Strona 86 z 129

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt sty 15, 2013 21:59
autor: biznes88
musisz zaopatrzyc sie we wskaznik cisnienia tzw "boost control" wtedy bedziesz wiedzial ile turbo pompuje. Jesli nic nie grzebales tylko spiales wezyk muszli z gruszka WG to powinno byc ok 0.8bara. Wydaje mi sie ze masz "jeb.nie.te" turbo bo auto musi jechac lub zle cos porobiles w pompie! Jakie masz nurniki? napisz wszystko o pompie! - WSZYSTKO :helm:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt sty 22, 2013 20:55
autor: Michał_1977
Ludziki,wracając do mojej walki z kątem,zaworkami i ciśnieniem,co myślicie o zaworku z TDI,a konkretnie ASV? :bajer:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt sty 22, 2013 23:07
autor: arwam
ssilnik zacznie Ci sie grzać osłabnie i b ędzie pracował jak stare ducato. wiem to po tym jak kombinowałem z przyspieszaniem kąta wtrysku z poprzednim silnikiem'tam masz wysokie ciśnienie bo już od startu odrazu zaczyna pracować N-108.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt lut 01, 2013 10:40
autor: needved
Czy ktoś kiedyś próbował zrobić jakiś układ do pomiaru przesunięcia tłoczka timingu?
Chce zrobić coś takiego żeby wiedzieć konkretnie przy jakich obrotach ile się przesuwa.
Wie ktoś jak to zrobić?
Mi na razie do głowy przychodzi tylko wkręcenie w dekielek timingu czujnika zegarowego.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt lut 01, 2013 11:12
autor: Orzeł_01
needved, musiał byś dobrze uszczelnić adapter, żeby paliwo z pompy nie zalało czujnika. Kiedyś nad czymś takim myślałem, ale ciężka sprawa, bo mam timing na 2 sprężynach a pod mniejszą jest zaworek w tłoczku.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: śr lut 06, 2013 23:12
autor: needved
Dokładnie mam taki sam timing, i tam nawet czujnika się nie wkręci, trzeba pomyśleć nad innym sposobem.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz lut 10, 2013 22:00
autor: marcinas1983
Pora trochę upnąć temat...


[youtube][/youtube]

filmik z 4 biegu...

[youtube][/youtube]

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt lut 12, 2013 02:10
autor: wiesiu3
Witam. Przyszedł czas na zmianę silnika w moim mk1. 1.5 diesel zostanie zastąpiony silnikiem 1.9 tdi 1z z golfa III.
Jak wiadomo, pompa w 1z jest elektroniczna, a ja nie chcę przekładać całej elektroniki. Silnik już został zakupiony,
z (najprawdopodobniej) oryginalną pompą. Z oznaczeń wyczytałem, że tłoczek w tej pompie ma 10 mm.
Wyczytałem też w temacie, że do zbudowanie mTDI oprócz starej pompy z 1z, potrzebna jakaś inna, sterowana za pomocą linki
najlepiej z 1.9 td. No więc takową pompę też już posiadam. Numery na tej z td- 480 494 286.
Pompę z silnika 1z rozebrałem, tzn zdjąłem tłokorozdzielacz z tłoczkiem i tymi sprężynkami, oprócz tego fala DE015,
a pomiędzy falą a tym trzpieniem, zwanym jak mniemam tłoczkiem, jest jeszcze taka mała podkładka.

Moje pytanie jest następujące, a właściwie są:
- czy wystarzy przełożyć to co zamieszczam na zdjęciu poniżej na zasadzie plug and play i będzie to kompatybilne ? jeżeli nie-patrz punkt drugi i trzeci
- wyczytałem że trzeba coś pomierzyć, żeby nie rozsadziło pompy, co i jak dokładnie pomierzyć
-wyczytałem że przy składaniu należy uważać żeby nie włożyć czegoś na odwrót, tu przy fali, ale co to jest i jak powinno wyglądać prawidłowo złożone?
Obrazek


To by było na tyle na początku

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt lut 12, 2013 13:27
autor: Orzeł_01
wiesiu3, nie ma sensu się mordować z budowaniem pompy składaka. Prawidłowa regulacja takiej pompy graniczy z cudem - jak jeden parametr ustawisz, to inny się rozjedzie i tak bez końca :panna:
Kup pompę od seryjnego M-TDI np. od Land Rovera Discovery 2,5TDI i będziesz miał pompę na linkę z tłoczkiem 11mm i nie będziesz musiał się obawiać, że Ci pompę rozsadzi. Jak sprzedasz pompę z TD i 1.9TDI, to zwróci się pompa z landka i jeszcze zostanie parę zł na paliwo :-)

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt lut 12, 2013 14:15
autor: wiesiu3
Orzeł_01, jak widac na tym forum pompy skladaki sa bardzo czesto stosowane, a sprzedanie tych pomp zajelobymi pewnie z 3 miesiace...

Moje pytanie pozostaje aktualne.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt lut 12, 2013 15:51
autor: Orzeł_01
wiesiu3, są bardzo często stosowane tylko zastanawiałeś się czemu nikt kto ma pompę składaka nie pochwalił się wykresem z hamowni i czemu większość z nich dała sobie spokój, a teraz piszą, że M-TDI to kicha?
A może po prostu siedzą cicho, bo nie mają się czym pochwalić? :popcorn:
wiesiu3 pisze:Moje pytanie pozostaje aktualne.
Nikt nie pisze, bo już wiele razy :bylo: pisane o tym na forum i wystarczy poszukać :ass:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt lut 12, 2013 22:32
autor: Szatannnn
Ok ja chce przerobić pompę w seryjnym ALH na 11mm i fale z AAZ "600" Aby maksymalnie wyciszyć prace silnika. Nie chce się ktoś zamienić oddam seryjną fale DE 110

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: śr lut 13, 2013 00:17
autor: wiesiu3
Dobra, więc czego mam szukać? Jakich pomp, od czego, tak żeby nie było trzeba nic przekładać... tylko włożyć i jeździć.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: śr lut 13, 2013 00:28
autor: EnejVW
od landrowera 2.5 tdi, roztaczasz łape na 68mm koło pompy od tdi i jeździsz, ewentualnie croma 2.5, ducato 2.5, iveco 2.8, lt 2.8