Strona 2 z 7

: wt lut 16, 2010 12:58
autor: To_mas
BeEerT, podobnie jak z 1.6

: wt lut 16, 2010 18:07
autor: marcinas1983
To_mas pisze:BeEerT, podobnie jak z 1.6
niestety, ale więcej zabawy jest :) .
Do wymiany dochodzi jeszcze:
- półoś wraz z przegubami z prawej strony bo z lewej jest taka sama
- wybierak biegów bo jest inny
- linka prędkościomierza, gazu i sprzęgła
- prędkościomierz bo ma inny indeks :)
- o chłodnicy to nie wspomnę nawet bo ma wyjścia po drugiej stronie oraz jej węże
- skrzynia biegów bo jest inna oraz poduszki silnika przednia ( z łapą silnika ) jak i pod nogami kierowcy, prawą przed nogami pasażera też przydałoby się zapodać od diesla
- węże do nagrzewnicy
I to chyba tyle jeśli chodzi o te "grubsze" różnice między 1.6 benzyną a 1.3 :) .

: wt lut 16, 2010 19:00
autor: BeEerT
marcinas1983, Dzięki za opisanie pokrótce co i jak. I chyba sobie dam z tym spokój bo widzę, że i roboty dużo i kasy pewnie też sporo by pochłonęło :). Chyba pozostaje mi lpg zainstalować co by taniej śmigać :)

: wt lut 16, 2010 19:09
autor: marcinas1983
BeEerT, stałem przed podobnym problemem... i... zapodałem TD i do tego taniej mnie to wyszło niż instalacja gazowa. U mnie za instalacje chcieli 1.9tys zł BRC II generacji, za polską sekwencję 2.4 tys zł. a dawcę w dieslu co prawda, ale z wszystkimi wyżej wymienionymi elementami na swapa kupiłem za 1.2 tys zł :) . Tylko przy swapie potrzeba trochę czasu żeby wszystko poprzekładać, ale porównanie jazdy TD z wolnossącą benzyną jest właściwie nie do porównania :) . Do tego w w około 2 tys. zł. podniosłem moc auta o 100% względem 1.3 silnika... jak widzisz... swap nie tylko podjąłem ze strony ekonomicznej ale i mocy :helm:
Aaa... właściwie to swap wyniósł mnie znacznie taniej bo jeszcze posprzedawałem różne pierdoły z dawcy i... może wyszedłem nawet na zero :) .

: wt lut 16, 2010 19:17
autor: BeEerT
No widzisz ja mam na gaźniku i u mnie wołają za 1500 także trochę mniej :). Jak by znalazł cały komplet gotowy do przerzucenia to by było git. Bo podejrzewam że lista części jest długa :) A swapa sam robiłeś czy u jakiegoś mechanika?

: wt lut 16, 2010 19:36
autor: marcinas1983
BeEerT, sam robiłem.... najwięcej problemu jest z przerzuceniem silnika bo wiadomo, że swoje waży... reszta to pikuś... odkręcasz z jednego auta przykręcasz do drugiego. Teraz mk2 w kiepskim stanie blacharskim a z dobrym silnikiem kupisz w cenie.... silnika :) .

: wt lut 16, 2010 19:49
autor: BeEerT
Z tego co mówisz to chyba nie jest takie straszne jak się może wydawać :). A ile czasu Ci to zajęło? Tak wsio aż td był na chodzie w nowej budzie?

: wt lut 16, 2010 20:10
autor: marcinas1983
BeEerT, ze dwa tygodnie... tylko u mnie doszedł jeszcze montaż IC oraz dorobienie układu wydechowego o większej średnicy niż ten w TD :) , ale nie zawsze przy aucie siedziałem non stop. Jakby się dobrze za to zabrać to jeden dzień i auto jeździ z innym silnikiem, ale to trzeba mieć chęci na taką zabawę :P żeby w jeden dzień się obrócić :) .

: wt lut 16, 2010 20:15
autor: BeEerT
Chęci i jakieś pojęcie o tym co się robi :). Musze pośledzić allegro i popatrzeć jakie ceny są i co w ogóle można kupić.

: śr mar 10, 2010 22:41
autor: schadook
Witam wszystkich kolegów!!
właśnie robię takiego swapa z 1.8, BeEerT, nie masz się nad czym zastanawiać, jak będziesz miał komplet części to dwie dniówki i zrobione, przyjemność z jazdy TD w porównaniu do 1,3 -bezcenna!

Mam tylko jeden problem, może ktoś poradzi, chodzi o podpięcie przekaźnika świec żarowych, styki 30, 87, 85, 86 i T mam rozpracowane ale co z L i 50? gdzie podpiąć żeby przekaźnik się samoczynnie wyłączał ?? bo jak na razie muszę zwierać na krótko i rozłączać bo inaczej trzyma cały czas. Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi.
Pzdr

: sob mar 13, 2010 12:51
autor: SmokE88
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=184541

Tu masz link do typa co jest po swapie takie jak ty planujesz pogadaj z nim a wszystko Ci wytłumaczy :D

: sob mar 13, 2010 14:03
autor: To_mas
schadook, proszę bardzo :)
ja z tych 2 schematów korzystałem i wsio działało jak w oryginale :D
Obrazek Obrazek

powinny Ci pomóc
jak masz pytania to wal, pomogę :D

: czw mar 18, 2010 08:06
autor: Chwedor
koledzy mam pytanie a jak jest ze zbiornikiem od benzyny do diesla? oyginalny zbiornik zostaje czy jak? bo wlew jest na pewno inny, a w dieslu jest ten cały smok.

: czw mar 18, 2010 17:47
autor: vision
Chwedor pisze:koledzy mam pytanie a jak jest ze zbiornikiem od benzyny do diesla? oyginalny zbiornik zostaje czy jak? bo wlew jest na pewno inny, a w dieslu jest ten cały smok.
zbiornik zostaje wydłubujesz zwężkę w wlewie