Witam. Przyszedł czas na zmianę silnika w moim mk1. 1.5 diesel zostanie zastąpiony silnikiem 1.9 tdi 1z z golfa III.
Jak wiadomo, pompa w 1z jest elektroniczna, a ja nie chcę przekładać całej elektroniki. Silnik już został zakupiony,
z (najprawdopodobniej) oryginalną pompą. Z oznaczeń wyczytałem, że tłoczek w tej pompie ma 10 mm.
Wyczytałem też w temacie, że do zbudowanie mTDI oprócz starej pompy z 1z, potrzebna jakaś inna, sterowana za pomocą linki
najlepiej z 1.9 td. No więc takową pompę też już posiadam. Numery na tej z td- 480 494 286.
Pompę z silnika 1z rozebrałem, tzn zdjąłem tłokorozdzielacz z tłoczkiem i tymi sprężynkami, oprócz tego fala DE015,
a pomiędzy falą a tym trzpieniem, zwanym jak mniemam tłoczkiem, jest jeszcze taka mała podkładka.
Moje pytanie jest następujące, a właściwie są:
- czy wystarzy przełożyć to co zamieszczam na zdjęciu poniżej na zasadzie plug and play i będzie to kompatybilne ? jeżeli nie-patrz punkt drugi i trzeci
- wyczytałem że trzeba coś pomierzyć, żeby nie rozsadziło pompy, co i jak dokładnie pomierzyć
-wyczytałem że przy składaniu należy uważać żeby nie włożyć czegoś na odwrót, tu przy fali, ale co to jest i jak powinno wyglądać prawidłowo złożone?
To by było na tyle na początku