Witam wszystkich, bo jesten tu nowy, a też jeżdżę Golfikiem, więc postanowiłem przyłączyć się do wspólnoty
Przymierzam się do wykonania samodzielnie MBC typu PRESSURE - ten z kulką (mam znajomego tokarza), a że na politechnice wyrobiłem sobie nawyk wałkowania nowego pomysłu od każdej możliwej strony i rozważania wszystkich "za" i "przeciw", mam zasadnicze pytanie do znawców tematu. Wiem jak ogólnie działa turbo, tzn., że ciśnienie spalin napędza turbinę, która z kolei spręża powietrze doprowadzane do kolektorów ssących.. Natomiast z tego co się domyślam, to WG (wasgate) to coś w stylu "przepustnicy" albo czegoś podobnego, która steruje pracą turbiny w zależności od ciśnienia w kolektorze ssącym. Jakś się mylę i naplotłem głupot, to wybaczcie i poprawcie
Ale teraz...
Bez MBC powietrze przepływa sobie swobodnie z OBU kierunkach i jest tak:
- noga na gaz -> wzrasta ciśnienie w kolektorze -> wzrasta ciśnienie sterujące WG.. ok
- noga z gazu -> spada zarówno w ciśnienie w kolektorze jak i sterujące doprowadzone do WG.. ok
Natomiast MBC z kulką stanowi zawór JEDNOSTRONNY i teraz:
- noga na gaz -> wzrasta ciśnienie w kolektorze oraz sterujące w WG - jest ok, tak ma być
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- noga z gazu -> ciśnienie przed kulką spada -> sprężynka dociska kulkę -> ciśnienie za kulką jest teraz większe niż przed kulką -> ciśnienie sterujące WG utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie, bo nie ma którędy uciec (przynajmniej teoretycznie)..
No właśnie, czy tak ma właśnie być? Czy zastosowanie równolegle np. dodatkowego zaworka zwrotnego, który umożliwiałby przepływ powietrza w drugą stronę może poprawiłby dynamikę silnika?
Jeśli się mylę, to wybaczcie i sorki za zawracanie głowy
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pozdro dla wszystkich.