innego koła nie podbierzesz... ori koło od 1.6 trzeba przerobić.marccin pisze:tylko tokarz
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Jak potrzebujesz od 1.6 to mam takie gdzieś...
Moje MK2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=414862 - sprzedane
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
marccin, z czego pompa?
Mam taki mały problem, mianowicie gdy silnik jest zimny np. zaraz po odpaleniu i zwiększę obroty do jakichś 2400-2550rpm silnik zaczyna się lekko trząść i kopci na biało, dym śmierdzi mi jakby niedopaloną ropą, co może być przyczyną kat wtrysku?
Mam taki mały problem, mianowicie gdy silnik jest zimny np. zaraz po odpaleniu i zwiększę obroty do jakichś 2400-2550rpm silnik zaczyna się lekko trząść i kopci na biało, dym śmierdzi mi jakby niedopaloną ropą, co może być przyczyną kat wtrysku?
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
A to nie jest czasem ta sama pompa co w ducato? bo wiem że te z ducato wchodzą to przytoczeniu łapy lub kołnierza pompy tak żeby koło nie ocierało.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
EnejVW pisze:Mam taki mały problem, mianowicie gdy silnik jest zimny np. zaraz po odpaleniu i zwiększę obroty do jakichś 2400-2550rpm silnik zaczyna się lekko trząść i kopci na biało, dym śmierdzi mi jakby niedopaloną ropą, co może być przyczyną kat wtrysku?
za wolno rośnie dynamiczny kąt wtrysku.
czytaj za małe ciśnienie wewnętrzne w pompie.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
To ja też napiszę co zauważyłem u siebie... jak auto jest puste to jeździ bez problemu... jak tylko wsadzę 2 osoby dodatkowo + bagaż to zaczyna nim szarpać przy wciskaniu gazu w podłogę... i zastanawiam się co może być przyczyną. Pamiętam, że jak miałem wcześniejszy kąt statyczny + śruba na wylocie z pompy od TD czyli 55 zamiast 75 to nawet podczas jazdy pustym autem poszarpywania były... to tak jak by właśnie za szybko wyprzedzał kąt wtrysku, bo śruba od TD potrafi o 1 bara podnieść ciśnienie w pompie względem standardowego, u mnie chyba po prostu za szybko wyprzedza kąt wtrysku.
Po za tym jest problem jeszcze taki, że jak zapodam dość mocno modzonego pina, że góra jest mocno podcięta to mam dym za autem po wdepnięciu gazu do dechy i nie ginie wraz ze wzrostem obrotów, zaś założę pina standardowego i już dymu na górze brak ( wiadomo ograniczenie dawki na górze ). Podbicie ciśnienia niewiele daje... właściwie coś tam daje, ale trzeba dość mocno je zwiększyć a dym zamienia się w "kurz", ale zupełnie nie znika. Zastanawiam się czy przypadkiem fala w pompie nie pierdzieli sprawy bo jest zupełnie inna niż ta w pompach od TDI oraz jest przystosowana do wtrysków jednosprężynowych i tu może leżeć też problem szarpania, kształtem fala przypomina tą z TD.
Po za tym jest problem jeszcze taki, że jak zapodam dość mocno modzonego pina, że góra jest mocno podcięta to mam dym za autem po wdepnięciu gazu do dechy i nie ginie wraz ze wzrostem obrotów, zaś założę pina standardowego i już dymu na górze brak ( wiadomo ograniczenie dawki na górze ). Podbicie ciśnienia niewiele daje... właściwie coś tam daje, ale trzeba dość mocno je zwiększyć a dym zamienia się w "kurz", ale zupełnie nie znika. Zastanawiam się czy przypadkiem fala w pompie nie pierdzieli sprawy bo jest zupełnie inna niż ta w pompach od TDI oraz jest przystosowana do wtrysków jednosprężynowych i tu może leżeć też problem szarpania, kształtem fala przypomina tą z TD.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Też tak myślałem, że będzie to wina tej fali... niby wysoka ze sporym najazdem (łagodnym jak w TD ), ale kształt zupełnie inny niż w TDI... mam jeszcze jedną pompę, którą chcę założyć do testów na bebechach z TDI... fala DE 110 jak i tłoczek od AFN/a... jak będzie OK... to się przełoży tłoczek 11stkę z obecnej pompy.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Mi najlepiej się jeździło M-tdi na fali DE 110 + tłoczek 11 z transita + wydajna dźwignia dozownika...
