Strona 2 z 7

: ndz sty 09, 2005 02:38
autor: dr Richie
To znów ja :bigok: i zastanawiam się skąd kolo weźmie 120 PS z 1.6 TD z fabryczną głowicą. Nie wiem czy o tym pisałem, ale mój ojciec rzeźbi z tym silnikiem: 1.5 bar i intercooler od okulara, to tego zmixowany kąt otwarcia zaworów i nieco szybszy kąt zapłonu i coś tam z ciśnieniami wtrysku (wtryski i część klamotów w pompie wstawił od najmocniejszej wersji, chyba 80-85PS,nie pamiętam dokładnie), Wszystko to ma w Passacie B32 Variant '87 (z klimą :jezor: ).
Jeśli chodzi o ożenek 1.9TDi ze skrzynią od Golfa MK2 to mogę tylko dodać, że widziałem na własne oczy, że koleś miał podobny mix w Passacie B32, czyli w takiej bryce, w której chodzą 1.6TD, a wiem, że skrzynia była zostawiona od 1.6TD. Wniosek jest taki,że pasuje.
Co do Golfa, to wsadziłbym całkiem poprosty cały zestaw od MK3 i najwyżej wymienił półosie, bo coś czuję, że VW niewiele pozmieniało w tej kwestii. Wystarczy popytać tu i tam.
Pozdro!
Ps. Osobiście wolałbym wstawić 2.0GT 136PS od Passata 88-94 i zapodać gazownię, bo każdy diesel, który stoi dłużej niż pół roku ma pompę do remontu (olej napędowy powoduje wżery w płytkach) czyli min ok 1000 za porządną kapitalkę+ustawianie zapłonu w punkt itp.
Zrobisz jak zechcesz, ale ja bym na Twoim miejscu zajechał tego 1.6D i potem pomyślał, bo ceny paliw ulegają zmianie i np mój ojciec już powoli żałuje, że nie zapodał turbiny i intercoolera do 1.8 na wielopunkcie, który był w tym Passacie przed 1.6TD.
Mogę tylko dodać (i tak mi nikt nie uwierzy), że 2.5 roku temu mój ojciec woził tyłek Rover'em 620ti 200PS/6000 240Nm/2100 (2.0 16V wielopunkt, turbo, intercooler ) i ta bryka paliła mu co najwyżej tyle co mój Golf 1.8. Miała poprostu wielki nadmiar mocy, więc ja osobiście bym szedł w turbo, ale benzyny :grin: Sam z resztą planuje pożenić 1.8 RP z turbiną i intercoolerem, ale to za jakiś czas...
Chyba się troszkę rozpisałem hehe... pozdrawiam i kończę, bo mnie zjecie za ten esej :jezor:

: ndz sty 09, 2005 02:41
autor: dr Richie
zapomniałem dodać, jeśli chodzi o moje wątpliwości odnośnie tych 120PS z 1.6TD, że fabryczne głowice (starego,czy nowego typu) wymiękają od standardowych ciśnień doładowania, więc ciekawi mnie co ów magik tam kombinuje :chytry: Nie polecam mu głowicy od 1.9TDi '92-'95 bo "ponoć" wylatywały tam gniazda zaworowe w czasie jazdy...
Widać, nie utok, to...
Pozdrawiam ;)

: ndz sty 09, 2005 02:47
autor: dr Richie
:grin: nie byłbym sobą jakbym dodał, że odradzam stosowanie turbin z VW ze zmnienną geometrią łopatek (tak naprawdę zmienna kubatura wokół wirnika w części spalin), bo na polskim paliwie szkoda gadać... osadza się nagar i łopatki się łamią i wlatują w wirnik.
To nie jest żadna plotka, bo mój wuja w Golfie MK4 już ma trzecią turbinę z tego powodu, poza tym sterowanie owymi łopatkami i WestGate'm odbywa się wupełnie inaczej niż WestGate'm w 1.6TD i 1.9TDi.
:bigok:
Ide spac...wena mi się kończy :jezor:

: ndz sty 09, 2005 02:53
autor: dr Richie
jeszcze jedno: nie mam bladego pojecia jak wypada sterowanie 1.9TDI 110PS (ewentualne przepływomierze, dodatkowa dawka paliwa czy inne ścierwa) proponowałbym wpierw wyniuchać co i jak niż potem gotować z tego zupkę...
To co widziałem w Passacie B32 to była wersja 90PS, więc nie wiem czy nie poszli z czymś do przodu jeśli chodzi o sterowanie wszelakimi pierdołami.
Pozdro!

turbinka

: ndz sty 09, 2005 14:34
autor: bonzo
na forum, sprzedam zamiescilem sprzedam bus tanio .ten bus jest za 3000zl turbo 16. ja nie mam czasu na walki ale policz przekladasz swoj do niego z niego do twojego masz torbo a busa w ostatecznosci na zlom niezle placa wyjdziesz na swoje a jak puszcisz do ludzi busa 88 na busa nie taki stary bedziesz na gorke. na ra. na pw

: ndz sty 09, 2005 22:42
autor: 1 6 D
Czytałem na forum, że ktoś wstawił 1.9 TD z Vento do mk2 bez problemów. A ile by kosztował SWAP z 1.6 D na 1Z z mk3, czyli pierwsze 1.9 TDI(90 KM)?

: ndz sty 09, 2005 23:51
autor: Krzylu
koszt silnika i wstawienie oraz podpiecie elektryki
koszt:
3000zl silnik 1000zl robocizna okolo a elektryk niewiem ile by wzial bo sie nie orientuje
na ale gdzies 500zl wezmie czyli masz mniejwiecej ogolny koszt

: pn sty 10, 2005 10:39
autor: Lucius Snow
1 6 D pisze:Czytałem na forum, że ktoś wstawił 1.9 TD z Vento do mk2 bez problemów. A ile by kosztował SWAP z 1.6 D na 1Z z mk3, czyli pierwsze 1.9 TDI(90 KM)?
To ja wstawiłem. Teraz czaję się na taki sam manewr w Mk1.
Dlaczego TD a nie TDI? Dlatego,że opał a nie ON :grin:

: wt sty 18, 2005 00:30
autor: away
tacyk ogłoś moją karoserię. no i drzwi i lewy błotnik. no bo ja ogłosiłem. dzięki z góry<lol> "lewy"

: wt sty 18, 2005 12:27
autor: piott
a czym sie rozni 1.6 TD 44KW od 1.6 TD 51 KW oprocz katalizatora. Mozna jakos podniesc moc o te 7 KW?

: wt sty 18, 2005 12:45
autor: marek29
piott pisze:a czym sie rozni 1.6 TD 44KW od 1.6 TD 51 KW oprocz katalizatora. Mozna jakos podniesc moc o te 7 KW?
Na początek zmiana pompy,zaleca się zmianę turbo na większe i usunać kata bo i tak szybko go zarzuci :grin:

: sob sty 22, 2005 01:33
autor: dukem
Z tego co czytałem to były inne silniki, nikt coprawda nie mowił czym się różniły...może to być tylko kwestia pompy...mam 1,6TD 51kW (70 kobył) i z tego co się orientowałem to następny silnik- 80 konny różnił się już tylko intercoolerem...w każdym razie katalizator raczej tutaj nie ma znaczącego wpływu na moc...

: sob sty 22, 2005 02:11
autor: dr Richie
poszukajcie w moich wcześniejszych wypowiedziach na forum różnic w silnikach 70PS a 80PS: bloki, głowice, pompy, wtryski, turbiny, no i intercooler, a tak to te same silniki ;)

: sob sty 22, 2005 02:44
autor: dukem
Czyli jednym słowem szkoda sobie głowe zawracać...a skoro z tymi drobiazgami to sa te same silniki to wystarczy przerobic cyferki mocy w dowodzie rejestracyjnym i juz sie bedzie lepiej jezdzilo... :grin: