą ilośći paliwa i powietrza co dla EGT też nie jest obojętne.
xco do temp oleju to się zgodzę ale jak miałem jeszcze AAZ'a to zrobienie testu elastyczności z butem w podłodze powodowało że z wyjściowej temp oleju 80*C i początkowej prędkości 80km/h to po dojściu z butem w podłodze na piątym biegu do 180km/h było ponad 130*C

Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.

: czw wrz 23, 2010 21:59
autor: andrew.zbyrko
arwam pisze:tylko że u Ciebie jest pompa 9mm i seria turbo więc silnik nie ma tak ciężko jak miał u mnie czy u kolegi tomogolf2
zgadza sie, u mnie jest tylko poprawiona seria, chodź turbo k14 ustawione u granic surge line(ok 1,4bar) sprawnie tłumi opróżnianie cylindra i przy dłuższym bucie egt idzie do góry, co przekłada sie na wys temp oleju,
zauważyłem jeszcze że niewiele późniejszy kąt wtrysku i niedopalone paliwo podbija dosyć sporo temp.
arwam pisze:xco do temp oleju to się zgodzę ale jak miałem jeszcze AAZ'a to zrobienie testu elastyczności z butem w podłodze powodowało że z wyjściowej temp oleju 80*C i początkowej prędkości 80km/h to po dojściu z butem w podłodze na piątym biegu do 180km/h było ponad 130*C
przydał by Ci się zegar EGT :bajer:

Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.

: pt wrz 24, 2010 07:48
autor: arwam
andrew.zbyrko pisze:przydał by Ci się zegar EGT :bajer:

nie powiem że nie .
napewno wraz z silnikiem AAZ w nadwoziu zagości ten wskaźni.
chociaż zastanawiam się czy jak już wracać do TD to nie pójść krok dalej i zakupić 2.5TDI i zmienić głowicę od 2.4D i włożyć tam komplet tłoków z AAZ'a plus jeszcze jeden bo tam się pięć garczków gania :)

Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.

: pt wrz 24, 2010 20:20
autor: andrew.zbyrko
arwam pisze:chociaż zastanawiam się czy jak już wracać do TD to nie pójść krok dalej i zakupić 2.5TDI
łatwo do mk2 to nie wejdzie..
arwam pisze:i zmienić głowicę od 2.4D i włożyć tam komplet tłoków z AAZ'a
a stopień sprężanie wyjdzie ok?
arwam pisze:plus jeszcze jeden bo tam się pięć garczków gania :)
charakterystyka napewno na + no i pojemność pół litra wiecej

Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.

: sob wrz 25, 2010 22:29
autor: t0mal
Dla cierpliwych rzeźbiarzy taka robota.
Mnie niemal doprowadzała do szału wymiana skrzyni na 02a, a mówi się, że podobno pasuje.

Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.

: pn wrz 27, 2010 10:53
autor: arwam
andrew.zbyrko pisze:a stopień sprężanie wyjdzie ok?

będzie git
andrew.zbyrko pisze: łatwo do mk2 to nie wejdzie..

ze skrzynką 02A napewno łatwo nie będzie ale już z sześcio-biegową 02M będzie łatwiej bo jest znacznie bardziej masywna ale za to sporo krótsza.

t0mal pisze:Mnie niemal doprowadzała do szału wymiana skrzyni na 02a, a mówi się, że podobno pasuje.

zmieniasz półosie na takie z przegubami 100mm.
mechanizm zmiany biegów, i zakładasz mechaniczny wysprzęgnik i wszystko pasuje niemal idealnie.
jak się chce chydro wyprzęgnika to wtedy już trochę jest zabawy