Do M-tdi najlepiej podchodzi fala z ostrym najazdem.
Do M-tdi najlepiej podchodzi fala z ostrym najazdem.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
needved, szkoda, że o tym iż pompa co teraz posiadam fabrycznie chodziła na wtryskach jednosprężynowych dowiedziałem się po fakcie jak zacząłem drążyć temat głębiej... najbliżej fali DE 110 jest fala z pompy od land rovera, jest co prawda niższa, ale kształt ma podobny, zaś ta co mam w pompie teraz wygląda jak od pośredniego wtrysku... po weekendzie przełożę na próbę moją pompę składaka i zobaczę co z tego wyjdzie... pamiętam, że jak miałem pierwszą pompę składaka na bebechach z transita + fala z 1z ( DE 015 ) to też się przyjemnie jeździło i nie miałem takich problemów jak teraz.
EDYTA:
Chyba opóźnienie dynamicznego kąta wtrysku załatwia sprawę z szarpaniem... trochę obniżyłem ciśnienie w pompie wtryskowej i to szarpanie troszkę mniejsze jest. Do tego jak jadę poniżej 2 tys obr/min to wskazówka temp. jest trochę niżej niż gdy jadę powyżej 2 tys obr/min. To by świadczyło o tym, że pompa chyba za szybko wyprzedza dynamiczny.
EDYTA:
Chyba opóźnienie dynamicznego kąta wtrysku załatwia sprawę z szarpaniem... trochę obniżyłem ciśnienie w pompie wtryskowej i to szarpanie troszkę mniejsze jest. Do tego jak jadę poniżej 2 tys obr/min to wskazówka temp. jest trochę niżej niż gdy jadę powyżej 2 tys obr/min. To by świadczyło o tym, że pompa chyba za szybko wyprzedza dynamiczny.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
W niedzielę padła mi turbosprężarka T3 która pochodziła z MK2 JR
Tym samym chce się poradzić w jakie inne dobre turbo się zaopatrzyć???
Jeździłem już na GT15, T2, VNT17, i obecnej T3
Z czego bardzo miło wspominam, T2 a jeszcze bardziej T3
VNT raczej odpada bo to dobre turbo ale do TDI
Zastanawiam się nad garettem T3 z LT 2.4, a także nad sprężarką z TDS 2,5
ewentualnie jakimś innym które ma potencjał na 150-170PS
Proszę o rady.
Tym samym chce się poradzić w jakie inne dobre turbo się zaopatrzyć???
Jeździłem już na GT15, T2, VNT17, i obecnej T3
Z czego bardzo miło wspominam, T2 a jeszcze bardziej T3
VNT raczej odpada bo to dobre turbo ale do TDI
Zastanawiam się nad garettem T3 z LT 2.4, a także nad sprężarką z TDS 2,5
ewentualnie jakimś innym które ma potencjał na 150-170PS
Proszę o rady.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
needved, TDo4 11stka, lub jeszcze lepiej 13stka.... trochę rzeźby, ale chodzi dobrze... teraz jak w końcu udało mi się ją obudzić wcześniej mam 1.3 bara koło 2.2-2.4 tys obr/min bardzo ładnie wstaje jak dla mnie, a to jeszcze nie koniec i coś postaram się ugrać, bo możliwości są...
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Czyli mówisz szukać dobrego turbo z TDSa
Moja T3 skończyła tak
Wirnik wydechowy wygląda jak zmielony...
Czyli wygląda na to że wstaje lepiej niż stara T3...marcinas1983 pisze:wcześniej mam 1.3 bara koło 2.2-2.4 tys obr/min
Moja T3 skończyła tak
Wirnik wydechowy wygląda jak zmielony...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości