Strona 2 z 5

: sob sie 11, 2007 15:32
autor: Adamm
w TDI to ma sens jesli ktos ma soft ktory oszukuje turbine i turbo wali po 2 bary <szok>
spotkalem sie z takim softem, z tym ze na VAGu jest wszystko cacy ale jak sie podpielo wskaznik doladowania to szok

soft chyba odcina (oszukuje N-75) i wedy zastosowanie recznego sterowania sprezarka ma sens

: czw sie 23, 2007 11:52
autor: lokmen
no właśnie rzecz taka ma miejsce właśnie u mnie :) odkryliśmy to przypadkiem przekładając mojego kompa do Adama silnika i okazało się że na wskaźniku boost brakuje skali, a ja nie wiedząc katowałem moją standardową turbinkę ciśnieniem rzędu 2 barów przez 8 miesięcy 0- dość że się nie wysrała... teraz kupuje wskaźnik boost + MBC i będziemy próbować co nie Adamie :) może się da to wysterować - jeśli nie to cóż... dla bezpieczeństwa trzeba bedzie powrócić do oryginalnego softu...
pozdrawiam

: pt wrz 28, 2007 08:53
autor: LOLEK_LKR
Pany a ja mam pytanko za stówke! tu widze wszystko jak na dłoni: MBC podłączenie, rurki, śrubeczki itp, itd... z tym że ja mam 1.6 GTD 70KM i ni w ząb nie wiem jakie tam turbo jest to po pierwsze, a po drugie tu widze same 1.9 a jak to maleństwo do mnie podłączyć podrzućcie jakiegoś linka albo foto z góry dziękuje :grin:

: sob wrz 29, 2007 12:18
autor: souler
LOLEK_LKR pisze:jak to maleństwo do mnie podłączyć
tak samo jak do kazdej turbiny. nie ma zadnej roznicy pomiedzy 1.6 i 1.9

: pn lis 26, 2007 09:20
autor: deamon
Mam małe pytanko. Moj braciszek ma paska B3 kombi z silnikiem 1.6 TD z intercoolerem jego moc to chyba 75km. souler jak myślisz ile dzieki temu zaworkowi mozna kucy urwać przy tym silniczku?

: wt lis 27, 2007 19:19
autor: tberent
deamon, audi to nie kombi tylko avant :axe: i on ma SB-eka, Mój braciszek ma to w sedanie i ma podniesione do 1.1 bara i powiem szczerze ze ładnie to idzie mimo ze buda wazy

: wt lis 27, 2007 19:49
autor: andrew19_86
tberent pisze:audi to nie kombi tylko avant :axe:
a widziałeś audi B3 w avancie???? przeca kolega mówi o passacie B3 :bigok:

: pn gru 03, 2007 16:07
autor: souler
deamon pisze:Mam małe pytanko. Moj braciszek ma paska B3 kombi z silnikiem 1.6 TD z intercoolerem jego moc to chyba 75km. souler jak myślisz ile dzieki temu zaworkowi mozna kucy urwać przy tym silniczku?
zaworek koni nie daje, takze ciezko mi powiedziec. dasz wiecej powietrza i moze bedzie jechal lepiej, ale jak podlejesz paliwem to bedzie jeszcze lepiej. tak w kolo macieju.

: śr gru 19, 2007 23:37
autor: MaSa_Golf
Goofi pisze:Jak dziala regulacja MBC?, im bardziej zatkany wezyk, tym wieksze doladowanie?, bo MBC moze tylko przytkac przeplyw :bajer:
podlaczam sie do pytania...
Czy "nadmiar" cisnienia ucieka tylko przez dziurke w MBC??

: ndz kwie 20, 2008 11:37
autor: nyquist
Witam wszystkich, bo jesten tu nowy, a też jeżdżę Golfikiem, więc postanowiłem przyłączyć się do wspólnoty ;)

Przymierzam się do wykonania samodzielnie MBC typu PRESSURE - ten z kulką (mam znajomego tokarza), a że na politechnice wyrobiłem sobie nawyk wałkowania nowego pomysłu od każdej możliwej strony i rozważania wszystkich "za" i "przeciw", mam zasadnicze pytanie do znawców tematu. Wiem jak ogólnie działa turbo, tzn., że ciśnienie spalin napędza turbinę, która z kolei spręża powietrze doprowadzane do kolektorów ssących.. Natomiast z tego co się domyślam, to WG (wasgate) to coś w stylu "przepustnicy" albo czegoś podobnego, która steruje pracą turbiny w zależności od ciśnienia w kolektorze ssącym. Jakś się mylę i naplotłem głupot, to wybaczcie i poprawcie ;)

Ale teraz...
Bez MBC powietrze przepływa sobie swobodnie z OBU kierunkach i jest tak:

- noga na gaz -> wzrasta ciśnienie w kolektorze -> wzrasta ciśnienie sterujące WG.. ok
- noga z gazu -> spada zarówno w ciśnienie w kolektorze jak i sterujące doprowadzone do WG.. ok

Natomiast MBC z kulką stanowi zawór JEDNOSTRONNY i teraz:

- noga na gaz -> wzrasta ciśnienie w kolektorze oraz sterujące w WG - jest ok, tak ma być :D
- noga z gazu -> ciśnienie przed kulką spada -> sprężynka dociska kulkę -> ciśnienie za kulką jest teraz większe niż przed kulką -> ciśnienie sterujące WG utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie, bo nie ma którędy uciec (przynajmniej teoretycznie)..

No właśnie, czy tak ma właśnie być? Czy zastosowanie równolegle np. dodatkowego zaworka zwrotnego, który umożliwiałby przepływ powietrza w drugą stronę może poprawiłby dynamikę silnika?

Jeśli się mylę, to wybaczcie i sorki za zawracanie głowy ;)
Pozdro dla wszystkich.

: pn kwie 21, 2008 14:12
autor: misiek
souler to nie pozostaje ci nic jak tylko zamontować jeszcze wskaźnik w komorze :grin:

[ Dodano: 08-04-21, 14:15 ]
Obrazek
Obrazek

: pn kwie 21, 2008 16:38
autor: souler
misiek10111, ale po co ten wskaznik w komorze? :D hehe takiego patentu to jeszcze nie widzialem :goof:

nyquist, generalnie masz racje, dlatego sa te mbc z roznymi dziurkami robione. jest jeszcze kwestia szczelnosci takiego mbc. jesli nie jest szczelny na srubie, to nie musisz kombinowac z zaworkiem zwrotnym.

: pn kwie 21, 2008 20:19
autor: nyquist
souler, dzięki za odpowiedź, już teraz wiem o co biega :smoke:

Kilka pomysłów już łazi po głowie... Jak uda mi się coś wykminić i będzie działało jak powinno, pochwalę się ;)

: pn kwie 21, 2008 20:48
autor: misiek
ale po co ten wskaznik w komorze?
tak po prawdzie to dla bajeru (japan tuning) ale działa, a ty mógł byś sobie zamontować - podczas jazdy ustawiać cisnienie -- ściagasz maskę kolega prowadzi a ty sprawdzasz cisnienie i je regulujesz :) :wink: :rotfl: